  • 1. Data: 2011-06-19 13:12:06
    Temat: HDMI z Ethernet
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Widuję w sklepach kabelki HDMI z andotacją, że obsługują
    również Ethernet, np. zerknijcie tutaj:
    http://www.target.com/GE-Ultra-HDMI-Cable-Ethernet/d
    p/B004P4D806

    Które sprzęty umieją się tym "Ethernetem" w kablu posłużyć?
    O co tu chodzi? Mam sprzęt Samsunga i mam osobne wtyczki
    RJ45 do Ethernetu, zarówno w odtwarzaczu BD-DVD jaki HDTV.
    Do czego się to przydaje?

    Patrzę na rozpiskę pinów z kabelka HDMI w wikipedia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI i widzę że piny 14 i 19
    są zarezerwowane do HEC Data +/-... Czyżby chodziło tylko o to,
    że kabelek HDMI ma te dwa dodatkowe druciki w przewodzie?

    Jest tu ktoś kto mógłby mi to wyjaśnić? Dzięki!

  • 2. Data: 2011-06-19 16:25:00
    Temat: Re: HDMI z Ethernet
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-19 15:12, Pszemol pisze:
> [...]
    > że kabelek HDMI ma te dwa dodatkowe druciki w przewodzie?
    >
    > Jest tu ktoś kto mógłby mi to wyjaśnić? Dzięki!
    Niby chodzi o to, że zapinając ethernet do jednego z urządzeń w szeregu
    (np TV) nie musisz zapinać go do kolejnych (np BD-DVD czy DVR) bo
    "przeniesie sobie po hdmi" podobnie jak audio. Takie pobożne życzenie
    twórców standardu hdmi, nie koniecznie realizowalne przez wszystkich
    producentów sprzętu.
    W praktyce nie udało mi się nigdy tego uruchomić (niby wszystkie
    urządzenia i kabel 1.4, ale też nigdzie nie jest napisane że tej
    technologii używają)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-06-19 18:12:02
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-06-19 15:12, Pszemol napisal (a):
> [...]
    > że kabelek HDMI ma te dwa dodatkowe druciki w przewodzie?
    >
    > Jest tu ktoś kto mógłby mi to wyjaśnić? Dzięki!

    Nie ma żadnych dodatkowych drucików. Nie kabelek "obsługuje" ethernet
    tylko urządzenie (np. blu-ray) zgodne ze specyfikacją HDMI 1.4.
    Kabelek jest identyczny.

  • 4. Data: 2011-06-19 20:12:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > "przeniesie sobie po hdmi" podobnie jak audio. Takie pobożne życzenie
    > twórców standardu hdmi, nie koniecznie realizowalne przez wszystkich

    No mój TV ma wbudowane wifi... BD-DVD ma gniazdko RJ45.
    Miło byłoby, gdyby rzeczywiście łyknął sobie internet z TV...
    Odpadłby mi jeden kabel do ciągnięcia.

    > W praktyce nie udało mi się nigdy tego uruchomić (niby wszystkie
    > urządzenia i kabel 1.4, ale też nigdzie nie jest napisane że tej
    > technologii używają)

    Ma to jakąś nazwę handlową? Czy jest to jakiś "Ethernet over HDMI"?

  • 5. Data: 2011-06-20 00:24:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-06-19 22:12, Pszemol pisze:
    > "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
    >
    > No mój TV ma wbudowane wifi... BD-DVD ma gniazdko RJ45.
    > Miło byłoby, gdyby rzeczywiście łyknął sobie internet z TV...
    > Odpadłby mi jeden kabel do ciągnięcia.

    Jak kupiłem routerek Wi-Fi TP-linka, zainstalowałem mu niefabryczny
    firmware o nazwie dd-wrt i dzięki temu stał się klientem Wi-Fi.
    Wyjściami RJ-45 routerka łączę się z TV, BD i pecetem, a przez Wi-Fi
    łączę się z głównym routerem, gdzie mam serwer DHCP, NAT i wyjście na
    internet.