  • 1. Data: 2004-03-31 21:01:19
    Temat: Jakie sa klasy IP w Polsce?
    Od: Mieczyslaw Pilkowski <i...@o...pl>

    Chodzi mi tutaj o postac IP osob laczacych sie z terenu Polski

    xxx.*.*.*

    Moze mi ktos wskazac, gdzie moge takie informacje znalezc?
    A moze ktos z grupowiczow zna odpowiedz?

    Grzebalem w archiwum, ale odpowiedz znalazlem z 1999
    roku, a to troche dawno przy tempie rozwoju sieci.

    Nie interesuje mnie podzial na kraje - tylko PL i NiePL

  • 2. Data: 2004-03-31 21:14:13
    Temat: Re: Jakie sa klasy IP w Polsce?
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <c4fbo8$ht3$1@nemesis.news.tpi.pl> Mieczyslaw Pilkowski napisał(a):
> [...]
    > roku, a to troche dawno przy tempie rozwoju sieci.
    >
    > Nie interesuje mnie podzial na kraje - tylko PL i NiePL

    Use google luke. Bylo nie dawno.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 3. Data: 2004-03-31 21:38:35
    Od: Jakub Jankowski <s...@W...atn.pl>

    On Wed, 31 Mar 2004 23:01:19 +0200, Mieczyslaw Pilkowski wrote:

    > Chodzi mi tutaj o postac IP osob laczacych sie z terenu Polski

    Mam nadzieję, że pomoże: http://irc.pl/pl/networks.html?html=1

    s.

    --
    Jakub Jankowski
    shasta AT spam DOT atn DOT pl

  • 4. Data: 2004-04-02 11:24:43
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jakub Jankowski <s...@w...atn.pl> wrote:
    > Mam nadzieję, że pomoże: http://irc.pl/pl/networks.html?html=1

    Łatwiej zapamiętać irc.pl/pl/ :)
    Przy okazji: dorobiłem wyszukiwanie po IP. Będzie łatwiej sprawdzić,
    czy dane IP już jest zawarte w jakimś zakresie.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 5. Data: 2004-04-02 11:33:32
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:
    > Łatwiej zapamiętać irc.pl/pl/ :)
    > Przy okazji: dorobiłem wyszukiwanie po IP. Będzie łatwiej sprawdzić,
    > czy dane IP już jest zawarte w jakimś zakresie.

    Zassysasz to jakimś awtomatem z ripe?

    --
    *[ ŁT ]*

  • 6. Data: 2004-04-02 15:24:02
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> wrote:
    > Zassysasz to jakimś awtomatem z ripe?

    Jak napisałem na stronie, użytkownicy dość dobrze zastępują
    automat i sami dość szybko zgłaszają. :-)
    Tak, wiem, jest wiele klas, skąd nikt nie korzysta z IRC. Ale
    zwykle nowe klasy to są klasy LIR-ów, a dodajemy możliwie najszersze
    zakresy IP, więc się łapią wszyscy. Mam nadzieję.

  • 7. Data: 2004-04-02 18:02:59
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <c4k0ii$hst$2@absolut.sgh.waw.pl> Piotr KUCHARSKI napisał(a):

> [...]
    > zwykle nowe klasy to są klasy LIR-ów, a dodajemy możliwie najszersze
    > zakresy IP, więc się łapią wszyscy. Mam nadzieję.

    No duza czesc korporacyjnych klas PI napewno sie tam nie lapie. Np pierwsza
    z brzegu: 195.245.213.10 (tvp.pl)

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 8. Data: 2004-04-02 18:27:34
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Fri, 2 Apr 2004 18:02:59 +0000 (UTC) I had a dream that Tomasz Paszkowski
    <a...@S...net> wrote:
    > No duza czesc korporacyjnych klas PI napewno sie tam nie lapie. Np pierwsza
    > z brzegu: 195.245.213.10 (tvp.pl)

    No ale wiesz, może w tvp akurat wycieli im możliwość ircowania?
    Uważam, że dopisywanie na prośby od userów jest dobrą metodą - sam po
    dostaniu puli adresów napisałem maila i zostałem dopisany.

  • 9. Data: 2004-04-02 20:55:58
    Od: Jacek <j...@o...xxx.pl>

    Witam,
    "Podepnę" się pod temat dot IP.Nie jestem z branży ale ciekawi mnie taka
    sprawa.Czy poszczególni dostawcy płacą coś za przyznane im adresy IP.
    Domyślam się że tak bo przecież takie org. jak Ripe musza sie z czegoś
    utrzymywać. Jeśli tak to jakiej wielkości są te opłaty i jakiej formie:
    jednorazowe czy okresowe?
    Pozdrowienia
    Jacek

  • 10. Data: 2004-04-02 21:17:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <w5s79agzhl8m$.1el5m1b4zyucj.dlg@40tude.net> Jacek napisał(a):
> [...]
    > Domyślam się że tak bo przecież takie org. jak Ripe musza sie z czegoś
    > utrzymywać. Jeśli tak to jakiej wielkości są te opłaty i jakiej formie:

    Płacą, opłaty są jednorazowe i potem okresowe, rzędu kilku tysięcy EUR
    rocznie.

    A RIPE nie bierze kasy, bierze RIPE NCC ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie