  • 1. Data: 2014-03-05 20:16:36
    Temat: ITD sie chwali
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://canard.gitd.gov.pl/cms/web/portal/home

    a tamze podsumowanie 2013
    http://canard.gitd.gov.pl/cms/documents/10180/21211/
    podsumowanie+2013.pdf
    (link moze nie zadzialac)

    i wnioski:
    a) zdjecia sa naprawde przyzwoitej jakosci - czemu ich nie wysylac
    podejrzanym ?
    ... czas przyciemnic szybe czy backflash ? :-)

    b) Audi, audi, audi, merc, audi - a gdzie BMW ? :-)

    c) wystawiono 262 tys mandatow na 68 mln zl ... do prognozowanej kwoty
    miliarda troche brakuje.

    d) ale trzy radary w "najniebezpieczniejszych miejscach" zlapaly 177
    tys wykroczen ... to co - ITD ma sprawne 5 radarow ?
    czy skutecznosc rozpoznawania jest znikoma ?

    e) jesli fotoradar lapie 68 tys naruszen rocznie .. to jest 180
    dziennie, 7 na godzine ... czesto blyska.
    Chyba ze to takie naruszenia po 5km/h ... czy po 15, ale prog
    ustawili na 20 ?

    f) srednia wychodzi 250zl na mandat, tak jakby rownomierny rozklad byl
    (choc to wniosek nieuzasadniony) ... ludzie nie zauwazaja ?
    czy polowa nie uwaza i placi 500, a polowa uwaza i placi 100 ?

    J.

  • 2. Data: 2014-03-05 20:38:08
    Temat: Re: ITD sie chwali
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    i jeszcze jedno

    http://www.canard.gitd.gov.pl/cms/web/portal/home/-/
    blogs/czy-kierowcy-w-polsce-przestrzegaja-ograniczen
    -predkosci-?_33_redirect=http%3A%2F%2Fwww.canard.git
    d.gov.pl%2Fcms%2Fweb%2Fportal%2Fhome%3Fp_p_id%3D33%2
    6p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3
    Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D2

    (i po * takie dlugie linki)

    "Czy kierowcy w Polsce przestrzegają ograniczeń prędkości ?

    64% kierowców w Polsce jeździ powyżej dopuszczalnego limitu. 4 na 5
    kierujących przekracza prędkość na drogach krajowych przebiegających
    przez teren zabudowany i na dwujezdniowych ulicach miast. Niemal co
    czwarty kierowca na drogach krajowych, nawet przejeżdżając przez
    miejscowości, przekracza prędkość o więcej niż 20 km/h. "

    Ale jak sie wczytac w szczegoly
    "Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 - 2008 nie
    stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń
    prędkości dopuszczalnej "

    "W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających
    prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych
    ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział
    przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez
    teren zabudowany (wzrost o 1%).
    Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej
    strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005)
    było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z
    niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości)
    z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został
    zrealizowany. "

    Ale ilosc wypadkow spadla. To moze cele sa do d* ?

    J.

  • 3. Data: 2014-03-05 20:43:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    I zadanie dla Anacrona

    http://www.canard.gitd.gov.pl/cms/web/portal/home/-/
    blogs/jak-fotoradary-pracuja-zima-?_33_redirect=http
    %3A%2F%2Fwww.canard.gitd.gov.pl%2Fcms%2Fweb%2Fportal
    %2Fhome%3Fp_p_id%3D33%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_stat
    e%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1
    %26p_p_col_count%3D2

