    From: mgk <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Hyper Threading
    Date: Wed, 16 Sep 2009 05:33:56 -0700 (PDT)

    Mam algorytm ktory nie skaluje sie liniowo. Przyrost wydajnosci to
    pierwiastek z liczby procesorow. Czyli na 4 rdzeniach jest 2 razy. Na
    2 jest jakies 1.4 raza.
    Algorytm ten nie korzysta z operacji zmiennoprzecinkowych.

    Mam obawy co do HT.
    Z tego co wiem o HyperThreading to dziala to tak ze na 1 rdzeniu
    procesor wykonuje 2 watki. Ale tylko wtedy gdy jeden watek
    wykorzystuje operacje zmiennoprzecinkowe a drugi staloprzecinkowe.
    Jesli sie myle to prosze o skorygowanie. Tak gdzies czytalem. Nie
    dotarlem nigdzie jak to jest do konca.

    Ale jesli tak jest to oznacza ze nie ma sensu tworzyc 2 watkow na 1
    rdzen HT.

    Czyli jesli moja aplikacja dzieli zadanie na tyle watkow ile mam
    procesorow, a system mi zglasza bledna ich liczbe poniewaz na 4ro
    rdzeniowym procesorze HT system mi zglosi 8 procesorow moja aplikacja
    moze dzialac wolniej niz jakby bylo 4 zwykle rdzenie bez HT.

    Przykladowo na 2 rdzeniowym CPU moja aplikacja przyspiesza 1.4 raza
    wzgledem 1 rdzeniowego. Gdy procesor jest 1 rdzeniowy z HT i jesli HT
    dziala tak jak napisalem to aplikacja przyspiesza 1.4/2 raza... czyli
    0.7 czyli spowolni...

    Czy moje obawy sa sluszne?

    W przypadku algorytmow ktore skaluja sie liniowo to pal licho ze
    narobimy tyle watkow ile jest logicznych procesorow a nie fizycznych
    rdzeni. Ale w tym przypadku juz chyba nie jest to "pal licho".

    Chociaz nie wiem czy na HT gdy jeden watek wykonuje np kopiowanie
    zmiennej z pamieci do rejestru, albo wrzucenie na stos, a drugi watek
    wykonuje dodawanie na ALU to czy nie wykonaja sie te operacje
    rownolegle?