  • 1. Data: 2010-01-26 17:01:19
    Temat: HID
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Jakie warunki techniczne musi spełniać oświetlenie z żarówkami
    ksenonowymi, świecącymi na niebiesko? Często po zmroku, nadjeżdżające z
    przeciwka samochody, z tego typu lampami, oślepiają mnie. Proszę o
    wypowiedzi dotyczące tylko pierwszego zdania.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-01-26 17:12:52
    Temat: Re: HID
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 17:01:19 +0100, Tata napisał(a):

> [...]
    > przeciwka samochody, z tego typu lampami, oślepiają mnie. Proszę o
    > wypowiedzi dotyczące tylko pierwszego zdania.

    http://lmgtfy.com/?q=prawid%C5%82owe+o%C5%9Bwietleni
    e+pojazdu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-01-26 18:17:23
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Wielkie podziękowania

    Wyczytałem, że w sprzedawanych i montowanych zestawach nie występuje
    element samopoziomowania świateł i stąd problem. A już chciałem
    odwiedzić okulistę. W przedawanych na Allegro kompletach do
    samodzielnego montażu, są: żarniki, przetwornice, okablowanie i nne
    drobiazgi, nie ma mechanizmu samopoziomowania! Policja powinna
    eliminować z ruchu drogowego taki "tuning". Dodatkowo, prosiłbym Panów
    Policjantów, z pewnością czytają Grupę, o sprawdzanie na trasie
    ustawienia świateł mijania, tutaj też jest dużo nieprawidłowości.

    Z wyrazami szacunku
    MJ

  • 4. Data: 2010-01-26 18:20:12
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Przepraszam za błędy. Sprzedawanych, i inne.

  • 5. Data: 2010-01-26 18:20:24
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > przeciwka samochody, z tego typu lampami, oślepiają mnie. Proszę o
    > wypowiedzi dotyczące tylko pierwszego zdania.

    niestety tak będzie. przy naszych dołach i nierównosciach na drogach
    poziomowanie lamp ksenonowych po prostu nie nadąża się regulować
    pzdr
    GL

  • 6. Data: 2010-01-26 18:28:53
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Jakie warunki techniczne musi spełniać oświetlenie z żarówkami

    Są warunki 3:
    1) Człowiek montujący coś podobnego u siebie ma mózg cięzko kontaktujący.
    2) Lubi dziadoswskim autem poudawać coś lepszego z daleka (właściwie ten
    punkt nawiązuje do 1).
    3) Cechuje go egocentryzm, co sugeruje, że umysł takiego osobnika maltretują
    objawy nerwicowe i depresyjne.
    P.

  • 7. Data: 2010-01-26 18:30:14
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > niestety tak będzie. ...

    Z pewnością, ale to zjawisko występuje na, w miarę równych, krajowej
    jedynce i krajowej siódemce.

    Z ukłonami
    MJ

  • 8. Data: 2010-01-26 19:32:25
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 17:01:19 +0100, Tata napisał(a):

    > Jakie warunki techniczne musi spełniać oświetlenie z żarówkami
    > ksenonowymi, świecącymi na niebiesko?

    W Polsce światła nie mogą świecić na niebiesko.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-01-26 21:20:32
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Tata wrote:
> [...]
    > Policjantów, z pewnością czytają Grupę, o sprawdzanie na trasie
    > ustawienia świateł mijania, tutaj też jest dużo nieprawidłowości.

    wiesz... ogólnie się zgadzam... ale niektórzy są dość mocno przeczuleni
    odkąd mam ksenony (oryginalne, z soczewkami - idealna krawędź odcięcia)
    zdarzają mi się błyskacze, którzy chyba chcą mnie nauczyć czegoś
    wcześniej nigdy mi sie to nie zdarzało - a teraz - co jakiś czas w nocy ktoś
    sobie błyska długimi do mnie

    akurat we wrześniu miałem taką przygodę - tydzień po badaniu technicznym -
    nawet gość od badania zachwycał sie idealnym odcięciem światła... jadę
    sobie - ktoś ma długie włączone, wyjechał z za zakrętu, wyłączył je, po
    chwili błyska długimi (ja nie wiem o co chodzi - długie mam wyłączone) - po
    chwili je zapala na stałe i tak mnie minął... nie wiem co chciał mi
    pokazać - być może to że jest burakiem

    nie wiem z czego to wynika - ale ksenony po prostu czasem oślepiają...
    akurat ja nigdy z tym nie miałem problemu, żeby czyjeś ksenony mnie
    oślepiały (chyba że jakieś dziury na drodze czy górki) -
    powiem więcej - w 95% oślepiają kierowcy ze źle ustawionymi światłami
    halogenowymi...

    więc być może niektórzy są przeczuleni?

    --
    limken polimken

  • 10. Data: 2010-01-26 22:34:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "limken" hjnj8p$svo$...@i...gazeta.pl

    > [..] nie wiem z czego to wynika [..]

    Z mądrości ludowej. ;) Lubię jazdę w ekstremalnych warunkach, bo wtedy
    wszyscy jeżdżą tak dobrze (przepisowo, szlachetnie, porządnie itd.) że
    aż miło. A dlaczego w takich warunkach każdy jeździ w taki sposób? Ano
    dlatego, że niedzielni (i reszta twardzieli) nie mają odwagi na wyjechanie...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'