  • 1. Data: 2004-04-02 09:49:52
    Temat: Hakiery
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Ciekawe czy to ma cos wspolnego z tymi spoofowanymi adresami czy to tylko
    zwykle wysylanie trojanow

    "GP": Paraliż w sieci
    02.04.2004 06:13
    Dwóch hakerów z Koszalina przy pomocy kilkuset komputerów rozmieszczonych w
    niemal całej Europie sparaliżowało kilkakrotnie duże obszary polskiej sieci
    informatycznej. Wpadli jednak w ręce koszalińskiej policji - informuje "Głos
    Pomorza".

    Proceder trwał przez dwa miesiące - od stycznia do marca tego roku.
    Korzystając z komputerów w kawiarence internetowej należącej do jednego z
    zatrzymanych, dwaj mężczyźni - trzydziestolatek z Koszalina i
    dwudziestokilkulatek "zarażali" komputery ludzi korzystających z sieci.
    Infekowanie przebiegało przez kanały IRC (jest to program służący do
    przeprowadzania rozmów w czasie rzeczywistym - przyp. red.) - podaje gazeta.

    Komputery wszystkich dyskutujących na IRC były "zarażane" bez ich wiedzy
    przez programy typu "trojan". Dzięki nim można przejąć zdalną kontrolę nad
    komputerem. - Zainfekowano ich tysiące - mówi funkcjonariusz z Sekcji do
    Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Koszalinie,
    która wykryła sprawę. Najwięcej w Polce, ale także na Węgrzech, w Finlandii
    i w innych krajach europejskich - podaje gazeta.

    Kolejnym etapem były ataki ze wszystkich zarażonych komputerów na
    kilkadziesiąt serwerów w Polsce - pisze dziennik.

    Wczoraj po południu sprawą zajęła się koszalińska Prokuratura Rejonowa. -
    Wobec obu mężczyzn zastosowano dozór policyjny i zakaz opuszczenia kraju
    połączony z zatrzymaniem paszportów - poinformował nas Grzegorz Klimowicz,
    zastępca Prokuratora Rejonowego w Koszalinie. Obu sprawcom ataków
    komputerowych grozi nawet do pięciu lat więzienia - informuje "Głos
    Pomorza".

    --
    ROBBO
    www.FiatPunto.org & www.Fiatpanda.org

  • 2. Data: 2004-04-02 10:33:56
    Temat: Re: Hakiery
    Od: "Piotr C." <p...@b...mabanana.com>

    Użytkownik "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Komputery wszystkich dyskutujących na IRC były "zarażane" bez ich wiedzy
    > przez programy typu "trojan".

    Od kilku lat nie korzystam z IRC-a, czyżby pojawiło się jakieś rozszerzenie
    protokołu o którym nie wiem, a pozwala uploadować i uruchamiać programy bez
    wiedzy i zgody drugiej strony?

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-04-02 10:37:43
    Od: Kamil Raczynski <r...@r...yupe.net>

    "Piotr C." <p...@b...mabanana.com> nakibordził(a):

    >Od kilku lat nie korzystam z IRC-a, czyżby pojawiło się jakieś rozszerzenie
    >protokołu o którym nie wiem, a pozwala uploadować i uruchamiać programy bez
    >wiedzy i zgody drugiej strony?

    "<masatachaka> czesc najnowszy mirc do sciagniecia za free!!!
    http:/jakis.adres.com/mirc.exe"

    Wyślij to do n użytkowników IRCa i sam zobaczysz ilu będzie chciało ściągnąć
    i zainstalować "mIRCa za free". :o(

    User jest w stanie wiele zrobić żeby zawirusować swój komputer (vide
    ostatnie wormy, gdzie trzeba rozpakować, wpisać hasło i jeszcze uruchomić. A
    mimo to rozsyłają się aż miło)

    --
    Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@r...yupe.net>

  • 4. Data: 2004-04-02 11:07:20
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Piotr C. <p...@b...mabanana.com> wrote:

    > Od kilku lat nie korzystam z IRC-a, czyżby pojawiło się jakieś rozszerzenie
    > protokołu o którym nie wiem, a pozwala uploadować i uruchamiać programy bez
    > wiedzy i zgody drugiej strony?

