  • 1. Data: 2011-10-14 09:21:02
    Temat: ocena wysokosci bieznika :)
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Nietypowa prosba, czy da sie na podstawie zdjecia:

    http://www.tinyurl.pl?TRApNPt8

    ocenic stan bieznika? To jakies zimowki, potrzebuje na chwile. Wg.
    sprzedajacego przejechaly 2 sezony. Pytanie czy 2x30kkm czy 2x5kkm :)

    --
    jarek

  • 2. Data: 2011-10-14 09:35:47
    Temat: Re: ocena wysokosci bieznika :)
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-14 09:21, Jarek Pudelko pisze:
> [...]
    >
    > ocenic stan bieznika? To jakies zimowki, potrzebuje na chwile. Wg.
    > sprzedajacego przejechaly 2 sezony. Pytanie czy 2x30kkm czy 2x5kkm :)

    przeciez na zdjeciu widac wskazniki oceny zuzycia bieznika (w rowkach)
    Zostalo jeszcze z 2-3 mm do wyjezdzenia

    A czy opona jest ogolnie w dobrym stanie - to juz musisz ocenicz sam -
    nie na podstawie jednego zdjecia

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-10-14 10:12:52
    Od: kkk <m...@g...com>

    Jak na zimówkę - praktycznie śmietnik.

  • 4. Data: 2011-10-14 10:13:03
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    >
    > ocenic stan bieznika? To jakies zimowki, potrzebuje na chwile. Wg.
    > sprzedajacego przejechaly 2 sezony. Pytanie czy 2x30kkm czy 2x5kkm :)

    Po 60kkm to byłyby łyse najprawdopodobniej. Te mają jeszcze z połowę
    bieżnika i jeszcze trochę zimowego bieżnika. Ludzie na gorszych jeżdżą,
    jakiś czas jeszcze mogą posłużyć te opony.

  • 5. Data: 2011-10-14 10:34:21
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 14 Paź, 10:13, "Vlad The Ripper" <os^
    $_znaki_bez_sh...@poczta.wp.pl> wrote:

    > Ludzie na gorszych jeżdżą,

    NMSP kogoś wyręczę: "z tej grupy dowiedziałem się, że bardzo
    kreatywnym sposobem zastąpienia zużytej opony jest owinięcie felgi
    wężem ogrodowym"

    pzdr

  • 6. Data: 2011-10-14 11:48:44
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Po 60kkm to byłyby łyse najprawdopodobniej...
    Nie byłyby łyse.
    Zimówki z natury zużywają się wolniej w wyniku jazdy po śliskim i w niższych
    temperaturach.
    Te wyglądają właśnie na około 60-70kkm.
    No i na zimę jako tako nie są już najlepsze.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 7. Data: 2011-10-14 12:02:36
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie.

    > Nie byłyby łyse.
    > Zimówki z natury zużywają się wolniej w wyniku jazdy po śliskim i w
    > niższych
    > temperaturach.

    Co człowiek to teoria. Bo ja twierdzę że zużywają się szybciej:
    - na mokrej i śliskiej nawierchni - w wyniku większej pracy w poślizgu (zimą
    o wiele więcej koła buksują)
    - na suchej nawierzchni - z powodu miększej gumy.

  • 8. Data: 2011-10-14 12:29:59
    Od: <MW>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

> [...]
    > (zimą o wiele więcej koła buksują)
    > - na suchej nawierzchni - z powodu miększej gumy.

    To zależy od opon i przebiegów zimówki/letnie. Moje zimówki, na kórych
    kupiłem auto przejechały ok, 13 tys, letnie 16 tys, zimówki jeszcze dwa
    sezony przejeżdżą, letnie na wiosne będa nowe.

    --
    MW

  • 9. Data: 2011-10-14 12:31:44
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Co człowiek to teoria. Bo ja twierdzę że zużywają się szybciej:

    Wg moich doswiadczen raczej mniej. Kupilem nowe zimowki na ktorych jezdzilem
    z 10 lat i w sumie (lacznie z jazda na letnich) przejezdzilem z 200 tys. km
    i wygladaly nie gorzej niz te na zdjeciach. Sadze, ze te 60 czy 70 tys.
    zrobilem na nich na pewn, a moze wiecej.

    > - na mokrej i śliskiej nawierchni - w wyniku większej pracy w poślizgu
    > (zimą o wiele więcej koła buksują)

    Wiekszosc samochodow ma juz takie cos co sprawia, ze nie buksuja i takie cos
    co sprawia, ze przy hamowaniu sie nie slizgaja ;)

    Pozdrawiam

    Darek

  • 10. Data: 2011-10-14 12:32:02
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na zakrętach - z przyczyn oczywistych ;-)

    BTW dorzynam teraz stare zimówki czekając z nowymi w piwnicy, i te stare
    (jeździłem w nich przez lato) niemiłosiernie piszczą na każdym zakręcie na
    jezdni i w garazu.
    Ciekawi mnie, co powoduje takie notoryczne piszczenie 10-letnich "M+S" opon
    (czyli węższych o 20 mm od standardowych letnich)?

    -----