  • 1. Data: 2004-05-08 16:47:52
    Temat: IMA na safie
    Od: "chunkpunk" <c...@o...pl>

    Mma lacze do GTsu 8 mb postawione na antenie SAF pytanie czy to co jest
    ponizej napisane jest prawda ?
    czy tylko mydleniem oczy
    Specyfika dzialania ATM oraz IMA powoduje zmniejszenie calkowitej
    przepustowosci lacza dla ruchu IP.
    Wynika to z faktu ze calkowita wielkosc celki ATM=53b zostaje pomniejszona
    o wielkosc naglowka=5b
    Dodatkowo karty IMA do prawidlowego funkcjonowania wykorzystuja protokol
    ICP (IMA control Protocol)
    ktory wykorzystuje ok. 10% pozostalej przepustowosci na obsluge
    Multipleksacji.
    W przypadku lacza 4xE1(4x2048kbps) efektywna przepustowosc ruchu IP zalezy
    od wielkosci przesylanych
    pakietow i wynosi w przyblizeniu 6.95Mbps.

  • 2. Data: 2004-05-08 19:19:44
    Temat: Re: IMA na safie
    Od: Grzegorz Jasiniak <g...@j...com>

    On Sat, 8 May 2004 18:47:52 +0200, "chunkpunk" <c...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >ponizej napisane jest prawda ?
    > czy tylko mydleniem oczy
    > Specyfika dzialania ATM oraz IMA powoduje zmniejszenie calkowitej

    Prawda, dla IMA nalezy odjac ok 20%:

    ~10% na naglowek ATM (53 bajty - 5 bajtow naglowka)
    ~10% na sygnalizacj IMA

    z 8Mbps pozostaje ok 6.5Mbps

    G.J.

  • 3. Data: 2004-05-08 21:14:23
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Grzegorz Jasiniak wrote:

    > Prawda, dla IMA nalezy odjac ok 20%:
    >
    > ~10% na naglowek ATM (53 bajty - 5 bajtow naglowka)
    > ~10% na sygnalizacj IMA
    >
    > z 8Mbps pozostaje ok 6.5Mbps

    hmmm, mam takie lacze (obecnie 4Mbps) jako 2 kanaly E1
    nie zauwazylem pomniejszenia predkosci ... download wynosi 512KB/s a upload
    czasem potrafi rozpedzic sie do 620KB/s .... chyba ze SAF w wersji 8Mbps
    dziala inaczej ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 4. Data: 2004-05-08 21:57:21
    Od: m...@n...pl

    Adam Paluch <a...@b...net> wrote:
> [...]
    > czasem potrafi rozpedzic sie do 620KB/s .... chyba ze SAF w wersji 8Mbps
    SAF z 4Mbps jak eth != 4xE1 jako IMA.
    pz

    --
    http://mazek.netsync.pl/ ::: nic-hdl: MM3380-RIPE
    GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89

  • 5. Data: 2004-05-09 08:52:21
    Od: Grzegorz Jasiniak <g...@j...com>

    On Sat, 8 May 2004 23:14:23 +0200, "Adam Paluch" <a...@b...net>
    wrote:

> [...]
    >czasem potrafi rozpedzic sie do 620KB/s .... chyba ze SAF w wersji 8Mbps

    To raczej swiadczy o dokladnosci pomiaru...
    620kB/s na laczu 4Mbps?
    niezly wynik... :-/

    G.J.

  • 6. Data: 2004-05-09 11:01:10
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Grzegorz Jasiniak wrote:

    > To raczej swiadczy o dokladnosci pomiaru...
    > 620kB/s na laczu 4Mbps?
    > niezly wynik... :-/

    niewiem jak dokladne jest mrtg z modulem linux_stats ale porownanie mialem
    takie ze na laczy futuro 4Mbps download dochodzil do 445KB/s i ani kawalka w
    gore
    wydawac by sie moglo ze liczy dobrze ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 7. Data: 2004-05-09 14:41:41
    Od: r...@p...repe.k.pl

    W artykule <c7j2tt$82d$1@atlantis.news.tpi.pl> chunkpunk napisa?(a):
    > Mma lacze do GTsu 8 mb postawione na antenie SAF pytanie czy to co jest
    > ponizej napisane jest prawda ?
    > czy tylko mydleniem oczy
    > Specyfika dzialania ATM oraz IMA powoduje zmniejszenie calkowitej
    [..]

    A nie lepiej 1x Ethernet full-duplex ?

    --
    Szanuj admina swego,
    mo?esz mieae gorszego.....

    +-=-=- Przemys?aw Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | System Administrator @ Repcio.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwi?zaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 8. Data: 2004-05-09 14:47:26
    Od: r...@n...wojnie.w

  • 9. Data: 2004-05-10 16:52:33
    Od: "chunkpunk" <c...@o...pl>

    Dla mnie to i tak nie fer oferowac 8 mb teoretycznie a dac niecale 7
    praktycznie
    to cos podobnego do polpaka z ich cirem niby masz 2 mb na framerelayu a
    dostajesz 10 kilo przy odrobinie szczescia jak wykupisz cira
    u mnie GTS wlasnie dostal taka opinie i bede ja glosisl wszedzie gdzie sie
    da ze sciemniaja ile sie da :>

  • 10. Data: 2004-05-10 20:35:02
    Od: Łukasz Bromirski <w...@w...goes>

    chunkpunk wrote:
> [...]
    > dostajesz 10 kilo przy odrobinie szczescia jak wykupisz cira
    > u mnie GTS wlasnie dostal taka opinie i bede ja glosisl wszedzie gdzie sie

    To jest oczywiście dyskusja na nieistniejącą grupę
    pl.internet.isp.advocacy, ale to, że nie potrafisz zrozumieć jak
    kompetentni ludzie próbują wytłumaczyć Ci, co oznaczają te
    wszystkie skróty, akronimy i protokoły, oraz co to realnie oznacza
    dla Ciebie, naprawdę nie najlepiej o Tobie świadczy.

    A Twoje opinie o GTSie...no cóż, każdy ma prawo do swojej. Jednak
    jeśli swoją "uzasadnisz" takim rzeczowym wywodem to nie zdziw się,
    jak rozmówca roześmieje Ci się w twarz i poszuka innego towarzystwa.

    --
    Łukasz Bromirski lbromirski:mr0vka.eu.org