  • 1. Data: 2011-04-01 16:48:40
    Temat: IPv6 PI
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Witam,

    Czy komuś z Państwa udało się poprzez sponsor LIRa uzyskać IPv6 PI?
    Jeśli tak, to czy mogę prosić o jakieś uwagi, spostrzeżenia i ogólnie o
    rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy występowaniu o IPv6 PI? O co
    pyta RIPE NCC i jakich odpowiedzi oczekuje?

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 2. Data: 2011-04-01 16:55:44
    Temat: Re: IPv6 PI
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-04-01 18:48, Sławek Lipowski pisze:
> [...]
    > rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy występowaniu o IPv6 PI? O co
    > pyta RIPE NCC i jakich odpowiedzi oczekuje?

    cos mi sie wydawało, że tylko LIR może na obecnym etapie otrzymać IPv6

  • 3. Data: 2011-04-01 16:58:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 01.04.2011 18:48, Sławek Lipowski wrote:
> [...]
    > rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy występowaniu o IPv6 PI? O co
    > pyta RIPE NCC i jakich odpowiedzi oczekuje?

    Właśnie jestem w trakcie załatwiania. Formularz podobny do IPv4. Czas
    oczekiwania różny. Dają /48. Więcej trzeba uzasadnić, z liczby
    dostępnych adresów zapewne planami podboju sąsiednich galaktyk :)

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 4. Data: 2011-04-01 17:15:23
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 01.04.2011 18:55, Mruk pisze:

    > cos mi sie wydawało, że tylko LIR może na obecnym etapie otrzymać IPv6

    Teoretycznie przyznają od jakiegoś czasu IPv6 PI i nie trzeba być LIRem,
    ale jak obserwuję tak z boku procedurę u jednego z klientów, to wygląda
    to tak:

    1. Pytanie RIPE NCC.
    2. Jakaś tam odpowiedź ubiegającego się.
    3. Odpowiedź RIPE: Ubiegaj się o PA od LIRa albo zostań LIRem.

    Pytanie, czy to uprzejmość ze strony RIPE NCC, które nie chce, żeby dana
    organizacja rozczarowała się, gdy dostanie IPv6 PI i okaże się, że nie
    spełnia to jej oczekiwań, czy też celowe rzucanie kłód pod nogi, żeby
    namówić do zostania LIRem.

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 5. Data: 2011-04-01 17:20:48
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 01-04-11 18:48, Sławek Lipowski wrote:
> [...]
    > rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy występowaniu o IPv6 PI? O co
    > pyta RIPE NCC i jakich odpowiedzi oczekuje?

    Nie dostaniesz, jeśli choć jeden IP przyznasz innym firmom/osobom. Czyli
    ISP ani hosting nie dostanie.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 6. Data: 2011-04-01 17:23:23
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 01.04.2011 18:58, b...@n...pl pisze:
> [...]
    > oczekiwania różny. Dają /48. Więcej trzeba uzasadnić, z liczby
    > dostępnych adresów zapewne planami podboju sąsiednich galaktyk:)

    Padły już pytania:

    "Do you have any customers in this subnet? How many?"

    ? :)

    Faktycznie dają /48, ale nie bardzo widzę sens uzasadniania, że potrzeba
    tyle, skoro wiadomo, że tyle nie potrzeba i że mniejszych przydziałów i
    tak nie dają...

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 7. Data: 2011-04-01 17:42:38
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    W dniu 01.04.2011 19:20, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Nie dostaniesz, jeśli choć jeden IP przyznasz innym firmom/osobom. Czyli
    > ISP ani hosting nie dostanie.

    Może się mylę, ale taka polityka raczej nie przyspieszy procesu
    przechodzenia na IPv6...

    --
    Sławomir Lipowski
    http://lipowski.org

  • 8. Data: 2011-04-01 17:54:42
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 01-04-11 19:42, Sławek Lipowski wrote:

    > Może się mylę, ale taka polityka raczej nie przyspieszy procesu
    > przechodzenia na IPv6...

    Sprawdź listy dyskusyjne RIPE NCC. Było sporo dyskusji na ten temat.
    Niestety RIPE ma taką politykę, a raczej nikomu się nie chce tego
    zmieniać. Jak masz klientów, to albo nakłam, albo zostań LIRem.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2011-04-01 19:00:15
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-01 19:54, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Sprawdź listy dyskusyjne RIPE NCC. Było sporo dyskusji na ten temat.
    > Niestety RIPE ma taką politykę, a raczej nikomu się nie chce tego
    > zmieniać. Jak masz klientów, to albo nakłam, albo zostań LIRem.

    To samo aktualnie obowiązuje przy IPv4 ;(

  • 10. Data: 2011-04-01 19:05:58
    Od: Biafra <x...@g...com>

    W dniu 01.04.2011 21:00, ziolko pisze:

    > To samo aktualnie obowiązuje przy IPv4 ;(

    Jakie sa koszty zostania LIRem?

    --
    xBiafra