  • 1. Data: 2011-10-12 19:53:22
    Temat: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 i CPU i5-2500K problem non-stop :(
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Witam,
    złożyłem sobie kompa z nowych części:
    płyta Gigabyte Z68X-UD3H-B3 rev. 1.0
    CPU i5-2500K LGA 1155 BOX
    chłodzenie ProlimaTech Armageddon + Noise Blocker 140mm
    RAM Kingston HyperX DDR3 2*2GB 1333MHz
    grafika z CPU
    HDD WD Caviar Black 1TB
    DVD-RW LG
    Win7 Pro 64-bit SP-1 OEM legalny

    od samego początku schody :(
    Komp wyłączał się lub resetował co jakiś czas,
    nie działało "zamknij" - zamiast zamyka resetował się
    po wgraniu intelowskiego sterownika do grafiki częste BSODy
    po 2 dniach nie dało się uruchomić trybu graficznego
    w momencie gdy miał pojawiać się ekran logowania
    wyłączenie, reset albo BSOD :(
    Reinstalacja win 7 nie pomogła
    Win xp w ogóle nie dał się zainstalować: BSOB za każdym
    razem na tym samym początkowym etapie instalki.

    Zareklamowałem płytę główną, serwis stwierdził że płyta jest sprawna
    i że wgrali ponownie BIOS w wersji wtedy najnowszej F4, mimo, że
    sam na początku instalacji zaktualizowałem go do tej wersji.
    Ale niech tam - zareklamowałem CPU. Wymienili na nowy,
    mam wrażenie, ze bez żadnego sprawdzania.

    Włożyłem nowy CPU do płyty, już w czasie instalacji win7
    pierwsze wyłączenie :( potem jednak wszystko OK
    aż do czasu instalacji intelowskiego sterownika graficznego.
    W tym momencie powtórka z rozrywki: gdy miał pojawiać
    się ekran logowania wyłączenie reset :( Różnica taka że nie
    ma BSOD-ów. W między czasie zaktualizowałem BIOS
    do najnowszego F9 a potem do F10a
    W efekcie poprawnie działa "zamknij"
    ale w kwestii grafiki zero poprawy :(
    Poza tym od czasu do czasu komp się resetuje
    w zasadzie bez żadnej uchwytnej przyczyny

    Myślicie że płyta jest jednak walnięta wbrew temu
    co twierdzi serwis czy ten drugi CPU ?
    bo sam już nie wiem co o tym myśleć :(
    Pomóżcie

    PS: zasilacz BeQuiet Dark Power PRO 550W
    z pewnością sprawy bo działał bezproblemowo w poprzednim kompie

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2011-10-12 20:28:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 21:53:22 +0200, Tadeusz napisał(a):

> [...]
    > Pomóżcie
    >
    > PS: zasilacz BeQuiet Dark Power PRO 550W
    > z pewnością sprawy bo działał bezproblemowo w poprzednim kompie

    Myślę że powinieneś jednak sprawdzić na innym zasilaczu i posprawdzać
    pamięci.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The beer was good and there was even a free lunch. The demons

  • 3. Data: 2011-10-12 20:48:07
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2011-10-12 21:53, Tadeusz pisze:

    > PS: zasilacz BeQuiet Dark Power PRO 550W
    > z pewnością sprawy bo działał bezproblemowo w poprzednim kompie

    Ho,ho,ho - "z pewnością sprawny" - to jednak daleko posunięte
    stwierdzenie. Dlaczego sądzisz, że zasilacz sprawny wczoraj, jest
    sprawny dzisiaj? Wszystko się zużywa. Żeby nie być gołosłowny, powiem
    tak - miałem bardzo zbliżone objawy do Twoich. Po podmieniałem prawie
    wszystko - RAM, płytę, procesor - nic, dalej to samo... Jednak "prawie
    wszystko" robi różnicę... Po wymianie zasilacza ( no ba, przecież stary
    działał:) ) objawy ustąpiły. Sprawdź dla pewności zasilacz... No i jak
    wspomniał Andrzej - pamięci też posprawdzaj.

    --
    Jacek S.

  • 4. Data: 2011-10-12 20:50:27
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <> napisał w wiadomości ...

