  • 1. Data: 2010-10-13 08:56:14
    Temat: Google testuje auta bez kierowcy
    Od: Technolog <t...@g...com>

> [...]
    > jedno Audi TT. Odnotowano tylko jedną stłuczkę, z kierowcą innego
    > samochodu w roli sprawcy, który wjechał w tył auta Google. Specjalne
    > pojazdy giganta z Mountain View wykorzystują kamery wideo, czujniki
    > radarowe oraz laserowe dalmierze, dzięki którym "widzą" inne jadące po
    > drodze pojazdy. Poruszające się po kalifornijskich drogach auta z
    > kamerami na dachach zauważono już prawie rok temu, czego dowodem są
    > poniższe klipy wideo nagrane przez innych uczestników ruchu. Dopiero
    > teraz okazało się, że widoczne na filmikach pojazdy to "samoprowadzące"

    http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-testuje-
    auta-bez-kierowcy-wideo

    Od siebie dodam tylko, że jakiś czas temu założyłem temat tu na grupie,
    dlaczego jeszcze nie ma samoprowadzących się aut - przecież byłaby to
    ogromna oszczędność czasu dla osób stojących w korkach (mogłyby w tym
    czasie pracować, spać lub zabawiać się ;) ) oraz ogromna oszczędność pensji
    kierowców dla firm transportowych oraz brak konieczności odpoczynku - więc
    tańszy transport. A cena transportu ukryta jest w każdym produkcie
    dostępnym w sklepie - nawet do lokalnej piekarni mąkę się dowozi.

    A tu proszę, w tym czasie takie auta już sobie jeździły po Kalifornii.

    I tylko nieco zaskakujące jest to, że to nie Mercedes czy Toyota prowadzi
    takie testy, tylko właśnie Google.

    W każdym razie jestem całym sercem za wprowadzeniem opcji autopilota.

    Wasze zdrowie!
    Technolog

  • 2. Data: 2010-10-13 11:01:47
    Temat: Re: Google testuje auta bez kierowcy
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Technolog" <t...@g...com> wrote in message

    > http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-testuje-
    auta-bez-kierowcy-wideo

    "Google podkreśla, że najważniejsze w tym projekcie dla firmy jest
    bezpieczeństwo. Dlatego za kierownicą zawsze siedzi przeszkolony kierowca,
    który w każdym momencie może przejąć kontrolę nad samochodem, a na fotelu
    pasażera obecny jest operator monitorujący pracę oprogramowania. O testach
    wiedzę ma także lokalna policja."

    Na filmie cos ich nie widac..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-10-13 11:21:18
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 13 paź 2010 o 11:01 GMT, kamil napisał(a):

> [...]
    > pasażera obecny jest operator monitorujący pracę oprogramowania. O testach

    To radze zmienic okuliste :) widac bardzo dobrze kierowce za kierownica

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 4. Data: 2010-10-13 12:04:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > ogromna oszczędność czasu dla osób stojących w korkach (mogłyby w
    > tym
    > czasie pracować, spać lub zabawiać się ;) )

    Takie pomysly pojawialy sie od dawna.

    > oraz ogromna oszczędność pensji kierowców dla firm
    > transportowych

    Nie wiedziec czemu transport szynowy ciagle ma motorniczego.

    Ale moze on tak drogo nie kosztuje ?

    > I tylko nieco zaskakujące jest to, że to nie Mercedes czy Toyota
    > prowadzi
    > takie testy, tylko właśnie Google.

    Google nie wiadomo skad ma jakies horendalne pieniadze, i widac
    inwestuje w nowe technologie.
    Daimler i Toyota po trochu tez - ktore auta maja system
    automatycznego parkowania ?

    > W każdym razie jestem całym sercem za wprowadzeniem opcji
    > autopilota.

    Niektorzy lubia prowadzic :-)

    Po Polsce nie poradzi :-( Ale moze za 10 lat bedziemy juz mieli
    troche autostrad i sie przyda

    J.

  • 5. Data: 2010-10-13 12:44:24
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]

    > takie testy, tylko właśnie Google.
    >
    > W każdym razie jestem całym sercem za wprowadzeniem opcji autopilota.

    Volvo probowalo, wjechali w ciezarowke i potracili 3 z 12tu testowych kukiel
    udajacych pieszego.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-10-13 13:24:00
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-13 12:04, J.F. pisze:
    > Nie wiedziec czemu transport szynowy ciagle ma motorniczego.

    Częściowo się mylisz. Istnieją już systemy w których zrezygnowano
    z osoby motorniczego/maszynisty. Zwłaszcza je jego praca sprowadzała
    się do 4 działań. "Gaz", hamulec, otwieranie drzwi, zamykanie drzwi.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 7. Data: 2010-10-13 13:26:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Częściowo się mylisz. Istnieją już systemy w których zrezygnowano
    > z osoby motorniczego/maszynisty.

    Takie automatyczne metro widziałem na lotnisku w Madrycie, kursuje między
    terminalami oddalonymi od siebie o kilka km.

  • 8. Data: 2010-10-13 13:39:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:7...@4...ne
    t...

    > A tu proszę, w tym czasie takie auta już sobie jeździły po Kalifornii.

    cos mi tu nie pasuje

    z jednej strony google twierdzi ze ma samochody ktore bez udzialu czlowieka
    swobodnie poruszaja sie w ruchu miejskim, a z drugiej strony nasa robi
    wielkie konkursy na pojazdy bezzalogowe ktore mialyby sie samodzielnie
    poruszac gdzies na odleglej planecie

    ja rozumiem ze powszechnie sie twierdzi ze amerykanie to glupole, ale chyba
    dwa tak duze przedsiebiorstwa potrafilyby wspolpracowac ze soba w tym
    temacie, no chyba ze nasa to tak hobbistycznie dla "amatorow" te konkursy
    urzadza i szuka nowych pomyslow

  • 9. Data: 2010-10-13 14:07:33
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-13 13:26, Cavallino pisze:
    > Takie automatyczne metro widziałem na lotnisku w Madrycie, kursuje
    > między terminalami oddalonymi od siebie o kilka km.

    Generalnie jest to dużo prostsze w realizacji. Nie trzeba
    skręcać i z góry można założyć, że jeśli coś się pojawi
    na trasie to trzeba się zatrzymać i stać. W przypadku
    pojazdu poruszającego się po drodze publicznej zdarzyć
    się może wszystko.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 10. Data: 2010-10-13 14:33:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:7...@4...ne
    t...

> [...]
    > tym temacie, no chyba ze nasa to tak hobbistycznie dla "amatorow" te
    > konkursy urzadza i szuka nowych pomyslow

    Zwroc uwage, ze samochody google jezdzily po wczesniej zaplanowanej trasie i
    to po prostu normalne samochody.

    Pojazd bezzalogowy na odlegla planete nie moze sie zepsuc i zadzwonic po
    assistance, nie moze podjechac na stacje po paliwo, musi przetrwac cholera
    wie jakie burze magnetyczne i ekstremalne temperatury.. Podejrzewam, ze
    troche wiecej z tym zabawy, niz obklejenie Priusa czujnikami parkowania
    dookola.

    Pozdarwiam
    Kamil