  • 11. Data: 2017-05-01 17:18:01
    Temat: Re: HP DeskJet 2130 Kupić? Nie kupić?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/1/2017 5:09 PM, Akarm wrote:
    > Spróbuj odnaleźć pierwszy post i odczytać pierwsze zdanie.

    Nic tam nie ma o "przede wszystkim skanerze". Ot, ktoś sobie szuka
    skanera i drukarki. Opcja typu drukarka osobno, skaner osobno bywa
    lepsza i wydaje mi się w zasięgu dyskucji.

    Pamietaj że branczowanie dyskusji czesto podsuwa pytającym inne, bywa że
    lepsze, rozwiązania. To nie kongres PiSu żeby nie można było sugerować
    innych opcji.

  • 12. Data: 2017-05-01 18:09:30
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    >
    > Pamietaj że branczowanie dyskusji czesto podsuwa pytającym inne, bywa że
    > lepsze, rozwiązania. To nie kongres PiSu żeby nie można było sugerować

    Dzięki za dobre chęci. Myślałem że w pierwszym poście wszystko dokładnie
    wyłuszczyłem aby właśnie nie krążyć :-)
    Dostęp do profesjonalnego/wydajnego sprzętu mam na co dzień w pracy ;-)
    Potrzebuję skanera do domu do pary z czarnobiałym laserem który już
    posiadam w domu. Ale że mam nowy komputer ;-) musi działać pod win 7 na
    nowej płycie głównej. A że sam skaner kupować jest nieekonimicznie to
    pomyślałem o urządzeniu wielofunkcyjnym (plujaka) do kilku wydruków w
    miesiącu.
    Ale się okazuje że po skończeniu tuszu/wyschnięciu głowicy nawet nie
    poskanuję to zaczyna mnie to wku... :-)
    Gdybym miał większe mieszkanie to postawiłbym jakiegoś starego blaszaka
    ze starym skanerem za grosze :-)
    W mordę XXI wiek i ta nowoczesna technologia z piętnem debilnego
    marketingu :-)

  • 13. Data: 2017-05-01 18:46:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.05.2017 o 14:33, z pisze:
> [...]
    nowszych - tak. do windowsa - nie wiem

    > Brawo Animka za refleks. :-)
    > Mam skaner usb który działa tylko pod win 98.
    > Próbowałem ale poległem. A taki był kiedyś poręczny :-(
    > Zdroworozsądkowo (wydawałoby się) zanabyłem nowoczesną płytę główną z
    > procesorem skylake? Nawet nie mam slotu PCI LPT RS..
    drukarki o których mówię, działają na usb. to są drukarki, nie
    win-drukarki, wiec ogólnie działać będą. nawet jak je podłączysz do
    routera który ma usb, (i funkcje drukowania) to działać będą
    > I tak jestem zatwardzialcem bo jadę na win7.
    nie. w każdym razie ja bym tego tak nie znazwał. jeśli mój pomysł Ci się
    nie podoba, to nie musisz pisać dla czego. ale jak już piszesz, to
    napisz że sprawdzałeś np hp930 i sterowników do win7 niema
    > Dlatego pomysł na nowe tanie za stoperę złotych
    z każdej strony pomysł..... no sory, wybacz mi, ale jak na tą grupę to
    głupi. chyba ze liczysz się z sporymi kosztami, ale wtedy nie pytaj o
    radę, tylko leć do media marktu
    o ile widzę, tusz do hp2130 kosztuje 48zł i wystarczy na 190stron (4ml).
    mój wystarczy na 930 stron42 ml nowy kosztuje podobne pieniądze, a stary
    hp 15zł
    https://www.olx.pl/oferta/tusz-hp-45-przeterminowane
    -2010-CID99-IDlBiAi.html#becd89922a

    Ty wybierasz
    ToMasz

  • 14. Data: 2017-05-01 18:56:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/1/2017 6:09 PM, z wrote:
> [...]
    > nowej płycie głównej. A że sam skaner kupować jest nieekonimicznie to
    > pomyślałem o urządzeniu wielofunkcyjnym (plujaka) do kilku wydruków w

    Więc teraz przedstawie Ci troche zabawne [1] rozwiązanie ćwiczone na sobie.

    Mam skaner Mustek 1200 USB. Wydaje mi się że był kupiony w 1998 roku,
    czyli prawie 20 lat temu.

    Ostatni sterownik wydano na Windows 2000/xp. A mimo to uzywam go na
    Windows 10. Odpalam VirtualBox z zainstalowanym Windows XP i
    przekierowanym urządzeniem USB do środka maszyny wirtualnej. I działa
    bez zająknięcia, czas odpalenia winxp to nie więcej niż kilkadziesiąt
    sekund.

