  • 11. Data: 2009-09-22 13:17:58
    Temat: Re: branie od tyłu ;)
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 00:27:18 -0700 (PDT), Roman Werpachowski
    <r...@g...com> wrote:

    >W praktyce mało kto go używa, więc głównie do marnowania czasu i
    >tworzenia publikacji naukowych.
    >
    >RW

    Owszem. Java rulez. Przyjemnie pomyslec ze za 50 lat bedziemy
    programowac w Javie wersja 75.

    Po co ludzie wymyslili takie jezyki jak Clojure, Scala, czy F#?

    Tez do pieprzenia kotka za pomoca mlotka?...

    Proponuje przeczytac nastepujacy artykul:

    http://www.devblogi.pl/2009/09/niebezpieczne-java-sz
    koy.html

    A.L.

  • 12. Data: 2009-09-22 18:11:21
    Od: Michal <n...@d...com>

    On Tue, 22 Sep 2009 09:58:24 +0200
    Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com> wrote:

    > W jakim to języku masz listę o dostępie O(1)?

    w pythonie

  • 13. Data: 2009-09-22 19:56:29
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Użytkownik Michal napisał:

    > w pythonie

    W pytonie lista to tak naprawdę tablica.

    Pozdrawiam
    KK

  • 14. Data: 2009-09-23 10:21:24
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 22 Sep, 15:17, A.L. <a...@a...com> wrote:

    > Owszem. Java rulez.

    A gdzie tam.

    > Przyjemnie pomyslec ze za 50 lat bedziemy
    > programowac w Javie wersja 75.

    Nie wiadomo, w czym będziemy programować za 50 lat.

    > Po co ludzie wymyslili takie jezyki jak Clojure, Scala, czy F#?

    Z różnych powodów.

    > Tez do pieprzenia kotka za pomoca mlotka?...

    Tu by bardzo pomogła lista projektów tworzonych w Haskellu.

    > Proponuje przeczytac nastepujacy artykul:
    >
    > http://www.devblogi.pl/2009/09/niebezpieczne-java-sz
    koy.html

    Znam ten artykuł w wersji oryginalnej, i zgadzam się z nim. Tylko nie
    wiem, co on wnosi do sporu o użyteczność Haskella. Przecież zgodziłem
    się, że Haskell ma zastosowania edukacyjne.

    RW

  • 15. Data: 2009-09-23 11:03:18
    Od: Krzysiek Kowaliczek <k...@g...com>

    Użytkownik Roman Werpachowski napisał:

    > Tu by bardzo pomogła lista projektów tworzonych w Haskellu.

    Ja znam tylko jeden program napisany w Haskellu:
    http://www.bluespec.com/
    Koledzy z firmy używali i chwalą. Jak widać i na
    Haskellu można zarobić.

    Pozdrawiam
    KK

  • 16. Data: 2009-09-23 11:22:02
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 23 Sep 2009 03:21:24 -0700 (PDT), Roman Werpachowski
    <r...@g...com> wrote:

    >Tu by bardzo pomogła lista projektów tworzonych w Haskellu.

    http://www.haskell.org/haskellwiki/Applications

    Haskell in practice

    Lista jest za dluga zeby ja tu skopiowac, wiec odsylam
    zainteresowanych pod powyzszy link

    Ja uzywam Haskela do tego co jest opisane tutaj

    http://www.cs.kuleuven.be/~toms/Research/papers/mona
    dic_cp_draft.pdf

    albowiem wyglada na to ze Haskel moze byc bardziej efektywny niz
    Prolog

    A.L.

  • 17. Data: 2009-09-23 11:41:21
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):

> [...]
    dic_cp_draft.pdf

    > albowiem wyglada na to ze Haskel moze byc bardziej efektywny niz

    Jaki w przybliżeniu jest narzu liniowy Haskala i Prologa wzgledem jezykow
    niskiego poziomu (np. wzgledem C)?

  • 18. Data: 2009-09-23 11:49:51
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 23 Sep 2009 11:41:21 +0000 (UTC), "Mariusz Marszałkowski"
    <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >A.L. <a...@a...com> napisał(a):
    >

    >Jaki w przybliżeniu jest narzu liniowy Haskala i Prologa wzgledem jezykow
    >niskiego poziomu (np. wzgledem C)?
    >
    >Pozdrawiam

    Nie wiem. Natomiast wiem ze aplikacja napisana w Javie a robiaca to
    samo co Prolog i taka sama technika byla okolo 100 razy wolniejsza niz
    Prolog. Roznica byla prawdopodobnie spowodowana tym ze listy i inne
    konstrukcje w Prologu sa "native" a w Javie sa implementowane przez
    biblioteki. Ale nei robilem dokladnych analiz

    A.L.

  • 19. Data: 2009-09-23 12:28:53
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 23 Sep, 13:49, A.L. <a...@a...com> wrote:

> [...]
    > konstrukcje w Prologu sa "native" a w Javie sa implementowane przez
    > biblioteki. Ale nei robilem dokladnych analiz

    Kiedy to było? Java odnotowała znaczący postęp w wydajności w
    ostatnich latach.

    RW

  • 20. Data: 2009-09-23 12:29:40
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On 23 Sep, 13:22, A.L. <a...@a...com> wrote:

> [...]
    dic_cp_draft.pdf

    > albowiem wyglada na to ze Haskel moze byc bardziej efektywny niz

    A to przepraszam. Nie wiedziałem, że Haskell ma tyle zastosowań.

    RW