  • 1. Data: 2023-02-20 01:35:35
    Temat: Software Defined Radio + czujniki pogodowe
    Od: a a <m...@g...com>

    Jest kilka projektów i to działa i odczytuje się dane z czujników pogodowych outdoor,
    przy pomocy SDR

    Podam linki jak kto zainteresowany.

    Ale szukam kogoś w kraju, kto ma z tym praktykę, czyli z SDR i potrafi podlaczyc
    dodatkowe czujniki pogodowe, a głównie mnie interesują czujniki sejsmograficzne i
    zwiększenie zasięgu czujników radiowych outdoor do kilometra i dalej.

    Czujniki sejsmograficzne mają być zakopane w ziemi w ogródku, a dane przeslane kablem
    do transmittera na powierzchni, zasilanego solarem, czyli z aku.

    I ma to działac i nie kosztowac drogo.

    Stacja pogodowa z czujnikami pogodowymi outdoor kosztuje grosze.

  • 2. Data: 2023-02-20 08:45:27
    Temat: Re: Software Defined Radio + czujniki pogodowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kopią ci biedaszyb pod ogródkiem?
    Czy na krety chcesz polować?

  • 3. Data: 2023-02-20 09:43:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Kopią ci biedaszyb pod ogródkiem?
    > Czy na krety chcesz polować?
    To jest troll, po budowlanej też tak srał aż go w końcu wszyscy olali to
    przyszedł tu, nie karmić go, szkoda zdrowia i czasu.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2023-02-20 12:57:57
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 20 Feb 2023 09:43:59 +0100, użytkownik Janusz napisał:

    > To jest troll, po budowlanej też tak srał aż go w końcu wszyscy olali to
    > przyszedł tu, nie karmić go, szkoda zdrowia i czasu.

    A jak chcecie się pośmiać to zajrzyjcie na pl.sci.fizyka, co ten bałwan
    wypisuje :)

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2023-02-20 16:25:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Feb 2023 23:45:27 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    > Kopią ci biedaszyb pod ogródkiem?
    > Czy na krety chcesz polować?

    Plany ma chyba ambitniejsze, ale jak w Trzebinii mieszka?

    J.

  • 6. Data: 2023-02-21 01:22:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 February 2023 at 08:45:30 UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > Kopią ci biedaszyb pod ogródkiem?
    > Czy na krety chcesz polować?
    W Turcji było już kilka silnych trzęsień ziemi i tysiące wstrzasów wtórnych
    Mieszkańcy potrzebują ostrzeżeń i nadchodzacych wstrząsach, aby zdążyli opuścić domy.

    Są systemy typu alerty na telefon, ale to działa z wyprzedzeniem 1 minuty i życia w
    trzęsieniu nie uratuje, bo zanim kto w nocy przeczyta alarm, wybudzi się, ubierze,
    zbiegnie na dół z hotelu to minuta jest za mało.

    Dlatego robię system predykcji trzęsień ziemi z wyprzedzeniem tygodniowym, w oparciu
    o sygnatury wibracji, czyli analizy wibracji infradźwiękowych (podziemnych)

    Software Defined Radio ma byc wykorzystane do odbioru sygnałów z 10 czujników w
    okolicy, odległość od kilometra do kilku kilometrów

    Tak działa SDR w Holandii

    http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

    głównie dla amatorskich stacji radiowych ale są też kanały z transmisją danych typu
    Morse'a
    i trzeba je dekodować.

    Ale nawet taki prosty system zainstalowany w Turcji w rejonie trzesień, może wielu
    uratować życie.

    Jak ktoś to potrafi niech napisze.

    Czujniki pogodowe outdoor może SDR odbierac i są skrypty do dekodowania protokołu pod
    Linuxa.

    Z internetem w rejonach górskich m oże być problem z zasięgiem i z wyłaczaniem
    łączności, gdy nastąpią uszkodzenia w wyniku wstrząsów.

    Inna opcja, którą testuję to smaretfony jako seismografy i jest wiele aplikacji
    ale wiele wysyla dane w świat i robione sa z tego mapy,
    ale mieszkanca nie interesuje mapa, ale zagrożenie w miejscu w których przebywa,
    czyli osobisty sejsmograf

    i też jest kilka aplikacji, ale są mało czułe,
    czyli problem jest zwiększenie czułości akcelerometru na wibracje i takie mocowanie
    smartfona aby drgania się przeniosły na smartfona i czujniki i zadziałała bezwladność

    Wstrząsów są tysiące, ale najwazniejsze jest wykryccie tych silnych, które zagrażają
    życiu, bo wyburzają budynki
    i dzisiaj znów był silny wstrząs o 18 i wyburzył wiele szkieletów z głównego
    trzęsienia.

  • 7. Data: 2023-02-21 01:23:21
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 February 2023 at 09:44:07 UTC+1, Janusz wrote:
    #doopek

  • 8. Data: 2023-02-21 01:25:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 20 February 2023 at 16:25:38 UTC+1, J.F wrote:
    > Plany ma chyba ambitniejsze, ale jak w Trzebinii mieszka?
    >
    > J.
    Trzebinia to tragedia
    Dzisiaj oglosili, że zamknęli dostęp do calego cmentarza.

    A gdy kopalnia eksploatowała, to mieszkancy slyszeli w domu aktywność i roboty
    górnicze w domach.

    Czyli poklad nie był głęboki.

    Nie widziałem aby opublikowali w internecie przekrój terenu z wyrobiskami, chodnikami
    , zapadliskami