    Dlaczego nie zmieniłem na nowszy skaner? Bo ten ma bardzo dobra optykę
    (tak, ten skaner ma optykę, w przeciwieństwie do badziewia z urządzeń
    wielofunkcyjnych). Cena w okolicy 0zł lub może i nawet ujemna. Mignął mi
    niedawno ten lub podobny na allegro za 10zł więc ludzie czyszczą strych.

    > Ale się okazuje że po skończeniu tuszu/wyschnięciu głowicy nawet nie
    > poskanuję to zaczyna mnie to wku... :-)

    Więc kup laser. Cz-b wyrzuć, wstaw kolorowy. Ja mam HP 3800 ale nie
    specjalnie polecam bo duży. I kup osobno skaner "gruby" czyli z optyką.
    Nawet taki który nie ma sterownika pod win7.

    > Gdybym miał większe mieszkanie to postawiłbym jakiegoś starego blaszaka
    > ze starym skanerem za grosze :-)

    Bez sensu. VirtualBox lub inny ulubiony wirtualizator. Choć w przypadku
    VB mam pewnośc że przekierowanie USB działa bez zająknięcia.

    [1] Przychodzi kiedyś do mnie znjaomy i o malo nie umarł ze smiechu.
    Okazuje się że używanie *nie* najnowszego sprzętu ze sklepu w pewnych
    srodowiskach jest wskaźnikiem obciachu. Efektem czego ja mam dobry
    skaner a on nowy który nie daje rady.

  • 15. Data: 2017-05-01 21:13:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-01 o 18:46, ToMasz pisze:
    > z każdej strony pomysł..... no sory, wybacz mi, ale jak na tą grupę to
    > głupi. chyba ze liczysz się z sporymi kosztami, ale wtedy nie pytaj o
    > radę, tylko leć do media marktu

    Ech młode lata mi się przypomniały. :-) Używałem ale ciągle na pierwszym
    miejscu jest skaner a te kilka kartek w miesiącu to koszt pomijalny. Nie
    chcę tylko się nie wku... że nagle skaner nie działa zaschło albo się
    skończyło.
    Sprzedawca w sklepie mi udzieli takiej rzetelnej informacji?

  • 16. Data: 2017-05-01 21:20:19
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > przekierowanym urządzeniem USB do środka maszyny wirtualnej. I działa
    > bez zająknięcia, czas odpalenia winxp to nie więcej niż kilkadziesiąt

    Dzięki. Bawiłem się kilka lat temu maszynami wirtualnymi ale takie
    udostępniania raczej nie wchodziły w grę. Albo nie umiałem. :-)
    Spróbuję znowu na gratach których jeszcze nie wyrzuciłem.

  • 17. Data: 2017-05-01 23:38:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/1/2017 9:20 PM, z wrote:
    > Dzięki. Bawiłem się kilka lat temu maszynami wirtualnymi ale takie
    > udostępniania raczej nie wchodziły w grę. Albo nie umiałem. :-)

    Virtual Box wymaga doinstalowania dodatku który pozwala na
    przekierowanie urządzenia USB do środka maszyny. Instaluje sie osobno.

  • 18. Data: 2017-05-01 23:56:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/1/2017 11:38 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Virtual Box wymaga doinstalowania dodatku

    A konkretnie: VirtualBox Oracle VM VirtualBox Extension Pack

  • 19. Data: 2017-05-02 13:41:52
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 30.04.2017 o 12:43, z pisze:
    > W zasadzie potrzebuję prosty tani skaner ale kilka wydruków kolorowych

    A może Canon ?
    Przykład:
    http://allegro.pl/drukarka-skaner-kopiarka-canon-mg3
    250-fv-i5246111168.html

    Drukuję sporadycznie, tusze starczą mi na jakiś rok/dwa, tusze
    zintegrowane z głowicą (czarny + kolor) zaleta taka że nawet jak by
    zaschły to wystarczy przetrzeć głowicę choć od jakiś 10 lat używania
    Canona nie zdarzyło mi się to nigdy.
    Na plus WiFi więc możesz postawić w dowolnym miejscu a nie tylko obok kompa.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 20. Data: 2017-05-03 20:32:35
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kup więc kolorowy. Bedziesz zdumiony jak tanie są używane. Swojego
    > wyszarpalem za 100zł i od 2 lat nie zmieniłem tonerów w nim, jak kupiłem
    > tak używam. Są wieczne.

    Podziel się informacją, jaki to model.