  • 1. Data: 2011-11-17 10:46:35
    Temat: Honda i czynnosci serwisowe
    Od: AZ <a...@g...com>

    Wszedlem na strone Larssona i takie cos zobaczylem:

    http://www.larsson.pl/modul-zaplonowy-do-transalpa,5
    50,news.html

    Pytanie szczegolnie dedykuje newromowi - to co wyzej to tez zwykla
    czynnosci serwisowa??

    PS. Pierwszy snieg spadl to moze i jakis zimowy flejm by sie przydal...
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2011-11-17 11:05:20
    Temat: Re: Honda i czynnosci serwisowe
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-17 11:46, AZ pisze:

    > Pytanie szczegolnie dedykuje newromowi - to co wyzej to tez zwykla
    > czynnosci serwisowa??

    Nie. To blad konstrukcji kanapy.
    Poprawiony bodajze w 2000 czy 2001r. Uszkodzenie modulu nastepuje z
    powodu ugniatania wtyczki przez siedzenie i w wiekszosci sa to
    uszkodzenia mechaniczne.
    Zebys nie wyskoczyl z kolejnym sucharem za kilka lat, podam Ci odrazu
    cala liste znanych problemow trampka.
    http://ta-deti.de/ta/knownproblems.html

    > PS. Pierwszy snieg spadl to moze i jakis zimowy flejm by sie przydal...

    Mam postanowienie adwentowe 'nie szydzic z KicHI bo i tak maja przejebane'.

    pozdrawiam
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 3. Data: 2011-11-17 11:19:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-17, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > uszkodzenia mechaniczne.
    > Zebys nie wyskoczyl z kolejnym sucharem za kilka lat, podam Ci odrazu

    Piekna lista czynnosci serwisowych. Czyli bezawaryjnosc Hondy to kolejna
    miejska legenda...

    > Mam postanowienie adwentowe 'nie szydzic z KicHI bo i tak maja przejebane'.

    To glebokie przemyslenia sklonily Cie do takiego postanowienia?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2011-11-17 11:23:33
    Od: falco <m...@w...pl>

    > Nie. To blad konstrukcji kanapy.
    > Poprawiony bodajze w 2000 czy 2001r. Uszkodzenie modulu nastepuje z
    > powodu ugniatania wtyczki przez siedzenie i w wiekszosci sa to
    > uszkodzenia mechaniczne.

    Siema,
    powiem więcej, usterka została zniwelowana duuużo wcześniej, bodajże w
    '96 a już na pewno modele od '97 miały bezawaryjny 1 moduł, który jest
    schowany we wnęce pod kanapą bez możliwości zgniecenia... ;)

    --
    Pozdr! falco

    SenNa... 356 '58 175
    T.Apacz 0.6 '97

  • 5. Data: 2011-11-17 12:06:33
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-17 12:19, AZ pisze:

    > Piekna lista czynnosci serwisowych.

    Zieeew.
    No to po kolei
    1. modul - wyjasnilem, blad - poprawiony
    2. tach -> modul
    3. noises -> luzy zaworowe albo zuzyty lancuch
    4. engine wont start: sidestand,neutral switch , kill switch, selenoid
    (cewka - nie spotkalem ale moze sie zdarza), short-cut inside the
    starter switch, sa jesli slizgi w lagach (po 30kkm), wobbling (nie ot
    takse ale np po spieprzonym montazu lozysk, albo dociazeniu tylu
    kuframi), front brake - syf go unieruchamia, speedo - uszkodzenie
    plastikowego trybiku - kosztuje 80zl i chroni slimaka przed zniszczeniem
    jesli sie zatrzyma linka (np z powodu gnoju).Chain and Sprocket Kits -
    zuzywaja sie. Lack of performance below 3,000 rpm - Early TAs (i.e.
    model year '87) might have vacuum slides made from plastics instead of
    cast aluminium i dalej ze mozna je wymienic na alu (Honda sometimes will
    do this for free as a fair dealing)
    Lack of performance below ~5,000 rpm - air filter do wymiany/czyszczenia
    (nie pamietam juz czy byla gabka),
    Wheel corrosion - koles pisze ze fakt, osobiscie sie z tym nie spotkalem
    a ogladnalem sporo trampkow.

