  • 1. Data: 2016-01-09 22:23:59
    Temat: Huawei
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Właśnie nosiłem się z zamiarem kupna P8 Lite.
    Mam Samsunga i jest w nim taki podkatalog, gdzie lądują wszelkie skróty
    do aplikacji i widgetów, zainstalowanych aplikacji. Jak zechcę to je
    wyciągnę na dowolny pulpit, a jak nie to czekają na użycie. Ale właśnie
    dziś jakaś panienka mi powiedziała, z logo Huawei na koszulce, że
    WSZYSTKIE zainstalowane aplikacje i widżety MUSZĄ wylądować na pulpicie.
    Brzmi to niedorzecznie. Może ktoś z użytkowników powiedzieć jak to jest?
    Widget "odliczanie" mam uruchomiony 12 razy na jednym pulpicie, bo
    odliczają mi czas do różnych zdarzeń. Więc jak to jest z tymi widgetami?

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 2. Data: 2016-01-09 23:32:09
    Temat: Re: Huawei
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 22:23, ALEX Alpha MR pisze:
> [...]
    > Widget "odliczanie" mam uruchomiony 12 razy na jednym pulpicie, bo
    > odliczają mi czas do różnych zdarzeń. Więc jak to jest z tymi widgetami?

    Zapewne taki jest firmowy launcher (miałem podobny w tablecie Lenovo),
    ale że nie mamy tu do czynienia z "najlepszym systemem mobilnym na
    świecie" ;) wystarczy zmienić launcher na inny (na przykład Nova) i już
    będzie "klasycznie" :)

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Sprawdzić, czy nie miui (wg Opisu Android 5.0 więc OK)
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2016-01-10 00:33:51
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2016 22:23:59 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

> [...]
    > Widget "odliczanie" mam uruchomiony 12 razy na jednym pulpicie, bo
    > odliczają mi czas do różnych zdarzeń. Więc jak to jest z tymi widgetami?

    To prawda. W Huaweiach jest launcher EMUI, który udaje całkiem zgrabnie
    iOS. Nie ma w nim drawera, czyli szufladki z aplikacjami znanej z
    klasycznego Androida.
    Masz do wybory dwie opcje:
    - przyzwyczaić się. Ja wybrałem właśnie tą. Można aplikacje pogrupować w
    foldery, co niepotrzebne całkiem ukryć. Dla mnie okazało się to całkiem
    wygodne.
    - jeżeli nie chcesz się przyzwyczajać, to można zainstalować jakiś inny
    launcher. Ja przez chwilę używałem Apex w wersji Pro. Mnóstwo opcji
    konfiguracji, klasyczny drawer. W sumie OK, ale miałem wrażenie, że działa
    delikatnie wolniej niż oryginalny producenta, a w praktyce używam kilku
    aplikacji i dwóch widżetów, więc dla mnie ten oryginalny jest całkowicie
    wystarczający.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2016-01-10 12:53:19
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 10.01.2016 o 0:33, P.B. pisze:

> [...]
    > - przyzwyczaić się. Ja wybrałem właśnie tą. Można aplikacje pogrupować w
    > foldery, co niepotrzebne całkiem ukryć. Dla mnie okazało się to całkiem

    Też na to wpadłem. Tyle że skróty nie są problemem, tylko widżety. Można
    mieć ten sam widżet kilka razy na jednym pulpicie, albo różnych
    pulpitach? Np widżet Odliczanie mam wrzucony kilka razy na pulpit i
    pokazuje mi on liczbę dni do różnych wydarzeń. Bardzo przydatne dla mnie
    :-) A co się dzieje z programami które mają kilka/kilkanaście widgetów?
    Wszystkie lecą na pulpit?

    Dzięki za podpowiedź, obu kolegom :-)

  • 5. Data: 2016-01-10 15:39:23
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 12:53:19 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

> [...]
    > pokazuje mi on liczbę dni do różnych wydarzeń. Bardzo przydatne dla mnie
    > :-) A co się dzieje z programami które mają kilka/kilkanaście widgetów?

    Obsługa widżetów działa jak w tradycyjnych launcherach. Automatycznie na
    pulpicie lądują tylko ikony aplikacji i nie ma dedykowanej szuflady z
    aplikacjami (można ją sobie zrobić jako folder i upchnąć gdziekolwiek).
    Widżety można sobie umieszczać na pulpitach według własnego życzenia. Same
    się nie pojawiają.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2016-01-10 16:23:43
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 10.01.2016 o 15:39, P.B. pisze:

> [...]
    > Widżety można sobie umieszczać na pulpitach według własnego życzenia. Same

    A gdzie są widżety do wrzucenia na pulpit? Dziewczyna nie umiała powiedzieć.

  • 7. Data: 2016-01-10 19:44:47
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 16:23:43 +0100, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > A gdzie są widżety do wrzucenia na pulpit? Dziewczyna nie umiała powiedzieć.

    W P7 (EMUI 3,1) trzeba nacisnąć i przytrzymać gdzieś na pustym miejscu
    dowolnego pulpitu. Można wtedy zmienić tapetę, dodać widżet, dodać lub
    usunąć pulpit, zmienić animację przejścia między pulpitami. Inaczej
    graficznie, le identycznie funkcjonalnie jest to zrobione choćby w
    Samsungach z Androidem 4.2 i odpowiednim do niego launcherem, więc nie jest
    to jakiś niezwykły wynalazek Huawei.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2016-01-10 20:51:31
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 10.01.2016 o 19:44, P.B. pisze:

> [...]
    > graficznie, le identycznie funkcjonalnie jest to zrobione choćby w
    > Samsungach z Androidem 4.2 i odpowiednim do niego launcherem, więc nie jest

    Faktycznie, w 4.4 też tak jest :-) Wielkie dzięki, widać P8 mi pisany :-)