    "Jak fotoradary pracują zimą ?
    W nawiązaniu do publikacji (m.in. portalu Onet) dotyczących
    poprawności dokonywanych przez fotoradary w warunkach zimowych
    pomiarów prędkości przedstawiamy stanowisko GITD w tej sprawie.
    Wszystkie spośród 300 nowoczesnych fotoradarów stacjonarnych
    (Fotorapid CM oraz MultaRadar CD) użytkowanych przez Centrum
    Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD posiadają
    zatwierdzenia typu (wydane przez Główny Urząd Miar) oraz świadectwa
    legalizacji. Dokumenty te szczegółowo określają warunki atmosferyczne
    w jakich urządzenia mogą w sposób właściwy funkcjonować. Wszystkie
    powyższe fotoradary zainstalowane są w obudowach klimatyzowanych, co
    umożliwia im rejestrowanie naruszeń prędkości w przedziale temperatur
    od -30 st. C do +60 st. C. Jeśli temperatura na zewnątrz przekracza
    ten zakres czujniki termiczne urządzenia rejestrują ten fakt i
    następuje automatycznie wyłączenie fotoradaru. "

    Bardzo jestem ciekaw tych obudow klimatyzowanych.

    Taka tam szumna nazwa na zwykla skrzynke, czy wsadzili do srodka
    klimatyzator, czy mieli wsadzic, ale sie nie dalo ...

    J.

  • 4. Data: 2014-03-05 20:56:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-05 20:38, J.F pisze:
    (...)
> [...]
    > prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości) z 45 % w roku
    > 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został zrealizowany. "

    Nie ilość, a liczba.

    > To moze cele sa do d* ?

    Nie, są w porządku, szczególnie że jak sam zacytowałeś, mowa była
    pośrednim celu...

  • 5. Data: 2014-03-06 00:55:33
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Bardzo jestem ciekaw tych obudow klimatyzowanych.

    > Taka tam szumna nazwa na zwykla skrzynke, czy wsadzili do srodka
    > klimatyzator, czy mieli wsadzic, ale sie nie dalo ...

    Ciekawe, gdzie wylot skraplacza jest w tych klimatyzowanych obudowach.
    Wiesz, o ile mnie pamięć nie myli, to jeden masz kosztował 15 tyś zł, więc
    powinien być super, hiper przygotowany do wymagań GITD.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 6. Data: 2014-03-06 01:16:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Mar 2014 00:55:33 +0100, WOJO napisał(a):

> [...]
    > Wiesz, o ile mnie pamięć nie myli, to jeden masz kosztował 15 tyś zł, więc
    > powinien być super, hiper przygotowany do wymagań GITD.

    15 tys z montazem, zezwoleniami, projektami, podlaczeniem pradu - to
    chyba niedrogo. I na klime juz zabraknie :-)

    J.

  • 7. Data: 2014-03-06 02:38:56
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Ciekawe, gdzie wylot skraplacza jest w tych klimatyzowanych obudowach.

    Wystarczy modul Peltiera i ze bedzie chlodzil lub grzal tylko to co trzeba.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2014-03-06 07:52:00
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Wystarczy modul Peltiera i ze bedzie chlodzil lub grzal tylko to co
    > trzeba.
    Wystarczy zwykły wentylator na 12V, co nie oznacza, że takie rozwiązanie
    można nazwać klimatyzacją. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-03-06 08:36:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > a) zdjecia sa naprawde przyzwoitej jakosci - czemu ich nie wysylac
    > podejrzanym ?
    > ... czas przyciemnic szybe czy backflash ? :-)

    Mam czarne szyby boczne pasażerów i tylną. Na zdjęciu z FR nie widać
    nic. Co prawda było to ze 3 lata temu, ale nie sądzę, żeby technika
    poszła do przodu aż tak.

    > b) Audi, audi, audi, merc, audi - a gdzie BMW ? :-)

    Wiadomo - owinęło się na drzewie i nie dojechało do FR ;)

  • 10. Data: 2014-03-06 09:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Mar 2014 07:52:00 +0100, WOJO napisał(a):
    > Wystarczy zwykły wentylator na 12V, co nie oznacza, że takie rozwiązanie
    > można nazwać klimatyzacją. :)

    Wentylator latem obudowe schlodzi, ale zima nie podgrzeje.

    J.