  • 1. Data: 2009-05-14 17:12:03
    Temat: Gwarancja HTC - ktoś udostępni treść?
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Witam,

    oddałem do naprawy gwarancyjnej HTC TyTN (jedynka) i gwarant robi problemy.
    Razem z urządzeniem oddałem kartę gwarancyjną (książeczkę). Aby upewnić się
    co do dalszych działań potrzebowałbym znać treść tej gwarancji. Zakładam,
    że gwarant udostępniłby mi treść tej gwarancji na życzenie, jednak to
    zapewne potrwa.

    Czy mógłby więc ktoś to udostępnić - np. sfocić i wrzucić na imageshack.us
    ? Chodzi o HTC (nie brandowane MDA, SPV czy QTEK), kupiony był w maju 2007.
    Zakładam, że gwarancja dla każdego modelu była taka sama, więc model nie ma
    znaczenia.

    Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 2. Data: 2009-05-14 19:37:47
    Temat: Re: Gwarancja HTC - ktoś udostępni treść?
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Tony pisze:
> [...]
    > Zakładam, że gwarancja dla każdego modelu była taka sama, więc model nie ma

    ostatnio sluchalem wpowiedzi jakiegos rzecznika konsumentow. Gwarancja
    na urzadzenie takie jak elektronika jest 'regulowana' przez Unie jakas
    tam ustawa i w skrocie o ile pamietam:

    - okres 2 lata
    - 14 dni na usuniecie awarii badz wymiana / zwrot kasy

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 3. Data: 2009-05-15 06:21:26
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > ustawa i w skrocie o ile pamietam:
    >
    > - okres 2 lata
    > - 14 dni na usuniecie awarii badz wymiana / zwrot kasy

    W wielkim skrócie :
    źle słyszałeś.
    Dotyczy odpowiedzialności sprzedawcy - nie gwarancji.
    K.

  • 4. Data: 2009-05-15 10:35:28
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 May 2009 08:21:26 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > W wielkim skrócie :
    > źle słyszałeś.
    > Dotyczy odpowiedzialności sprzedawcy - nie gwarancji.

    Dokładnie!
    Gwarancji w ogóle może nie być, bo nie ma takiego obowiązku! Natomiast
    obowiązkowa jest odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności
    towaru z umową (w skrócie: zapłaciłem za towar dobry, a towar okazał się
    być bublem).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2009-05-15 10:45:27
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 15 May 2009 12:35:28 +0200, Chris napisał(a):

> [...]
    > obowiązkowa jest odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności
    > towaru z umową (w skrócie: zapłaciłem za towar dobry, a towar okazał się

    W tym wypadku chodzi o towar, który po zakupie był dobry, z czasem jednak
    się zepsuł - ekran czasem nie wyświetla, czasem nie działają przyciski,
    rozkalibrowuje się ekran dotykowy - typowe dla tego modelu (TyTN) usterki
    gwarancyjne.

    Nikt nie ma tej gwarancji? :(

    Pozdrawiam
    Tony

  • 6. Data: 2009-05-15 11:51:38
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 May 2009 12:45:27 +0200, Tony napisał(a):

> [...]
    > się zepsuł - ekran czasem nie wyświetla, czasem nie działają przyciski,
    > rozkalibrowuje się ekran dotykowy - typowe dla tego modelu (TyTN) usterki

    Jak najbardziej jest to podstawą do skorzystania z przepisów dotyczących
    odpowiedzialności sprzedawcy.
    Ściągnij sobie treść dokumentu "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego" (Dz.U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176, z 2004 r. z późn. zm.) i
    przeczytaj go dokładnie, a zwłaszcza Art. 8.
    Zwróć tylko uwagę, żeby nie paść ofiarą Art. 9 pkt.1, gdyby sprawa
    reklamacji się zbytnio przeciągała!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-05-15 15:36:05
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 15 May 2009 13:51:38 +0200, Chris napisał(a):

> [...]
    > Ściągnij sobie treść dokumentu "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    Dzięki, przeczytam. Może się jednak okazać, iż nie jestem konsumentem,
    zakup był na firmę. Mam w tej sprawie wątek na pl.soc.prawo, tutaj chciałem
    jedynie uzyskać samą treść gwarancji.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 8. Data: 2009-05-15 15:59:33
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Dzięki, przeczytam. Może się jednak okazać, iż nie jestem konsumentem,
    > zakup był na firmę. Mam w tej sprawie wątek na pl.soc.prawo, tutaj
> [...]
    To po ptokach - dotyczy rekojmia czyli 1 rok od zakupu.

    K.