    Z tej calej listy przez 2-3 lata i 30-40 kkm mialem problem z modulem,
    zuzylem zestaw napedowy, klocki i dodatkowo sprzeglo oraz tarcze
    musialem wymienic!

    Ale powiem Ci w sekrecie ze service manual do Twojego modelu obejmuje
    duzo dluzsza liste problemow. Np te o spalonych zarowkach, zuzytym oleju
    czy o zgrozo - ZEPSUTYM TERMOSTACIE!

    > Czyli bezawaryjnosc Hondy to kolejna miejska legenda...

    Jestes prawdziwym mitbastersem!

    > To glebokie przemyslenia sklonily Cie do takiego postanowienia?

    Kszescijanskie wspolczucie!

    pozdraw
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 6. Data: 2011-11-17 12:15:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-17, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Zieeew.
    > No to po kolei
    > 1. modul - wyjasnilem, blad - poprawiony

    Czy Honda zrobila recall??

    > 2. tach -> modul

    J.w.
> [...]
    > takse ale np po spieprzonym montazu lozysk, albo dociazeniu tylu
    > kuframi), front brake - syf go unieruchamia,

    No.
    > speedo - uszkodzenie
    > plastikowego trybiku - kosztuje 80zl i chroni slimaka przed zniszczeniem
    > jesli sie zatrzyma linka (np z powodu gnoju).

    W KHI trybik jest stalowy wiec ukreca zatrzymana linke. Sprawdzone 3
    razy, bo linka dosc tania a smarowanie dosc klopotliwe.

> [...]
    > model year '87) might have vacuum slides made from plastics instead of
    > cast aluminium i dalej ze mozna je wymienic na alu (Honda sometimes will

    Czyli "mozna je wymienic", jak w harleju.

> [...]
    >
    > Z tej calej listy przez 2-3 lata i 30-40 kkm mialem problem z modulem,
    > zuzylem zestaw napedowy, klocki i dodatkowo sprzeglo oraz tarcze

    Wstrzonsajace.

    > Ale powiem Ci w sekrecie ze service manual do Twojego modelu obejmuje
    > duzo dluzsza liste problemow. Np te o spalonych zarowkach, zuzytym oleju
    > czy o zgrozo - ZEPSUTYM TERMOSTACIE!

    Chcialo Ci sie sciagac service manual i splamic swoj dysk jakimis
    serwisowkami do KHI i jeszcze to czytac?? Nie wiem co tam jest, nie bylo
    potrzeby tam zagladac, pewnie skopiowali z serwisowki Hondy.

    > Jestes prawdziwym mitbastersem!

    Ucze sie, mam od niedawna diskawery czanel.

    > Kszescijanskie wspolczucie!

    Dziekuje, nie trzeba.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-11-17 12:21:13
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-17 12:23, falco pisze:

    > Siema,

    cze

    > powiem więcej, usterka została zniwelowana duuużo wcześniej, bodajże w
    > '96

    jasne ze wczesniej, pomyslalem o ok 3-4 latach od poczatku produkcji i
    mi sie pozajaczkowaly dziesieciolecia :)

    > a już na pewno modele od '97 miały bezawaryjny 1 moduł, który jest
    > schowany we wnęce pod kanapą bez możliwości zgniecenia... ;)

    ale do dupy! jak sie przewrocisz na kraweznik to modul leci w szczempy!
    Kolejny przyklad ze honda jest przereklamowana!

    pozdrawiam
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie bo nikt awaryjnego motora nie chce odkupic!

