  • 1. Data: 2011-10-13 10:27:19
    Temat: Wymiana sprzętu sieciowego :) Mile widziane porady
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam,

    mam już dość mojego sprzętu sieciowego marki Edimax :) Konkretnie,
    zwykły router Br-604 i mostek sieciowy na dwóch edimaxach Ew-7209APg to
    obecna konfiguracja sieci w obrębie mieszkania.

    O ile do routera nie mam większych pretensji, oprócz tego, że jest
    przestarzały (brak QoS, dziwne menu, brak dostepu z zewnątrz do menu,
    itd.) to działa bez zarzutu, chyba jeszcze nigdy nie zaciął sie podczas
    pracy.

    Za to te dwa AP to jakaś tragedia, cyklicznie zacinają się przynajmniej
    raz na dwa dni. Zdarza się, że każdorazowo po przyjściu z pracy muszę
    restartować obydwa "bo się nie widzą" :) Oczywiście ustawiłem im opcję
    samo restartu w przypadku gdy nie widzą jednego z adresów (czyli
    drugiego AP lub routera), ale watchdog ma zakres od 5 minut do 60,
    najwyraźniej za mały...

    Generalnie chciałbym to wymienić, wraz z routerem. Myślę o gigabicie i
    N'ce - router z portami gigabit i N'ką, tylko taki, żeby zapewniał
    bezawaryjną pracę i bez zacięć (albo chociaż sam szybko się restartował
    w razie awarii).

    Problem jest z moim mostkiem sieciowym - zastąpił mi on kiedyą kabel,
    prowadzony 25m przez mieszkanie :) Wkurza mnie nie miłosiernie. Czy
    istnieją AP(n'ka)+switch gigabitowy?

    Myślę, że mając dobry router z wlan wystarczy mi jeden AP jako repeater.
    Chyba im mniej urządzeń tym lepiej.

    Może ktoś coś doradzi? :)

    Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam,
    sry za cross post, ale networking chyba trochę umarło?
    Nex@pl

  • 2. Data: 2011-10-13 11:12:04
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-13, o godz. 12:27:19
    "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał(a):

    > Problem jest z moim mostkiem sieciowym - zastąpił mi on kiedyą kabel,
    > prowadzony 25m przez mieszkanie :) Wkurza mnie nie miłosiernie. Czy
    > istnieją AP(n'ka)+switch gigabitowy?

    TP-Link TL-WR1043ND ?
    http://www.tp-link.com/pl/products/productDetails.as
    p?class=&content=fea&pmodel=TL-WR1043ND
    N i ma 5 portów (4 LAN i 1 WAN 10/100/1000M). "W
    gratisie" port USB 2.0 do wykorzystania.

    Jeśli funkcjonalność wbudowanego softu jest zbyt mała to ładujesz
    dd-wrt czy openwrt i robisz co chcesz.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2011-10-14 01:11:13
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-10-13 12:27, Nex@pl pisze:
> [...]
    >
    > Może ktoś coś doradzi? :)
    >
    > Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam,
    > sry za cross post, ale networking chyba trochę umarło?

    Obecnie grupa nosi nazwę pl.comp.sieci i FUT tam ustawiony