    > Myślę że powinieneś jednak sprawdzić na innym zasilaczu i posprawdzać
    > pamięci.

    zasilacz jest na gwarancji i jest na 200% sprawny
    działał "bez zająknięcia: na innym komputerze z podobnym obciążeniem

    robiłem test pamięci który jest w win7 przy procedurze naprawy systemu,
    wyszło OK
    pytanie też dlaczego pamięci miałyby "wysypywać" grafikę z CPU
    po instalacji sterownika - przecież nic się tu nie zmienia w pracy pamięci

  • 5. Data: 2011-10-12 22:01:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 22:50:27 +0200, Tadeusz napisał(a):

    > zasilacz jest na gwarancji i jest na 200% sprawny
    > działał "bez zająknięcia: na innym komputerze z podobnym obciążeniem

    Ano właśnie, na innym komputerze. To nie tylko kwestia łącznego obciążenia,
    ale również rozkładu obciążeń pomiędzy różnymi liniami.

> [...]
    > pytanie też dlaczego pamięci miałyby "wysypywać" grafikę z CPU
    > po instalacji sterownika - przecież nic się tu nie zmienia w pracy pamięci

    Powodów może być parę i nie wykluczysz ich jeśli nie sprawdzisz płyty z
    innymi modułami - albo na początek z wyjętym jednym (a później drugim)
    modułem.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 6. Data: 2011-10-12 22:26:27
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-12 22:50, Tadeusz pisze:

> [...]
    > pytanie też dlaczego pamięci miałyby "wysypywać" grafikę z CPU
    > po instalacji sterownika - przecież nic się tu nie zmienia w pracy pamięci

    Widocznie system Windows posiada w swojej instalce bardziej stosowny
    sterownik.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 7. Data: 2011-10-12 22:42:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 00:26:27 +0200, Animka napisał(a):

    > Widocznie system Windows posiada w swojej instalce bardziej stosowny
    > sterownik.

    Nie posiada. Idź dezorientować ludzi gdzie indziej, ok?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 8. Data: 2011-10-12 22:42:44
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 00:01:01 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    (ciach...)

    > Powodów może być parę i nie wykluczysz ich jeśli nie sprawdzisz płyty z
    > innymi modułami - albo na początek z wyjętym jednym (a później drugim)
    > modułem.

    Sprawdziłbym jeszcze, jak pamięci są konfigurowane przez płytę główną. Bo
    może tutaj tkwi problem?

    [ Everything is subjective. Choices, answers, good and evil. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 9. Data: 2011-10-13 09:22:54
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > RAM Kingston HyperX DDR3 2*2GB 1333MHz

    próbowałeś może zwiększać napięcie ramowi ? Czasami płyta zapodaje zbyt
    niskie stąd te objawy. Na początek spróbowałbym z tylko 1 modułem. Niestety
    z ddr3 i 2 modułami mam same złe doświadczenia dlatego lepiej dać tylko 1 np
    4GB dla świętego spokoju. O dziwo w przypadku AM3 jest dużo lepiej ale na
    intelach dzieją się kłopoty i to często.

  • 10. Data: 2011-10-13 12:05:06
    Od: "Tadeusz" <...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <> napisał w wiadomości ...
    > Dnia Thu, 13 Oct 2011 00:01:01 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    >
    > (ciach...)

    > Sprawdziłbym jeszcze, jak pamięci są konfigurowane przez płytę główną. Bo
    > może tutaj tkwi problem?

    przetestowałem oba moduły pojedynczo
    zarówno z informacji w BIOSie jak i w SPD z CPU-Z wynika
    że są one konfigurowane przez płytę poprawnie
    zresztą w biosie ustawiłem najbardziej zachowawcze parametry

    niestety zero zmian na lepsze :(

    Coraz bardziej jestem przekonany że jednak płyta jest walnięta :(

    Próbowałem wczoraj zaintalować Creative Sound Blaster X-Fi
    która przed wizytą płyty w serwisie chodziła na niej poprawnie.
    W tej chwili nie da się jej zainstalować: czasem nie jest w ogóle
    wykrywana a ja zostaje wykryta to problem jest w zasobach,
    które nie są karcie poprawnie przydzielane :(
    W którymś momencie przy ponownych uruchomieniu komp
    się zrestartował i zresetował ustawienia BIOS-u :(

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz