  • 11. Data: 2023-11-16 12:40:38
    Temat: Re: Gdzie sie nie ubezpieczac?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Nov 2023 12:34:08 +0100, w <uj4ubs$m6t$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > Świadomość prawna ludzi jest załamująca.
    > A jeszcze gorzej, że jej brak nie przeszkadza im w posiadaniu poglądów
    > na tematy prawne i ich wygłaszanie.....

    To pół biedy, bo dotyka tylko ich i okolicy.
    Gorzej, że mają prawa wyborcze.

  • 12. Data: 2023-11-16 12:56:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-11-2023 o 12:40, r...@k...pl pisze:

    > To pół biedy, bo dotyka tylko ich i okolicy.

    Ale musisz czytać miliony kretyńskich komentarzy o wszystkim o czym nie
    mają pojęcia.

    > Gorzej, że mają prawa wyborcze.

    Niestety.

  • 13. Data: 2023-11-16 14:43:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Nov 2023 18:33:27 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > www.rp.pl/kraj/art39406181-wypadek-na-autostradzie-a
    1-ubezpieczyciel-odmowil-wyplaty-pieniedzy-bliskim-z

    Zaraz zaraz - wolałbyś, aby wypłacał każdemu, kto się zgłosi
    z roszczeniem, bez zadnego sprawdzania?
    A potem oczywiscie przywalił ci zwyżkę w składce?

    Ale jest jeden niuans ... jak odmówi, albo zaniży, i dojdzie do sprawy
    w sądzie, i sie przegra ... to kierowca płaci połowę kosztów sądowych.
    Wiec lepiej uważać na tych, co odmawiają i zaniżaja ... czyli na
    wszystkich?

    J.

  • 14. Data: 2023-11-16 15:16:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 12:26:37 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Kolejne bzdety -- sprawca nie może "odmówić" ekstradycji.

    A tak jednak piszą, że odmówił.

    Być może chodzi o to, ze gdyby łaskawie wyraził zgodę, to już dawno
    byłby u Ziobry w areszcie, a jak "nie wyraził", to sie gdzies tam
    toczy normalna rozprawa w sprawie ekstradycji, gdzie oceniają,
    czy są wystarczające dowody na przestępstwo, czy to w ogóle
    przestępstwo, czy Polska to praworządny kraj, itd.

    "normalna rozprawa" w ZEA to moze być kolejny eufemizm,
    ale tak jakos nie udała sie naszej policji ekstradycja podejrzanego w
    sprawie Papały, Szwajcarzy nie wydali Polańskiego, o Francuzach nie
    wspominając, a ilu myśmy Bialorusinów nie wydali, lub wydali
    Łukaszence ...

    J.

  • 15. Data: 2023-11-16 15:22:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 09:15:03 +0100, r...@k...pl wrote:

    > Nie pierdziel -- czekają na wyrok. Od strony prawnej postępują racjonalnie,
    > choć to raczej tylko przeciąganie sprawy.
    > To nie jest obcierka za 1000zł.

    Gdzie tez by czekali na wyrok, gdyby były jakies wątpliwosci.

    Ciekawe, jak sobie z pijanymi radzą - tam bywa, ze do wyroku mijają
    2 lata, choć sądzi sie nie sprawstwo, tylko prowadzenie po pijaku.

    Ziobro kiedys wprowadził sądy 24h, i akurat na takie przypadki były
    dobre ... choc z drugiej strony - czy one wystarczająco rzetelnie
    badały wypadek?

    > Za samochód mogą zwrócić szybko, ale odszkodowanie i zadośćuczynienie to w
    > takich sprawach kończy się i tak w sądzie.
    > Tu jeszcze może być regres do sprawcy.

    Nie ma podstaw. Poza tym nie wplywa na wypłatę odszkodowania.

    Ale gdyby był ... to mogą chciec sie zabezpieczyc, bo wypłacą
    powiedzmy 500 tys, a sprawca bedzie twierdzil, ze należało sie
    100k i taki regres zapłaci, grosza więcej nie.

