  • 1. Data: 2010-02-16 08:55:12
    Temat: Gniazdkowy watomierz (Licznik energii)
    Od: "Grzechu" <i...@o...pl>

    Wpadl mi w rece taki watomierz:
    http://allegro.pl/item917036099_licznik_zuzycia_ener
    gii_watomierz.html

    Po podlaczeniu go do gniazdka bez obciazenia - pokazuje 28W.
    Po podlaczeniu zarowki 30W - pokazuje 0W.
    Po podlaczeniu obciazenia w postaci zarowki 40W - pokazuje 9W.
    Wyglada na to, ze odczyt jest zanizony o ok. 30W, co chcialbym naprawic.

    Czy takie urzadzenie ma mozliwosc kalibracji?
    Mam chec je rozebrac, niestety musze sobie dorobic lub kupic specjalny wkretak
    z pletwa w ksztalcie litery C.
    Czy ktos rozbieral takie cos i moze strescic co znajde w srodu?
    Czy bedzie w srodku jakis potencjometr do kalibracji?

  • 2. Data: 2010-02-16 10:05:56
    Temat: Re: Gniazdkowy watomierz (Licznik energii)
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > Po podlaczeniu obciazenia w postaci zarowki 40W - pokazuje
    > 9W.
    > Wyglada na to, ze odczyt jest zanizony o ok. 30W

    Czyli uważasz że bez obciążenia powinien pokazywać 60 W?
    ;-)))

  • 3. Data: 2010-02-16 10:17:59
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Czyli uważasz że bez obciążenia powinien pokazywać 60 W? ;-)))

    Autor wątku dobrze wydedukował. To producent miernika nie przewidział znaku
    minus na wyświetlaczu ;-)

  • 4. Data: 2010-02-16 14:55:51
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "Grzechu" napisał:
> [...]
    > Czy ktos rozbieral takie cos i moze strescic co znajde w srodu?
    > Czy bedzie w srodku jakis potencjometr do kalibracji?

    to kolejna zabawka dla dzieci made in china, miłej zabawy powodzenia, na
    pewno dostarczy mnustwa emocji w dochodzeniu wyniku pomiaru!:O)

  • 5. Data: 2010-02-16 15:21:17
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 16 Feb 2010 15:55:51 +0100, "Papo Smurf"
    <S...@z...sa> wrote:

    >to kolejna zabawka dla dzieci made in china, miłej zabawy powodzenia, na
    >pewno dostarczy mnustwa emocji w dochodzeniu wyniku pomiaru!:O)

    mnustwa to moze nie, ale mnostwa to napewno.

    Ja mam taki kupiony w Lidl'u pare lat temu i jest ok. Tez China ale
    dla Paget Trading LTD.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-02-16 16:43:41
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 09:55:12 +0100, Grzechu napisał(a):

> [...]
    > Wyglada na to, ze odczyt jest zanizony o ok. 30W, co chcialbym naprawic.
    >
    > Czy takie urzadzenie ma mozliwosc kalibracji?

    Żeby nie było niedomówień: resetowałeś go? Czyli wciskałeś np wykałaczką
    przycisk R?

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2010-02-16 17:04:30
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Grzechu" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wyglada na to, ze odczyt jest zanizony o ok. 30W, co chcialbym naprawic.
    >
    > Czy takie urzadzenie ma mozliwosc kalibracji?

    Zanim się tym zajmiesz sprawdź jak sobie to ustrojstwo radzi z
    "trudniejszymi" od żarówki odbiornikami typu różne ładowarki, zasilacze
    impulsowe, transformatory sieciowe np. do halogenów itp (szczególnie bez
    obciążenia) - może się okazać, że kalibracja to jest Twój najmniejszy
    problem :)

    e.

  • 8. Data: 2010-02-16 17:19:51
    Od: "Grzechu" <m...@m...com>

    > Żeby nie było niedomówień: resetowałeś go? Czyli wciskałeś np wykałaczką
    > przycisk R?

    Tak, był resetowany zapalka oraz kombinacja klawiszy i MODE STA/STP, przy
    obciazeniu i bez obciazenia i w obu przypadkach reset wyzerowal pamiec, ale
    nie mial wplywu na bledny odczyt mocy.

  • 9. Data: 2010-02-16 18:41:41
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Po podlaczeniu obciazenia w postaci zarowki 40W - pokazuje 9W.
    > Wyglada na to, ze odczyt jest zanizony o ok. 30W, co chcialbym naprawic.

    Mialem kiedys miernik energii z pazegro i okazalo sie ze uklad ladowania
    akumulatorka (nazywanego w instrukcji kondensatorem) nie dzialal. Po zakupie
    chwile dobrze mierzyl, potem sie resetowal w momencie zaniku zasilania a potem
    ogolnie oglupial wlasnie pokazujac podobne bzdury.

    Mojego reklamowalem ale drugi podobnie glupial.

    Jak mozesz to reklamuj jesli nie to otworz i sprawdz jakie jest napiecie na
    akumulatorku.

    W srdoku raczej nie spodziewaj sie czegokolwiek do pokrecenia. Tam bedzie
    ukladzik calkujacy i sama cyfrowka mierzaca napiecie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 10. Data: 2010-02-17 03:48:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message

    > mnustwa to moze nie, ale mnostwa to napewno.

    Ani nie mnustwa, ani mnostwa tylko mnóstwa!