  • 11. Data: 2011-10-08 20:06:08
    Temat: Re: Gwintowanie pręta fi20
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Imadla zlikwidowali ? (a propos - gdzie kupic dobre i tanie ?)

    Widzę że kolega mocny teoretyk. Dobre imadło to jakie? takie co ma
    równoległość szczęk 0,03. A może inne cudowne parametry o jakich nie wiem. A
    może chodzi o imadło stalowe kute a nie żeliwne odlewane. Są takie, kowale ich
    używają. W dużym kowalskim imadle utrzyma takiego pręta. Ale tylko dlatego że
    jak zrobi metrową przedłużkę żeby ścisnąć to nie pęknie. Jak pret z pytania
    będzie miał pełne 20 albo z dychę w plusie to pytający się zesra przy
    gwintowaniu. Chyba że będzie znał pewien myk. Jaki to myk? Zabiorę tajemnicę
    do grobu.

  • 12. Data: 2011-10-08 21:35:25
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > O kondycji :)
    >
    > MSZ daj zarobić tokarzowi, szkoda czasu.

    Jak znajdziesz takiego co za wrzecionem ma 10 metrów wolnej przestrzeni.

    K.S.

  • 13. Data: 2011-10-08 21:42:52
    Temat: Re: Gwintowanie pr?ta fi20
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-10-08 23:35, KS pisze:
> [...]
    >>> 3. Smarowanie olejem ro?linnym (jadalnym)

    > Jak znajdziesz takiego co za wrzecionem ma 10 metrów wolnej przestrzeni.

    Tokarz nie cielę, sobie poradzi, dospawa gwint :)

  • 14. Data: 2011-10-09 05:59:46
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-08 19:59, kogutek pisze:

    > Obstawiam że polegniesz nie na gwintowaniu tylko na mocowaniu pręta żeby się
    > nie kręcił.

    Kłania się tu imadło do rur, niestety towar lekko na wymarciu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2011-10-09 09:57:04
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    > Kłania się tu imadło do rur, niestety towar lekko na wymarciu.

    Kolega to chyba z Internetu ciągnie wiedzę że wie. Przy pełnym wymiarze pręta
    jęknie uchwyt tokarski trzy szczękowy. I wcale nie musi być M20. Przy M10 też
    może nie utrzymać jak pręt będzie miał pełne fi 10. Trzymanie nie zależy od
    rodzaju imadła tylko od siły, współczynnika tarcia i twardości mocowanego
    elementu. Stal jest z reguły twarda a szczęki w imadłach hartowane. Wziął by
    kolega może nie fi 20 a fi 12 walcowane i spróbował zrobić na tym gwint M12.
    Wiedział by kolega o co chodzi. I po co kolega pierdoły o niedostępności w tym
    przypadku nieużytecznego imadła do rur pisze. W każdym markecie budowlanym
    można kupić.

  • 16. Data: 2011-10-09 15:50:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Oct 2011 09:57:04 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

> [...]
    > Wiedział by kolega o co chodzi. I po co kolega pierdoły o niedostępności w tym
    > przypadku nieużytecznego imadła do rur pisze.

    No ale o co chodzi - przeciez rury sie gwintuje.
    I wieksze gwinty tez robi, i jakos uchwyty nie maja problemow.
    I te koncowki co proponowales przyspawac tez trzeba jakos nagwintowac.

    A w ostatecznosci mozna to co pisalem - dwie narzynki, dwoch ludzi, i
    gwintowac z dwoch stron :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-10-09 21:28:52
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > I te koncowki co proponowales przyspawac tez trzeba jakos nagwintowac.
    >
    > A w ostatecznosci mozna to co pisalem - dwie narzynki, dwoch ludzi, i

    Oczywiście że rury się gwintuje. Nie podlega to najmniejszej dyskusji. I
    większe gwinty się na nich też robi. To też prawda. Na pewno jest mnóstwo
    stron na których gawędziarze o tym piszą. Ale ci co kiedykolwiek cokolwiek
    nagwintowali wiedzą dlaczego uchwyt tokarski rurę chce trzymać a pręta też
    trzyma ale dużo słabiej. I imadło do rur rurę trzyma a pręta nie chce tak
    mocno żeby go nagwintować. Cud jakiś. Proponowałem przyspawać. To jedyna
    metoda żeby się nie narobić i żeby było dobrze. Końcówek do nich nie trzeba
    gwintować. Można kupić pręty z gwintami walcowanymi. Pociąć piłką, zrobić duże
    fazy, żeby miejsca na materiał z elektrody fi4 było w sam raz i przyspawać.
    Szybciej, taniej i mocniejsze będzie. Oczami wyobraźni widzę pomagierów z
    super pomysłąmi jak długiego na 10 metrów pręta fi 20 gwintują ręcznie w
    poziomie.

  • 18. Data: 2011-10-10 05:23:20
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-10-09 11:57, kogutek pisze:

> [...]
    > przypadku nieużytecznego imadła do rur pisze. W każdym markecie budowlanym

    Idź na prawnika, jako inżynier się marnujesz. Będziesz mógł
    interpretować słowo pisane do woli :|

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2011-10-10 05:26:36
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > Jak znajdziesz takiego co za wrzecionem ma 10 metrów wolnej przestrzeni.

    Z ciekawości popatrzyłem jak się na hali ustawia tokarki. Faktycznie 10
    metrów może być problemem.

    Ale można poszukać kogoś z czymś takim:

    http://www.megaobrabiarki.pl/rems-maszyna-do-gwintow
    ania-magnum-2020-l-t,id2017.html

    Toto można postawić nawet na zewnątrz. Milcząco zakładam, że uda się
    wsadzić narzynkę M20.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2011-10-10 06:58:26
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > plusie to pytający się zesra przy gwintowaniu. Chyba że będzie znał
    > pewien myk. Jaki to myk? Zabiorę tajemnicę do grobu.

    Imadło hydrauliczne z ostrymi zębami ?