    J.

  • 16. Data: 2023-11-16 15:28:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Nov 2023 00:08:04 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Nie. Jebany PiS&policja, że dała zjebać sprawcy.

    To ma akurat średnie znaczenie.

    Gdyby nie uciekł, to na ustalenie winy moglibyśmy czekac parę lat,
    a jak rodzina by nie dopilnowała, to na ustalenie kwot odszkodowan
    kolejne kilka.

    Skoro uciekł, to nie wiem - z braku oskarzonego moze byc trudno
    rozprawe zaczać i winę ustalic. Chyba, ze cywilnie.

    No ale go złapali, jak sie ekstradycja uda, to moze nawet lepiej,
    bo podejrzany nie będzie opóźniał przebiegu.

    P.S. Hm ... a jakby tak sie zabił w areszcie? Sprawa umorzona,
    a odszkodowanie ?

    J.

  • 17. Data: 2023-11-16 15:30:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Nov 2023 21:41:39 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:uj2v1l$jti$1$bosch@news.chmurka.net>

    > czyli gdzie?

    1-ubezpieczycie

    > kurwa jebana Polska z kartonu.
    >
    > w Anglii już byłyby mordy we wszystkich gazetach, życiorysy
    > do 5 pokolenia wstecz i adresy ubezpieczalni.

    Moze i tak, ale odszkodowanie by wypłacili, czy nie?

    > a przypominam, że OC się płaci nawet jak silnik jest rozmontowany do
    > remontu w zamknietym garazu i biegaja trzy psy po 40kg.

    No ale jak sie wytoczy z garażu, albo na nogę spadnie, to OC nadal
    odpowiada ...

    J.

  • 18. Data: 2023-11-16 15:39:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Nov 2023 15:16:34 +0100, w
    <18fhx551h4kdx$.og6zw4voki68.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A tak jednak piszą, że odmówił.

    Nie odmówił, tylko nie zgodził się na dobrowolną ekstradycję.

  • 19. Data: 2023-11-16 15:55:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.11.2023 o 12:26, r...@k...pl pisze:

    > Kolejne bzdety -- sprawca nie może "odmówić" ekstradycji.

    To prawda, decyduje sąd kraju, z którego ma odbyć się ekstradycja.
    Tylko w tym konkretnym przypadku jest mały niuans, sprawca wypadku ma
    też obywatelstwo niemieckie, powołuje się na nie oraz na to, że w Polsce
    wydano na niego już zaoczny wyrok i proces będzie ukartowany. Gdzieś
    czytałem, ze kombinują w tym kierunku, żeby go ewentualnie do Niemiec
    oddać, tylko że to były jakieś plotki od "przyjaciół rodziny".
    Ale Niemcy już nie muszą nam go wcale wydać.
    W każdym razie gość ma sporo kasy, żeby długo odwlekać czas aż go
    ewentualnie skażą.

  • 20. Data: 2023-11-16 16:02:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 16 Nov 2023 15:55:25 +0100, w <uj5a58$qt1$2$nadir@news.chmurka.net>, nadir
    <n...@h...org> napisał(-a):

> [...]
    > też obywatelstwo niemieckie, powołuje się na nie oraz na to, że w Polsce
    > wydano na niego już zaoczny wyrok i proces będzie ukartowany. Gdzieś

    Twierdzić może wszystko -- łącznie, że na pewno mu wytną nerkę.

    > czytałem, ze kombinują w tym kierunku, żeby go ewentualnie do Niemiec
    > oddać, tylko że to były jakieś plotki od "przyjaciół rodziny".
    > Ale Niemcy już nie muszą nam go wcale wydać.

    Po co miałby zostać wydalony do Niemiec i na jakiej podstawie nie wie nikt...

    > W każdym razie gość ma sporo kasy, żeby długo odwlekać czas aż go
    > ewentualnie skażą.

    A to na pewno. Z drugiej strony -- ma kasę na odszkodowanie. Ale na to to
    akurat może "nie mieć"..