  • 1. Data: 2011-11-16 16:35:13
    Temat: Gdzie podpiac pozycyjne?
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Zdobyłem tanio wkład do reflektora i z wersji hamerykańskiej mogę zrobić
    europejską - nie wiem jednak gdzie mam podpiąć żarówkę światła pozycyjnego.
    Światła zapalają się automagicznie po włączeniu zapłonu, mam tylko
    przełącznik krótkie/długie. Nie wiem w jakiej sytuacji miałyby się świecić
    same pozycyjne bez św. mijania - i w instalacji producent takiej opcji nie
    przewidział, stąd pytanie - czy mogę równolegle podpiąć do św.mijania i po
    prostu będą się świecić razem, czy do tego przyczepią się, czy nie? W opcji
    tej postojówka będzie gasła, gdy zapodam długie, mogę też podciągnąć kabelek
    od kostki kierunkowskazu (tego obwodu "postojowego",wtedy będzie gasła gdy
    wrzucę kierunkowskaz.
    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2011-11-16 17:11:11
    Temat: Re: Gdzie podpiac pozycyjne?
    Od: doktorski <d...@g...com>

    W dniu środa, 16 listopada 2011, 17:35:13 UTC+1 użytkownik Yogi(n) napisał:

> [...]
    > od kostki kierunkowskazu (tego obwodu "postojowego",wtedy będzie gasła gdy
    A nie mozesz po prostu podpiac sie pod jakikolwiek obwod w ktorym zasilanie pojawia
    sie po stacyjce (pompa paliwa/ECU/cokolwiek)?

    pzdr, dr
    14/525/400

  • 3. Data: 2011-11-16 22:10:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-16, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:

> [...]
    > od kostki kierunkowskazu (tego obwodu "postojowego",wtedy będzie gasła gdy

    Podepnij do przewodu "po stacyjce", 5W nie zrobi tam roznicy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2011-11-16 22:40:54
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-11-16 17:35, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > mogę też podciągnąć kabelek od kostki kierunkowskazu (tego obwodu
    > "postojowego",wtedy będzie gasła gdy wrzucę kierunkowskaz.

    Jesli to amerykaniec to odepnij od kierunkow przewody od pozycyjnych i
    wepnij je do zasilania pozycji w przedniej lampie. Nigdy nie spotkalem
    amerykanca w ktorym gasna pozycje w kierunkach gdy wlaczasz
    kierunkowskazy. One sa podlaczone na stale tyle ze zarowka ma dwa wlokna.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 5. Data: 2011-11-16 22:52:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-16, Kuczu <q...@g...com> wrote:

> [...]
    > amerykanca w ktorym gasna pozycje w kierunkach gdy wlaczasz
    > kierunkowskazy. One sa podlaczone na stale tyle ze zarowka ma dwa wlokna.

    No wlasnie. Bo tam to chyba jest normalna zarowka jak w swiatlach stop
    21/5W?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2011-11-16 22:58:08
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "doktorski" napisał w wiadomości grup
    o-discussion-forums@yqff21...
    > A nie mozesz po prostu podpiac sie pod jakikolwiek obwod w ktorym
    > zasilanie pojawia sie po stacyjce (pompa
    > paliwa/ECU/cokolwiek)?

    W amerykańcu światła mijania pojawiają się po stacyjce, nie można ich
    wyłączyć, jedyny moment, kiedy się wyłączają to po włączeniu długich - ma
    takie rozwiązanie taką przewagę nad innymi, że kostka jest 3 cm od
    postojówki. Rozważam też podpięcie równolegle i do mijania i do drogowych
    ale poprzez diodę, żeby nie zwarło zasilania krótkich z długimi bo
    świeciłyby równocześnie oba, dzięki temu pozycja świeciłaby cały czas
    niezależnie od tego, które światło jest włączone. No chyba że okaże się, że
    podciągnięcie kabelka od pozycji z kostki kierunków będzie prostsze.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2011-11-16 23:10:53
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > amerykanca w ktorym gasna pozycje w kierunkach gdy wlaczasz
    > kierunkowskazy. One sa podlaczone na stale tyle ze zarowka ma dwa wlokna.

    U mnie gasną ale tylko w tym kierunku, który włączam (czyli logicznie) -
    sprawdziłem dzisiaj. Mógłbym je "zrównoleglić" i wtedy nie gasłyby (bo drugi
    działa) a innych urządzeń "po stacyjce" nie ma na kierownicy - poza
    przyciskiem rozrusznika (a stacyjka pod bakiem). Zatem najprościej będzie
    podpiąć do św. mijania i równolegle do drogowych, ale poprzez diodę, żeby
    mijania i drogowe nie świeciły równocześnie - wtedy świecić będzie zawsze,
    albo zrównoleglić pozycje w kierunkach i podciągnąć kabel od kostki
    kierunków.
    A czy ktoś z was wie, jak to jest w przepisach - czy pozycyjne ma cały czas
    świecić, niezależnie od tego, czy włączone są mijania czy drogowe? Może
    wystarczy tylko kiedy będzie świecić równolegle ze światłem mijania?
    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2011-11-16 23:33:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-16, Yogi(n) <Y...@t...pl> wrote:

> [...]
    > świecić, niezależnie od tego, czy włączone są mijania czy drogowe? Może
    > wystarczy tylko kiedy będzie świecić równolegle ze światłem mijania?

    Jak Ci gasnie jedna strona to pozycyjne podepnij przez dwie diody
    prostownicze. W sensie takim kierunek 1 -> dioda 1 -> postojowka <- dioda 2
    <- kierunek 2. Dioda przepuszcza tylko w jednym kierunku wiec nie bedzie
    efektu zlaczenia dwoch kierunkow. Zalezy skad te diode wezmiesz bo
    ruskie maja odwrotnie oznaczana anode. Anyway, jakiej bys nie mial
    podlacz najpierw paskami w strone kierunkowskazow, jak nie zadziala to
    na odwrot.

    Ale te amerykance kombinuja...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2011-11-17 06:29:13
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    W dniu 17.11.2011 00:33, AZ pisze:

    > Jak Ci gasnie jedna strona to pozycyjne podepnij przez dwie diody
    > prostownicze. W sensie takim kierunek 1 -> dioda 1 -> postojowka<- dioda 2
    > <- kierunek 2.

    a nie prosciej znalezc przewód idacy do tylnego pozycyjnego? Tam jest
    zawsze tak jak trzeba a przewód i tak idzie gdzies od stacyjki. Do 5W
    zarówki kabelek moze byc cienki

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 10. Data: 2011-11-17 06:54:43
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisala rzekomo
    > No wlasnie. Bo tam to chyba jest normalna zarowka jak w swiatlach stop
    > 21/5W?

    Dwuwloknowa, ale chyba nie az 21W

    W japonskiej wersji drogowej motocykle tez tak maja, ze kierunki sluza jako
    "obrysowki" i sa wlaczone caly czas jednym wloknem.

    Z amerykanskich wersji najglupsze na polskiej drodze to mrugajacy stop jako
    kierunek w autach.

    --
    Jasio
    etz vfr