  • 31. Data: 2020-06-18 13:44:32
    Temat: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie coœ wydawać?
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-06-18 o 13:28, Poldek pisze:

    > No to przepraszam. W każdym razie dzieci zapisałem na kolejne stopnie
    > edukacji przez internet tam, gdzie chciałem, czyli do najbliższych
    > placówek na dojście piechotą i nie było problemów. Wiem, że niektórzy
    > mieszkają bliżej i dowożą samochodami. Mi też się czasem zdarzało jechać
    > samochodem do przedszkola, które mam na dystans do dojścia pieszo, ale
    > przynajmniej wtedy nie marudzę na korki, które sam tworzę :-)

    To miałeś sporo szczęścia, że w wybranych placówkach znalazłeś miejsca
    (tak uważam na podstawie swoich doświadczeń w Warszawie, może w innych
    miastach jest pod tym względem lepiej).
    Ja akurat świadomie nie wybierałem placówek koło domu tylko właśnie na
    drodze do pracy i na różnych etapach edukacji nie zawsze udało mi się
    zapisać dzieci tam, gdzie mi najlepiej pasowało, musiałem się zgodzić na
    kompromisy (choć finalnie nie narzekam, wielu znajomych miało znacznie
    gorzej).

  • 32. Data: 2020-06-18 15:24:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dzisiaj to też jest, a nawet 100 razy lepiej (te różne erazmusy i podobne).

    -----
    > dla studentow byly akademiki, stypendia socjalne, stypendia naukowe, tanie obiady w
    stolowce, i mozliwosc dorobienia

  • 33. Data: 2020-06-18 15:41:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Dzisiaj to też jest, a nawet 100 razy lepiej (te różne erazmusy i
    >podobne).

    Tylko jak na jakims erazmusie nie zarobisz ... to ile kosztuje dzis
    miesieczne utrzymanie studenta?
    I jaki to % sredniej pensji ?

    J.

    -----

  • 34. Data: 2020-06-18 16:00:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >Mam inne doświadczenia. Być może dlatego, że nie przeprowadziłem się
    >do okolicy, w której jest mało placówek :-)
    >Niektórzy tak mają, że jak zakładają rodzinę, to osiedlają się na
    >Białołęce/Kazimierzu

    no bo wiesz ... jakos tak za te same pieniadze masz duzy dom a nie
    ciasne mieszkanie.
    I dzieci maja ogrodek do zabawy.

    A ostatnie 3 miesiace to jak przezyles z dziecmi ?

    >i mają żal, że koło domu nie ma gratisowych
    >żłobków/przedszkoli/szkół.

    Odwrotnie. Żlobek/przedszkole wybierasz pod praca, zeby nie miec
    problemow z czasem dojazdu i odbiorem dziecka :-)

    Szkola zazwyczaj gdzies tam jest, dla podstawowki wystarczy.
    Tylko znow problem, ze przez kilka lat dziecko trzeba odbierac.

    Pozniej sie zaczynaja problemy, bo chcialoby sie dziecko do dobrego
    liceum/gimnazjum oddac, a to daleko ...

    J.

  • 35. Data: 2020-06-18 18:09:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tyle, ile kiedyś.
    Ale teraz częściej dorabiają.

    -----

  • 36. Data: 2020-06-18 18:53:30
    Temat: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie cooe wydawać?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko JF jak ktoś mieszka na zadupiu to do tych samych kosztów co za mieszkanie musi
    dolozyc koszty utrzymania i eksploatacji dwóch samochodów. I wtedy robi się że nie
    jest już tak super jeśli idzie o kasę.

  • 37. Data: 2020-06-19 22:36:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.06.2020 o 11:24, Poldek pisze:

    > Musi to na Rusi, a w Polsce jak kto chce.
    > Trzeba mieć problem umysłowy, żeby mieszkać po przeciwnej stronie miasta
    > niż przedszkole, do którego posłał dziecko, a drugie dziecko wysłać do
    > innego przedszkola jeszcze gdzie indziej, a robotę jeszcze gdzie indziej.

