  • 101. Data: 2012-02-16 23:49:01
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > 12kW wystarczy.

    Mysle, ze bez szans na podlaczenie w mojej lokalizacji.

    > Podejżanie tanio.

    Podejrzanie. Ale OK ;)
    Developer kupowal wiecej niz 1 szt. (ja wiem, ze min.10, a ile na prawde
    to nie mam pojecia) i bylo to 3 lata temu. Nie wnikalem nigdy czy to
    tanio czy drogo.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 102. Data: 2012-02-17 10:28:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2012 23:49:01 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Mysle, ze bez szans na podlaczenie w mojej lokalizacji.

    Placisz i masz, chyba ze to blok ze slaba instalacja.
    Inna sprawa ze placic oplate stala za cos co jest potrzebne 5 minut
    dziennie ..

    J.

  • 103. Data: 2012-02-17 11:57:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-12 13:49, Wmak pisze:

    > Najwyżej około 15 razy rośnie rezystancja żarnika wolframowego od zimnego do
    > temperatury pracy.

    No, to by się zgadzało z moimi obserwacjami :)

    Dzięki za info nt. drutów oporowych.

  • 104. Data: 2012-02-17 12:14:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > I ma rację.

    A którędy ten olej będzie sobie szedł w górę? Przez smok, nieczynną pompę, kanały i
    do głowicy, tak?
    I to wiele godzin po zgaszeni silnika?
    Hmm a wiesz czemu poziom oleju sprawdza się po kilku minutach od zgaszenia silnika?

  • 105. Data: 2012-02-17 12:16:34
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-16 09:13, Krzysztof 45 pisze:

    > Więc kto tu wychodzi na debila bez wyobraźni (kaleka) że grzałka 300W *nic* nie
    ogrzeje?

    Ogrzeje silnik o max. kilka stopni. Tyle co nic. Szkoda zachodu.

  • 106. Data: 2012-02-17 12:39:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-11 19:46, nazgul pisze:

    > ok a teraz pytanie:
    > jaką powierzchnią oddaje ciepło samochód, a jaka silnik?

    Silnik ze skrzynią, te wszystkie nierówności, bo ja wiem? Będzie pewnie ze 2-3m^2

    Oddawana moc jest proporcjonalna do powierzchni i różnicy temperatur (bez
    uwzględniania
    intensywności przepływu powietrza). Weźmy dla porównania taki np. telewizor 42 cale o
    mocy
    ok. 100W i powierzchni wraz z tyłem około 1m^2. Czyli +- tyle samo mocy na jednostkę
    powierzchni.
    O ile jest cieplejszy od otoczenia? Jak go dotykasz, jest raczej letni, różnica
    pewnie kilku stopni.
    W silniku też tyle będzie, a pewnie nawet mniej, gdy na dworze hula wiaterek.

  • 107. Data: 2012-02-17 12:43:17
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 17/02/2012 11:39, Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    > różnica pewnie kilku stopni.
    > W silniku też tyle będzie, a pewnie nawet mniej, gdy na dworze hula

    O czym ty piszesz? Jaki % z tych 100W telewizor oddaje w postaci ciepła?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 108. Data: 2012-02-17 12:59:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 11:43:17 +0000, kamil napisał(a):

    > O czym ty piszesz? Jaki % z tych 100W telewizor oddaje w postaci ciepła?

    z 95%, moze i 99%.

    ale spojrzcie na te tylna scianke - dziurki tam sa ? konwekcja moze zmienic
    rachunek.

    Tym niemniej taki olejowy "kaloryfer" ma rozmiary zblizone do silnika, a
    grzany 1500W temperature ma juz nieprzyjemna - ze 60 stopni, 40 wiecej niz
    otoczenie. a konwekcja jest w nim powazna. Wiec te 300W ... 5-10 stopni
    moze dac, a to juz bedzie -10 a nie -20. przy -10 samochody odpalaja bez
    klopotow :-)

    J.

  • 109. Data: 2012-02-17 13:07:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-17 12:43, kamil pisze:

    > O czym ty piszesz? Jaki % z tych 100W telewizor oddaje w postaci ciepła?

    Prawie wszystko.

  • 110. Data: 2012-02-17 22:16:25

    > Prawie wszystko.

    Sprecyzujcie jeszcze tylko technologie tego TV, bo jakos LEDowy to nie
    wydaje mi sie. Rodzice maja wlasnie 42" LED to nawet w temperaturze
    ciala nie jest, stojac w pomieszczeniu o temp. ok 22-23*C