  • 1. Data: 2014-10-02 17:11:25
    Temat: Głośniki
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam

    Chcę wymienić w mojej Toyocie Avensis T22 FL głośniki, bo fabryczne są
    słabe.
    Odtwarzacz zmieniłem z fabrycznego na Kenwood KDC4051U - wyraźna poprawa :)
    Do wymiany mam wszystkie cztery sztuki zamontowane we wszystkich
    drzwiach (sedan, więc dzwi czworo :) ). Otwory w drzwiach mają około 142
    mm średnicy, max średnica zewnętrzna to jakieś 170 mm.
    Chciałbym po prostu kupić cztery głośniki (+ ew. dystanse, jeśli trzeba
    będzie) i je przykręcić - nie będę wygłuszał drzwi, nie interesują mnie
    zestawy odseparowane, nie będę montował wzmacniacza (przynajmniej na
    razie, chyba że mnie do tego przekonacie).
    Budżet? Po przeglądnięciu cen to chyba do 300-400 zł.
    Pytanie - co wybrać...
    Po pierwsze ogólnie - czy do tyłu dawać jakieś głośniki jednodrożne (tak
    się określa pojedynczą membranę?), które będą bardziej 'basowe', a na
    przód jakieś dwudrożne? Czy może wszystkie cztery dwudrożne? Może
    jeszcze jakoś inaczej...
    Po drugie - co konkretnie wybrać? Czy np. Hertz DCX 170.3 albo 165.3? A
    może JBL GTO 6528S? A może JBL CS-6? A może Helix B 6X? A może jakiś
    Magnat, Blaupunkt, Sony...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2014-10-02 20:28:13
    Temat: Re: Głośniki
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-02 17:11, LEPEK pisze:
> [...]
    > Po drugie - co konkretnie wybrać? Czy np. Hertz DCX 170.3 albo 165.3? A
    > może JBL GTO 6528S? A może JBL CS-6? A może Helix B 6X? A może jakiś

    Mało "piniędzy" w budżecie! Chcesz lepszy dzwięk a nie chcesz:
    wzmacniaczy, przewodów i najważniejsze układów odseparowanych więc
    pragniesz bidy!
    Nie musisz mieć głośników w drzwiach z tyłu. Wystarczy Ci że zbudujesz
    piękną przednią scenę.

  • 3. Data: 2014-10-02 22:43:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-10-02 20:28, depros pisze:

    > Mało "piniędzy" w budżecie!
    Zawsze będzie mało. Ze wszystkim tak jest.
    > Chcesz lepszy dzwięk a nie chcesz:
    > wzmacniaczy, przewodów i najważniejsze układów odseparowanych więc
    > pragniesz bidy!
    Ano nie chcę. Chcę wstawić coś lepszego, niż tekturowe firmówki i pytam
    się, co warto.
    > Nie musisz mieć głośników w drzwiach z tyłu. Wystarczy Ci że zbudujesz
    > piękną przednią scenę.
    Na podanych warunkach (tak jak napisałem - chyba że ktoś mnie przekona,
    że warto inaczej; tobie się nie udało).

    Pozdr,

  • 4. Data: 2014-10-03 11:18:23
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-02 22:43, LEPEK pisze:

    > Zawsze będzie mało. Ze wszystkim tak jest.
    > Ano nie chcę. Chcę wstawić coś lepszego, niż tekturowe firmówki i pytam
    > się, co warto.

    Nie warto!

  • 5. Data: 2014-10-03 11:49:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2014 17:11:25 +0200, LEPEK napisał(a):

> [...]
    > Po drugie - co konkretnie wybrać? Czy np. Hertz DCX 170.3 albo 165.3? A
    > może JBL GTO 6528S? A może JBL CS-6? A może Helix B 6X? A może jakiś

    Maksymalnie duże (basy) o dużej skuteczności (głośność) i o dostatecznie
    szerokim paśmie (patrz na ceny i możliwość zamontowania).
    --
    Jacek