  • 1. Data: 2010-06-28 11:28:38
    Temat: Zasilacz AT
    Od: "Janek" <j...@o...waw.pl>

    Witam Grupowiczow
    czy mozna wykorzystac zasilacz ze startego komputera AT zasilacz do
    zasilania urzadzen 12V 450mA
    pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2010-06-28 11:52:08
    Temat: Re: Zasilacz AT
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Janek pisze:
    > Witam Grupowiczow
    > czy mozna wykorzystac zasilacz ze startego komputera AT zasilacz do
    > zasilania urzadzen 12V 450mA

    Tak, bez problemu. Ale przy większych prądach w niektórych zasilaczach
    trzeba sztucznie (rezystorem) obciążyć wyjście 5V.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-06-28 12:40:30
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    Michoo pisze:

    > Tak, bez problemu. Ale przy większych prądach w niektórych zasilaczach
    > trzeba sztucznie (rezystorem) obciążyć wyjście 5V.

    A wręcz nieobciążenie linii 5V może prowadzić do niestabilnej pracy
    całego zasilacza, lub nawet niewłączenia się zasilacza.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 4. Data: 2010-06-28 14:05:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-28 14:40, simon pisze:

    > A wręcz nieobciążenie linii 5V może prowadzić do niestabilnej pracy
    > całego zasilacza, lub nawet niewłączenia się zasilacza.

    Ja czekam na następne pytanie z tej serii "A czy zasilacz 12V 20A nie
    spali urządzenia 12V 450mA?" :-D

  • 5. Data: 2010-06-28 18:30:52
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com> napisał w
    wiadomości news:i0aa6s$ksk$1@news.onet.pl...
    > Ja czekam na następne pytanie z tej serii "A czy zasilacz 12V 20A nie
    > spali urządzenia 12V 450mA?" :-D

    .... zaskoczeniem może być to, że odpowiedź brzmi "TAK" ! (w pewnych,
    niekorzystnych okolicznościach)

    Roman

  • 6. Data: 2010-06-28 21:32:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-28 20:30, Roman pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"<S...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:i0aa6s$ksk$1@news.onet.pl...
    >
    > .... zaskoczeniem może być to, że odpowiedź brzmi "TAK" ! (w pewnych,
    > niekorzystnych okolicznościach)

    Możesz napisać coś więcej?

  • 7. Data: 2010-06-28 21:45:10
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Roman" <r...@p...onet.pl> wrote in message news:i0apuf$64r$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wiadomości news:i0aa6s$ksk$1@news.onet.pl...
    >
    > .... zaskoczeniem może być to, że odpowiedź brzmi "TAK" ! (w pewnych,

    Codegen ? :)

    Tak naprawdę to już nie będzie zasilacz 12 V, który pociąga za sobą inne elementy.
    Chociaż przed awarią był 12 V.

  • 8. Data: 2010-06-28 21:59:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Możesz napisać coś więcej?
    Pewnie np zestaw ledów. Dla nich 12V 450mA może oznaczać, że jak dasz
    12,2V to popłynie 4 razy większy prąd i zamiast oświetlenia głównie będą
    zapewniać ogrzewanie.

    Michoo