    Przepraszam cię bardzo, ale właśnie udowodniłeś, że albo nie masz
    pojęcia o czym piszesz, albo jesteś kretynem.

    Zapewne wiesz, że _większość_ dzieci w dostaje się do innych przedszkoli
    niż wybrane przez rodziców. Co więcej to, że jesteś ogarnięty,
    pracujesz, nie bijesz żony i dziecka działa w tym wypadku na twoją
    niekorzyść (za ogarnięcie możesz uzyskać z tego co pamiętam jakieś 26
    punktów - im bardziej jesteś ogarnięty tym mniej), podczas gdy za
    dowolną patologię chyba setkę;). Po drugie prace się zmienia. I co wtedy
    zmieniasz miejsce zamieszkania i przenosisz dziecko do innego
    przedszkola - powodzenia.

    To tak abstrahując od tego czy można sobie poradzić bez samochodu -
    jedni moga, drudzy nie bardzo. IMHO nie usprawiedliwia to oczywiście
    sytuacji, że skoro komuś lepiej samochodem to całe miasto ma się do tego
    dostosować. Natomiast nie jest to takie proste, że "mieszkaj, pracuj i
    ucz dzieci w jednym miejscu".

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2020-06-19 22:39:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.06.2020 o 16:00, J.F. pisze:

    > Odwrotnie. Żlobek/przedszkole wybierasz pod praca, zeby nie miec
    > problemow z czasem dojazdu i odbiorem dziecka :-)

    Średni pomysł. Pracę zmienia się częściej niż miejsce zamieszkania.

    > Pozniej sie zaczynaja problemy, bo chcialoby sie dziecko do dobrego
    > liceum/gimnazjum oddac, a to daleko ...

    A przedszklole i podstawówka mogą być już chujowe?;)

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2020-06-21 14:38:11
    Temat: Re: Ilu pieszych padnie trupem po 1 lipca bo sie im będzie coś wydawać?
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 17 czerwca 2020 09:42:16 UTC+2 użytkownik BaX napisał:
    > Miało być tak "pięknie" ale jest piękniej...

    Skoro teraz 99,9% chcących przejść przez przejście czeka, aż pół ulicy stanie i
    dopiero wtedy przebiegają przez przejście ze wstydem, że śmieli przeszkodzić
    kierowcom w jeździe po terenie zabudowanych ze standardową, polską prędkością, czyli
    80 km/h, to wychylenie wahadła w druga stronę daje szansę na to, że w końcu będzie w
    tym zakresie normalnie, czyli ludzie będą spokojnie i bez pośpiechu przechodzić przez
    przejście, gdy do niego podejdą a samochody będą jechać z prędkością umożliwiającą
    spokojne zatrzymanie się, gdy ktoś się do przejścia zbliży.

  • 40. Data: 2020-06-21 15:00:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-06-2020 o 14:38, s...@g...com pisze:

    > Skoro teraz 99,9% chcących przejść przez przejście czeka, aż pół ulicy stanie i
    dopiero wtedy przebiegają przez przejście ze wstydem, że śmieli przeszkodzić
    kierowcom w jeździe

    Bardzo prawidłowo.
    Przynajmniej dopóki przejścia są co 50 m, a nie co 5 km.

> [...]
    gdy do niego podejdą a samochody będą jechać z prędkością umożliwiającą spokojne
    zatrzymanie się, gdy ktoś się do przejścia zbliży.

    A potem wahadło w drugą stronę i samochody będą jeździć po chodnikach, a
    piesi dostaną obowiązek, aby w nie nie wejść?
    Jezdnia jest dla samochodów, a przejście przez jezdnię to nadal jej
    część, nie część chodnika.
    Czyli ktoś włażący na jezdnię, musi się upewnić że może to zrobić, tak
    jak ktoś włączający się do ruchu innym środkiem komunikacji niż nogi.