  • 21. Data: 2011-10-10 08:12:11
    Temat: Re: Gwintowanie pręta fi20
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PeJot <P...@o...pl> napisał(a):

    > Z ciekawości popatrzyłem jak się na hali ustawia tokarki. Faktycznie 10
    > metrów może być problemem.
    >
    > Ale można poszukać kogoś z czymś takim:
    >
    > http://www.megaobrabiarki.pl/rems-maszyna-do-gwintow
    ania-magnum-2020-l-t,id2017
    > .html
    >
    > Toto można postawić nawet na zewnątrz. Milcząco zakładam, że uda się
    > wsadzić narzynkę M20.

    Czytać potrafisz czy tylko obrazki oglądasz?

  • 22. Data: 2011-10-10 10:12:14
    Temat: Re: Gwintowanie pr?ta fi20
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Sat, 08 Oct 2011 23:42:52 +0200, Padre napisał(a):

    > Tokarz nie cielę, sobie poradzi, dospawa gwint :)

    W sumie takie ankry to wdzięczny materiał do nauki spawania ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 23. Data: 2011-10-10 14:46:53
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Imadło hydrauliczne z ostrymi zębami ?

    Żaden myk.
    Rura jest bardziej sprężysta od pełnego pręta.
    Być może kogutek ma rację z tym spawaniem.
    W tyskim OBI widziałem pełno prętów gwintowanych.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 24. Data: 2011-10-10 15:33:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Oct 10, 3:46 pm, Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> wrote:
    > Rura jest bardziej spr ysta od pe nego pr ta.

    Jeśli trzymany materiał nie ma sprężystości to uchwyt będzie musiał
    mieć. Rozejrzeć się po warsztacie, pomyśleć co czym można zrobić-
    wszystko się da. Prawdę mówiąc pierwszy raz słyszę żeby ktoś miał
    problem z utrzymaniem długiego pręta.
    Konrad
    PS To nie jest problem teoretyczny tylko praktyczny. Doktoratu na tym
    zrobić się nie da :-)
    PS2 "zwykła stal kupiona w ogromnej hurtowni" wcale nie musi się do
    niczego nadawać.
    PS3 Co to za kotwy, zrobione z byle czego, jeszcze może byle kto byle
    jak je pospawa na koniec, druciarstwo jakieś!

  • 25. Data: 2011-10-10 16:39:42
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Rura jest bardziej sprężysta od pełnego pręta.
    > Być może kogutek ma rację z tym spawaniem.
    > W tyskim OBI widziałem pełno prętów gwintowanych.

    Z łapaniem rury nie ma żadnego myku. Imadło do rur gniecie ją w kwadrat.
    Kwadrat w kwadracie kiepsko się obraca. Myk jest z gwintowaniem.

  • 26. Data: 2011-10-22 06:53:47
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzięki wszystkim za rady

    Zacząłem gwintować. Bez tulejki. Okazała się zbędna.
    Pręt jest walcowany, bez jego szlifowania na powierzchni
    (aby wyrównać średnicę do niecałych 20mm i w ogóle doprowadzić
    do kształtu koła) jak się
    bardzo przyjrzeć, to gdzieniegdzie gwint ma malutkie "wżery".
    Szlifuję najpierw kątówką, potem pilnikiem i jest OK
    Pręt przytrzymuję imadłem z dorobionymi nakładkami (na szczęki).
    2 kątowniki pospawane wzdłuż, tak aby stworzyć 1/2 "łoża" dla pręta.
    Imadło bez problemu dokręcam jedną ręką (dł. szczęk 150mm).
    Idzie dobrze :)

  • 27. Data: 2011-11-16 00:29:05
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    > "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest

    To gwinciarka TYLKO do rur. Rury instalacyjne są wykonywane z miękkiej
    stali. Narzynki do tego będą posiadać TYLKO rozmiary gwintów rurowych -
    gwinty calowe, drobnozwojowe o specyficznym przekroju zwojów (gwinty
    Whitwortha). Uchwyt rurowy może nie utrzymać wałka z pełnej stali

  • 28. Data: 2011-11-16 10:31:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    >Z łapaniem rury nie ma żadnego myku. Imadło do rur gniecie ją w
    >kwadrat.
    >Kwadrat w kwadracie kiepsko się obraca. Myk jest z gwintowaniem.

    Hm, pytanie teoretyczne - czy lekko splaszczona w imadle rura trzymana
    jest istotnie lepiej ?
    Niby bardziej pasuje do plaskich szczek, ale w razie obrotu naprezenia
    i tak sie koncentruja na koncach splaszczenia, a to tylko rura - ugnie
    sie. A drugi koniec splaszczenia byc moze sprezynuje i pomaga obrocic.

    No chyba ze by nie teoretyzowac - ktos ma klucz dynamometryczny i
    rurki roznej grubosci scianki ?

    J.