  • 1. Data: 2010-03-10 16:04:25
    Temat: Pomiar częstotliwości w układach cyfrowych
    Od: SERG <m...@p...fm>

    No właśnie jak się mierzy częstotliwość układów cyfrowych?

    OScyloskopem?

  • 2. Data: 2010-03-10 16:11:29
    Temat: Re: Pomiar częstotliwości w układach cyfrowych
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.03.2010 17:04, schrieb SERG:
    > No właśnie jak się mierzy częstotliwość układów cyfrowych?

    He??

    Możesz na palcach. Ale normalnie to można częstotliwościomierzem,
    oscyloskopem, oscylografem i paroma innymi przyrządami też.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-03-10 16:19:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    > No właśnie jak się mierzy częstotliwość układów cyfrowych?
    > OScyloskopem?

    Zasadniczo czestosciomierzem.
    Choc niektorzy potrafia i oscyloskopem, oraz paru innymi
    przyrzadami.

    Co za uklad i na czym polega problem ?

    J.

  • 4. Data: 2010-03-10 16:58:41
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2010-03-10 17:19, J.F. pisze:

    > Zasadniczo czestosciomierzem.
    > Choc niektorzy potrafia i oscyloskopem, oraz paru innymi przyrzadami.
    >
    > Co za uklad i na czym polega problem ?

    Nie mam konkretnego przypadku.
    Ogólnie szukam informacji na temat jak mierzy się częstotliwość w ukł.
    cyfrowych.
    Jedno z pytań na wejściówkę na laboratorium.
    Nie mogę nic na ten temat znaleźć wszędzie jest tylko opisane jak
    mierzyć przyrządami cyfrowymi.
    Chodzi o układy zbudowane na bramkach i licznikach.

  • 5. Data: 2010-03-10 17:10:02
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.03.2010 17:58, schrieb SERG:

> [...]
    > mierzyć przyrządami cyfrowymi.
    > Chodzi o układy zbudowane na bramkach i licznikach.

    to musisz raczej sam wiedzieć, co chcą nauczyciele. Potrzebujesz
    dokładny pomiar czasu. Potem albo liczysz impulsy na jednostkę czasu lub
    liczysz jednostki czasu między dwoma impulsami.

    Waldek

  • 6. Data: 2010-03-10 17:38:54
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    SERG pisze:

> [...]
    > mierzyć przyrządami cyfrowymi.
    > Chodzi o układy zbudowane na bramkach i licznikach.

    To na zajeciach nie powiedzieli wam jak sie mierzy czestotliwosci?

    Przykladasz koncowke miernika do miejsca pomiarowego i mierzysz.

  • 7. Data: 2010-03-10 18:38:06
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2010-03-10 18:38, wirefree pisze:

    > To na zajeciach nie powiedzieli wam jak sie mierzy czestotliwosci?
    >
    > Przykladasz koncowke miernika do miejsca pomiarowego i mierzysz.

    Cały paradoks polega na tym, że należy się na zajęcia nauczyć czegoś
    czego się na oczy nigdy nie widziało, a dopiero później poznawać to w
    praktyce.

    W pytaniu chodzi o ogólne zasady pomiaru tego parametru w ukł. cyfrowym.
    Czym się mierzy, jak, etc.

  • 8. Data: 2010-03-10 19:57:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-10 17:58, SERG pisze:

    > Ogólnie szukam informacji na temat jak mierzy się częstotliwość w ukł.
    > cyfrowych.

    Przeczytaj rozdział "Wprowadzenie" / "Pomiary częstotliwości":
    http://www.kmeif.pwr.wroc.pl/elektron/miernic/ETD104
    9L/pomiar_cz/pomiar_cz.htm

    Napisane chyba wyczerpująco?

    A tu masz skrótowo w paragrafie "Operating principle":
    http://en.wikipedia.org/wiki/Frequency_counter

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-03-10 20:16:58
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2010-03-10 20:57, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    9L/pomiar_cz/pomiar_cz.htm

    > Napisane chyba wyczerpująco?
    >
    > A tu masz skrótowo w paragrafie "Operating principle":

    Dzięki wielkie za linki. Biorę się za czytanie.