    Mniej więcej, delikwent zostaje podłączony do "tajnego" kanału IRC,
    nawet niespecjalnie wiedząc o tym, z owego kanału przychodzą komendy do
    zarażonego komputera, a ten je posłusznie wykonuje. Właściciel komputera
    przeważnie nie ma pojęcia co się dzieje w jego systemie, po za widocznym
    spadkiem transferów z/do sieci. Klienta-trojana można zanabyć via załącznik
    do poczty, crack do gry sciągniety z p2p, czy cokolwiek innego.

    --
    *[ ŁT ]*

  • 5. Data: 2004-04-02 12:08:43
    Od: virus <d...@v...one.pl>

    Piotr C. wrote:

> [...]
    > rozszerzenie protokołu o którym nie wiem, a pozwala uploadować i
    > uruchamiać programy bez wiedzy i zgody drugiej strony?

    Problem polega na naiwności użytkowników klientów IRC, klikających
    bezbyślnie w linki do stron z "moja fotka nago http://strona/fota.jpg".
    Strony takie zazwyczaj tylko z linka wyglądające na jpeg (mime: text/html),
    uruchomione na IE infekują system jakimś paskudztwem, które łączy się bez
    wiedzy użytkownika z serwerem sieci IRC i posłusznie wykonuje polecenia
    osoby, która jest za ów trojana odpowiedzialna.
    Faktycznie jakiś czas temu miała miejsce ciekawa akcja, gdy multum sesji
    jednocześnie weszło na kilka kanałów i wykonało kilka innych czynności,
    co wygenerowało wystarczajaco duży ruch aby skutecznie zablokować serwery
    sieci IRC.
    --
    Damian Kaczorowski - Polska Grupa Freesco

  • 6. Data: 2004-04-02 13:22:39
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    Piotr C. napisał w <c4jfb6$1qt$1@topaz.icpnet.pl>:

    > Od kilku lat nie korzystam z IRC-a, czyżby pojawiło się jakieś
    > rozszerzenie protokołu o którym nie wiem, a pozwala uploadować i
    > uruchamiać programy bez wiedzy i zgody drugiej strony?

    W tekście jest nieścisłość, zarażanie odbywa się głównie przez pocztę,
    p2p, www z bugami w IE, pocztę + OE, udostępniane warezy, cracki. IRC
    służy jedynie jako kanał kontroli nad trojanami, chociaż czasami przy
    wejściu na kanał ktoś próbuje Ci przesłać fajny plik z wygaszaczem.

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer

  • 7. Data: 2004-04-02 16:31:11
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> zapodał(a):

    > Mniej więcej, delikwent zostaje podłączony do "tajnego" kanału IRC,
    > nawet niespecjalnie wiedząc o tym, z owego kanału przychodzą komendy do
    > zarażonego komputera, a ten je posłusznie wykonuje.
    [...]

    Mój nick na irc to bachus - uruchom "programy bez mojej wiedzy".

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 8. Data: 2004-04-02 18:14:01
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    DooMiniK <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> wrote:

    > Mój nick na irc to bachus - uruchom "programy bez mojej wiedzy".

    Na taki zaszczyt trzeba zasłużyć...

    --
    *[ ŁT ]*

  • 9. Data: 2004-04-02 19:52:10
    Od: Chrószcz Sławomir <s...@r...spampl>

    On Fri, 2 Apr 2004 11:49:52 +0200, "ROBBO 2" <r...@o...pl> wrote:

    >Proceder trwa? przez dwa miesi?ce - od stycznia do marca tego roku.
    >Korzystaj?c z komputerów w kawiarence internetowej nale??cej do jednego z

    Mnie interesuje cos innego - mianowicie to, ze ktos zadal sobie trud
    zbadal te dosy, doszedl do zrodla i zmusil Polska Policje do
    dzialania.

    Ten, ktos musi byc wsrod nas, bo przeciez nikt chyba nie wierzy w to
    ze Policja sama z siebie zorganizowala akcje przeciw organizatorom
    ddosow.

    Chroszcz Slawomir
    Rybnet

  • 10. Data: 2004-04-02 20:37:26
    Od: "Piotr C." <p...@b...mabanana.com>

    Użytkownik "Kamil Raczynski" <r...@r...yupe.net> napisał w wiadomości
    > User jest w stanie wiele zrobić żeby zawirusować swój komputer (vide
    > ostatnie wormy, gdzie trzeba rozpakować, wpisać hasło i jeszcze uruchomić.
    > mimo to rozsyłają się aż miło)

    No właśnie - tak myślałem. I dobrze im tak! Głupota kosztuje

    pozdr.