  • 8. Data: 2011-11-17 12:28:24
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-17 13:15, AZ pisze:

    > Czy Honda zrobila recall??

    znajdz se w guglach :-) Nie mam pojecia.
    A sadzisz ze powinna ? Na panefki byl ?

    > W KHI trybik jest stalowy wiec ukreca zatrzymana linke. Sprawdzone 3
    > razy, bo linka dosc tania a smarowanie dosc klopotliwe.

    Ja tam jestem zwolennikiem stosowania slabego elementu ktory ma ulec
    zniszczeniu chroniac drogi element (slimak).

    > Czyli "mozna je wymienic", jak w harleju.

    Z tego co pisali to choroba wieku niemowlecego - 2 pierwsze lata produkcji.

    > Wstrzonsajace.

    Faktycznie, dopiero teraz rozwarlem oczy i zobaczylem jaki to byl
    zajebiscie awaryjny sprzet :)

    > Chcialo Ci sie sciagac service manual i splamic swoj dysk jakimis
    > serwisowkami do KHI i jeszcze to czytac??

    Serwisowki maja podobne objetosci bez wzgl na marke.

    > Nie wiem co tam jest, nie bylo potrzeby tam zagladac, pewnie skopiowali z
    serwisowki Hondy.

    Aaaa, czyli kawasaka sie nie psuje bo wszystko naprawia mechanik ?
    Zaiste piekny to sprzet!

    > Ucze sie, mam od niedawna diskawery czanel.

    po co Ci ? Masz kawasake, wlacz emtiwi!

    > Dziekuje, nie trzeba.

    no niestety daleko mam, ale Mike poprosze to Cie przytuli, ok ? ;)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 9. Data: 2011-11-17 12:28:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-17, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > ale do dupy! jak sie przewrocisz na kraweznik to modul leci w szczempy!
    > Kolejny przyklad ze honda jest przereklamowana!

    Beda jeszcze z Ciebie ludzie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2011-11-17 12:40:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-17, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > znajdz se w guglach :-) Nie mam pojecia.
    > A sadzisz ze powinna ? Na panefki byl ?

    A co to panefki? To gdzies w silniku?

    > Ja tam jestem zwolennikiem stosowania slabego elementu ktory ma ulec
    > zniszczeniu chroniac drogi element (slimak).

    Tyno. Slimak i trybik jest stalowy, linka jest tu najslabszym elementem,
    wiec w Hondzie masz do wymiany linke i trybik, w KHI linke.

    > Z tego co pisali to choroba wieku niemowlecego - 2 pierwsze lata produkcji.

    Niech bedzie.

    > Faktycznie, dopiero teraz rozwarlem oczy i zobaczylem jaki to byl
    > zajebiscie awaryjny sprzet :)

    Widzisz? A mogles pojsc inna droga... Pamietaj, nigdy nie jest za pozno
    ;-)

    > Aaaa, czyli kawasaka sie nie psuje bo wszystko naprawia mechanik ?
    > Zaiste piekny to sprzet!

    Mechanicy to psuja KHI. Za bardzo hajteknolodzy dla mechanikow ktorzy
    grzebia np. w Hondach. Dwa razy mechanik sie dotknal i dwa razy
    spierdolil, wiecej mechanikow nie widzialo KHI.

    > po co Ci ? Masz kawasake, wlacz emtiwi!

    Fajna pania maja od eksperymentow fizycznych czy jakichs tam.

    > no niestety daleko mam, ale Mike poprosze to Cie przytuli, ok ? ;)

    Ale z jakiego powodu, ze mam KHI? Ja jestem szczesliwym posiadaczem KHI,
    choc moglo by byc troche lzejsze i lepiej zapierdalac.

    A przytulaja niech sie trampkarze w trasie jako wyraz laczenia sie w
    bolu w zwiazku z zaistniala awaria!

    --
    Artur
    ZZR 1200