  • 11. Data: 2011-10-14 22:02:06
    Temat: Re: Ile powinna spalić Zafira A 1.8 + LPG ?
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 14 Paź, 12:29, Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    wrote:

    > Z tego co się orientuje (może się mylę) to przy zaawansowaniu
    > technicznym i elektronicznym dzisiejszych instalacji LPG to nie ma
    > praktycznie żadnej różnicy w ilości spalanego paliwa czy to PB czy LPG.

    Jednak się mylisz!. Zaawansowana i poprawnie zestrojona instalacja "na
    wtrysku" (praktycznie ta sama moc co na PB sprawdzona na hamowni) to
    równo 20% większe spalanie LPG w stosunku do PB - (wynika to z tego,
    że LPG jest mniej kaloryczny.) To własnie na starych instalacjach co
    poniektórzy "oszczędni" kosztem koszmarnych osiągów i zajechania
    silnika (auto musi coś palić: albo paliwo albo zawory) w parę tyś
    "oszczędzali" dokręcając śrubę do reg pow/gaz i auto potrafiło spalić
    mniej LPG niż PB.

  • 12. Data: 2011-10-14 22:43:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 13:02:06 -0700 (PDT), kkk napisał(a):

    > równo 20% większe spalanie LPG w stosunku do PB - (wynika to z tego,
    > że LPG jest mniej kaloryczny.)
    Bzdura. Jest bardziej kaloryczny, tylko cały myk w tym, że kaloryczność
    określa się per masa, a nie per objętość.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2011-10-14 22:53:54
    Od: venioo <p...@o...eu>

    www.spritmonitor.de

    --
    venioo
    GG:198909

  • 14. Data: 2011-10-15 00:19:50
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 14 Paź, 22:43, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Bzdura. Jest bardziej kaloryczny, tylko cały myk w tym, że kaloryczność
    > określa się per masa, a nie per objętość.

    Czyli w przeliczeniu na litr jest mniej kaloryczny (bo na litry
    przeliczamy tankowanie/zużycie) - tak jak napisałem.
    Nie bzduruj mi tu. :) Będziesz jeździł na kilogramy będzie bardziej
    kaloryczny.

  • 15. Data: 2011-10-15 09:15:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 15:19:50 -0700 (PDT), kkk napisał(a):

    > Czyli w przeliczeniu na litr jest mniej kaloryczny (bo na litry

    W przeliczeniu na litr jest nadal bardziej kaloryczny. Obliczenia nie
    zmieniają właściwości fizycznych materiału.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2011-10-15 14:23:05
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *grzesiek_m* w wiadomości news:4e97570e$1@news.home.net.pl napisał(a):
    > Zafira jest z silnikiem 1.8 125KM z LPG i moja jazda
    > to 90% trasa, 10% miasto ale bez korkow, raczej duza ilość swiateł.
    > Wyszło 8,9/100km a spodziewałem się 7,5 max.8.
    > Czy tym samochodem da się osiągnąć mniejsze spalanie?
    > Strach myśleć ile połknie w mieście skoro poprzednie po miejskiej jezdzie
    > potrafiło pożreć 12.

    Po przeczytaniu powyższych fragmentów mam jedno pytanie, jakie spalanie w
    mieście LPG jesteś w stanie zaakceptować? 10l LPG przy normalnej jeździe, a
    jeszcze mniej przy oszczędnej? Czy Ty aby na pewno wiesz jakiego auta
    potrzebujesz?

    Pozdr

  • 17. Data: 2011-10-15 15:25:00
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > w mieście LPG jesteś w stanie zaakceptować? 10l LPG przy normalnej
    > jeździe, a jeszcze mniej przy oszczędnej? Czy Ty aby na pewno wiesz

    Też odnoszę takie wrażenie. Mniej, to można się jeszcze na rower
    przesiąść ;-)

    --
    Mateusz Bogusz