  • 1. Data: 2010-06-28 09:44:13
    Temat: Higrometr
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.

    Sklecam sobie właśnie amatorsko sterownik do terrarium (na ATMega8, ale
    to raczej nieistotne). Plan minimum: pomiar temperatury w kilku
    punktach, zegar RTC, sterowanie oświetleniem i ogrzewaniem.

    Temperaturę mierzę przy użyciu DS18b20 - fajne, wygodne, łatwe w
    oprogramowaniu, można na jednej linii postawić ich kilka. Zachciało mi
    się też monitorować wilgotność powietrza - i tu mam problemik. Nigdzie
    nie mogę znaleźć żadnych czujników - jedyne, co mi Google wskazuje, to
    profesjonalne sondy przemysłowe. Ideałem byłoby coś prostego, jak
    wspomniane termometry. Nie musi to być super precyzyjne, ważne żeby było
    tanie i możliwie małe. Może ktoś mi wskazać symbol elementu, który
    mógłby spełnić te warunki?

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2010-06-28 10:54:42
    Temat: Re: Higrometr
    Od: Tomotron <t...@w...pl>

> [...]
    > wspomniane termometry. Nie musi to być super precyzyjne, ważne żeby było
    > tanie i możliwie małe. Może ktoś mi wskazać symbol elementu, który

    SHT11 ?

  • 3. Data: 2010-06-28 10:56:12
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 28 Jun 2010 11:44:13 +0200,
    Yakhub <y...@g...pl> screamed:
> [...]
    > wspomniane termometry. Nie musi to być super precyzyjne, ważne żeby było
    > tanie i możliwie małe. Może ktoś mi wskazać symbol elementu, który

    SHT11. Komunikacja również po 1W. Małe i stosunkowo tanie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:205B ]
    [ 12:55:27 user up 12482 days, 0:50, 1 user, load average: 0.02, 0.01, 0.99 ]

    Password:

  • 4. Data: 2010-06-28 11:00:33
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W dniu 2010-06-28 12:54, Tomotron pisze:

    > SHT11 ?

    70zł. Drogo. Podobnie, jak HS15.

    Znalazłem coś, co się nazywa MiniCap2 - 20zł, to już jest akceptowalne.

    Zastanawiam się, co siedzi w takich tanich chińskich "stacjach pogody"?
    Czy czasem nie byłoby najtaniej po prostu kupić taki termometrohigrometr
    i rozbebeszyć na części?

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2010-06-28 11:16:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2010-06-28 13:00:33 +0200, Yakhub <y...@g...pl> said:

    > 70zł. Drogo. Podobnie, jak HS15.

    Jak chcesz tanie to syhitech. Poszukaj tej nazwy na przykład w TME.

    --
    DJ

  • 6. Data: 2010-06-28 12:17:46
    Od: Tomotron <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > Zastanawiam się, co siedzi w takich tanich chińskich "stacjach pogody"?
    > Czy czasem nie byłoby najtaniej po prostu kupić taki termometrohigrometr

    jak SHT11 za drogi (ok 50zł na alle...) to może SHT10?

  • 7. Data: 2010-06-28 12:35:14
    Od: "Piotrek_P" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrni2gvuc.5mt.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
    > In the darkest hour on Mon, 28 Jun 2010 11:44:13 +0200,

    > SHT11. Komunikacja również po 1W. Małe i stosunkowo tanie.

    Bliżej mu do I2C/TWI.

    pzdr
    Piotrek

  • 8. Data: 2010-06-28 13:43:58
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 28 Jun 2010 14:35:14 +0200,
    Piotrek_P <p...@o...pl> screamed:

    > Bliżej mu do I2C/TWI.

    Możliwe, dawno do datasheeta nie zaglądałem.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
    [ 15:43:42 user up 12482 days, 3:38, 1 user, load average: 0.02, 0.01, 0.99 ]

    hell, n.: Truth seen too late.

  • 9. Data: 2010-06-30 11:47:48
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > jak SHT11 za drogi (ok 50zł na alle...) to może SHT10?

    To zastosuj może znacznie tańsze
    http://www.tme.eu/html/PL/czujniki-wilgotnosci-serii
    -syh/ramka_2241_PL_pelny.html

    ale tutaj o ile dobrze pamiętam trzeba zasilić napięciem przemiennym i
    zmienia się rezystancja.
    Czyli układ pomiarowy nie będzie banalnie prosty.
    --
    Pozdr
    EM