  • 1. Data: 2014-05-14 09:12:28
    Temat: HD4600 i brak rozdzielczości 1920x1200
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry

    Wczoraj poskładałem do kupy zamówione części (płyta asrock H87M pro 4,
    core i7 4770). Mam problem z uzyskaniem pełnej rozdzielczości którą do
    tej pory dawał laptop z nvidią NVS 2100M quadro (w Win7). Otóż
    maksymalna wyświetlana rozdzielczość to 1680x1050. Próbowałem dodać tzw.
    rozdzielczość niestandardową ale dostaję odpowiedź że podane parametry
    przekraczają dostępne pasmo. O co chodzi? Przecież w specyfikacji płyty
    jest:

    Supports HDMI Technology with max. resolution up to
    1920x1200 @ 60Hz
    o Supports DVI-D with max. resolution up to 1920x1200 @
    60Hz
    o Supports D-Sub with max. resolution up to 1920x1200 @
    60Hz

    Podłączenie z monitorem po kablu D-SUB (akurat zabrakło mi DVI).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-05-14 09:50:49
    Temat: Re: HD4600 i brak rozdzielczości 1920x1200
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-14 09:12, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > maksymalna wyświetlana rozdzielczość to 1680x1050. Próbowałem dodać tzw.
    > rozdzielczość niestandardową ale dostaję odpowiedź że podane parametry

    A to czytałeś?:
    https://communities.intel.com/thread/43713

    miab

  • 3. Data: 2014-05-14 10:28:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    miab pisze:

    > A to czytałeś?:
    > https://communities.intel.com/thread/43713

    Tak, to właśnie ta aplikacja zgłasza mi "Przekroczono maksymalną
    przepustowość dla rozdzielczości niestandardowej".

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2014-05-14 11:04:35
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-14 10:28, Piotr Rezmer pisze:

    > Tak, to właśnie ta aplikacja zgłasza mi "Przekroczono maksymalną
    > przepustowość dla rozdzielczości niestandardowej".

    Jak o przepustowości to może właśnie przez ten D-SUB.
    Nie puszczają bo użyszkodnik będzie kwękał że nieostro.

    miab

  • 5. Data: 2014-05-14 11:58:56
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    miab pisze:

    > Jak o przepustowości to może właśnie przez ten D-SUB.
    > Nie puszczają bo użyszkodnik będzie kwękał że nieostro.

    Tyle że w specyfikacji płyty podali:

    o Supports D-Sub with max. resolution up to 1920x1200 @
    60Hz

    U mnie można wpisać 50Hz i wtedy nie ma komunikatu ale mój monitor nie
    obsługuje tak niskich częstotliwości. Podłączony do laptopa przez DSUB
    pokazuje 59,7 MHz

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2014-05-14 12:03:05
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > U mnie można wpisać 50Hz i wtedy nie ma komunikatu ale mój monitor nie
    > obsługuje tak niskich częstotliwości. Podłączony do laptopa przez DSUB
    > pokazuje 59,7 MHz

    Trochę przesadziłem :) 59.7 Hz

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-05-14 14:50:13
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    miab pisze:

    > A to czytałeś?:
    > https://communities.intel.com/thread/43713

    znalazłem jeszcze inny watek:

    https://communities.intel.com/thread/45623

    Problem z pasmem pojawia się po migracji do Win 8.1

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2014-05-14 23:25:28
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest:
    >
    > Supports HDMI Technology with max. resolution up to

    Kilka razy w opisach płyt głównych czytałem że po cyfrowych wyjściach
    obsługują fullhd, ale po analogu (D-Sub) tylko 1600x1200. U ciebie niby na
    wszystkich wyjściach jest fullhd, ale może jednak po analogu jest tylko
    16x12. Na to wskazywałby też fakt że max u ciebie to 1650x1050 (czyli
    najbardziej zbliżona do 16x12).

    > Podłączenie z monitorem po kablu D-SUB (akurat zabrakło mi DVI).

    To tylko na chwilę przełącz na DVI i sprawdź czy dostępna będzie fullhd.

  • 9. Data: 2014-05-17 21:31:20
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    maX pisze:

    > To tylko na chwilę przełącz na DVI i sprawdź czy dostępna będzie fullhd.

    Kupiłem w końcu kabel DVI-D (dual link ale to w tym przypadku nie
    powinno mieć znaczenia) i mam 1920x1200 od pierwszego strzału. To mnie
    urządza.

    --
    pozdrawiam
    Piotr