  • 1. Data: 2009-09-22 10:44:14
    Temat: Eksperyment do doktoratu -- pomożecie?
    Od: Maciej Gawinecki <m...@g...com>

    Mój pomysł jest prosty. Chcę zobaczyć w jaki sposób ludzie opisują Web
    serwisy za pomocą tagów i jak je klasyfikują. W tym celu stworzyłem
    prosty portal, w którym każdy może tagować i klasyfikować.

    Chcesz sprobować? Wystarczy zajrzeć tu i poprosić o udział w
    eksperymencie:

    http://mars.ing.unimo.it/wscolab/new.php

    Zapraszam!

    Zależy mi na jak największej grupie ludzi z doświadczeniem w
    programowaniu lub software engineering -- w końcu to liczba stanowi o
    sile działania społeczności w procesie tagowania. Dlatego jeśli znasz
    kogoś, kto mógłby wziąć udział w tym eksperymencie, przekaż mu proszę
    tą wiadomość.

    Udział w tym eksperymencie nie wymaga dużo czasu. Do portalu można
    wracać kilkakrotnie, poświęcając tyle czasu ile się ma w dowolnym
    momencie.

    W ramach mojego doktoratu pracuję nad problemem wyszukiwania Web
    serwisów. W sieci jest aktualnie ponad 25'000 Web serwisów, z czego
    większość jest bardzo słabo udokumentowana i w związku z tym trudna do
    znalezienia. Wyszukiwanie właściwych Web serwisów jest tak samo ważne
    jest wyszukiwanie klas, bibliotek, zasobów sprzętowych czy danych,
    którzy inni już wcześniej przygotowali, w ten sposób szybko można
    zbudować aplikację.

    Wyniki procesu wezmą udział w międzynarodowym konkursie na metody
    wyszukiwania Web serwisów.

    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 2. Data: 2009-09-22 12:35:13
    Temat: Re: Eksperyment do doktoratu -- pomożecie?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    I za to teraz daja doktoraty?...

    A.L.

  • 3. Data: 2009-09-22 13:13:36
    Od: Maciej Gawinecki <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 14:35, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > On Tue, 22 Sep 2009 03:44:14 -0700 (PDT), Maciej Gawinecki
    > I za to teraz daja doktoraty?...

    Za to, to znaczy za co?

    Maciej

  • 4. Data: 2009-09-22 13:22:56
    Od: Maciej Gawinecki <m...@g...com>

    On 22 Wrz, 15:13, Maciej Gawinecki <m...@g...com> wrote:
> [...]

    Chętnie również podyskutuje o metodach wyszukiwania software, pracach
    Zaremsiego i Winga na temat wykorzystania function signature, pracach
    dotyczacych wyszukiwania Web serwisow (Sheta, Dong et al., Kokash et
    al., Wang & Stroulia), albo w ogole na temat metod wyszukiwania
    software'u. Społeczność może pewnić tu ważna rolę przy opisie
    funkcjonalnalności software i często bardziej wydajne jak pokazały
    prace np. Van Ahn (dotyczące games with purpose) czy Heymanna et al.

    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 5. Data: 2009-09-22 19:29:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    A.L. wrote:

    > I za to teraz daja doktoraty?...

    To jest jeszcze pikuś. Widocznie dawno nie byłes w kraju. Jakie
    stypendia tacy doktoranci.

  • 6. Data: 2009-09-22 20:00:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Wiecej przykladow?...

    A.L.

  • 7. Data: 2009-09-22 20:17:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    A.L. wrote:

    > Wiecej przykladow?...

    Popularne są ostatnio doktoraty miedzy dyscyplinarne. Cała zabawa
    polega, że w żadnej z dwoch dziedzin nie wychodzisz poza poziom studiów,
    ale razem warte to dr/habilitacji. I nie, nie musi być to genialne.
    Wystarczy że recenzent nie do konca kuma druga połowę zagadnienia, przez
    to zatraca mu się trywialność pierwszej.

    A z ciekawych tematów? Jakiś czas temu "Edukacja informatyki wśród
    niepelnosprawnych studentów" czy coś w ten deseń. Nie, to nie był temat
    z pedagogiki... Oczywiście ankieta byla.

    Wybieg z ankietą przez neta jest bardzo popularny, zapuść sobie google.
    Potem pare wykresów i już, samo się robi. Dziedzina nie ma znaczenia,
    metoda działa na prawie wszystkie.

  • 8. Data: 2009-09-22 20:37:55
    Od: "Piotr Lipski" <a...@w...pl>

    > To jest jeszcze pikuś. Widocznie dawno nie byłes w kraju. Jakie
    > stypendia tacy doktoranci.

    Stypendia - coś z nimi nie tak?

    PL

  • 9. Data: 2009-09-22 20:38:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Piotr Lipski wrote:
    > Stypendia - coś z nimi nie tak?

    Firmy za fachowcow płaca _znacznie wiecej_.

  • 10. Data: 2009-09-22 20:43:18
    Od: "Piotr Lipski" <a...@w...pl>

    > Firmy za fachowcow płaca _znacznie wiecej_.

    Ale to chyba dobrze, że fachowcy robią coś komuś potrzebnego zamiast "doktoratów
    interdyscyplinarnych"?
    Nie rozumiem jak wysokość stypendiów miałaby temu zapobiec?

    PL