  • 1. Data: 2010-10-20 21:50:01
    Temat: Iveco Daily 50c11 LPG ??
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,
    Planuje sciagnac z wysp Iveco Daily 50c11 78kW z 2002 roku (wyglada ze to na
    typowy sinik diesla w Iveco)
    Auto zasilane jest jedynie LPG, podobno takie wyjechalo z fabryki.
    Nie ma zbiornika na olej napedowy ani na benzyne bezolowiowa. Jest tylko
    zbiornik na LPG. Auto zapala i jezdzi tylko na gazie.

    Zastanawiam sie, czy faktycznie cos takiego wyszlo z fabryki?
    Jakie sa zalety i wady takiego rozwiazania?
    Czy uruchomie silnik zima, a moze bedzie konieczne ogrzewanie dodatkowe aby
    rozgrzac silnik i caly wodny uklad przed odpaleniem w mrozne dni?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-21 09:54:04
    Temat: Re: Iveco Daily 50c11 LPG ??
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-10-20 21:50, TIM pisze:
> [...]
    > Czy uruchomie silnik zima, a moze bedzie konieczne ogrzewanie dodatkowe aby
    > rozgrzac silnik i caly wodny uklad przed odpaleniem w mrozne dni?

    Ty lepiej zobacz, czy to nie CNG :)

  • 3. Data: 2010-10-21 12:38:46
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Ty lepiej zobacz, czy to nie CNG :)

    Czytam w sieci i zgadza sie Iveco wystepowaly zasilane tylko CNG, czyli
    sprzedawca albo nie ma bladego pojecia albo celowo wprowadza w blad.
    Troszke malo stacji mamy na CNG.
    Z ciekawosci, auta na CNG zapalaja zima bez klopotu?

  • 4. Data: 2010-10-21 15:21:53
    Od: kan <k...@o...pl>

    On 2010-10-21 12:38, TIM wrote:
> [...]
    > Troszke malo stacji mamy na CNG.
    > Z ciekawosci, auta na CNG zapalaja zima bez klopotu?

    CNG to nie LPG i w butli jest w stanie gazowym, więc nie ma problemu z
    odparowywaniem i temperaturą.

    --
    Pozdrawiam,
    kan

  • 5. Data: 2010-10-21 15:40:51
    Od: bartekk <k...@g...com>

    On 20 Paź, 21:50, "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> wrote:
> [...]
    > Czy uruchomie silnik zima, a moze bedzie konieczne ogrzewanie dodatkowe aby
    > rozgrzac silnik i caly wodny uklad przed odpaleniem w mrozne dni?

    Witam.
    To na 100% zasilany sprężonym gazem ziemnym CNG.
    Tak jak piszesz auto ma tylko zbiornik na CNG.
    W tym roku Iveco wprowadziło nową wersje Daily który ma zapasowy
    zbiornik na PB na około 15litrów, dojazdówka.
    Osobiście miałem okazje przetestować taki pojazd:
    http://cng.auto.pl/pl/component/content/article/46-t
    est/356-test-iveco-eco-daily-natural-power-cng.html

    W czasie jazdy tym samochodem 100km kosztowało mnie 28zł
    Ten sam samochód został wystawiony do supertestu ekonomii 2010 gdzie
    100km kosztowało 25zł
    Supertest:
    http://cng.auto.pl/pl/component/content/article/101-
    iii-2010/301-vii-supertest-ekonomii-2010-oficjalne-w
    yniki-zafira-cng-prius-fabia-caddy.html

    Jeśli mieszkasz w mieście gdzie znajduje się stacja CNG http://mapa.cng.auto.pl
    to autem zasilanym CNG można się zainteresować, możesz też kupić
    "domową" stacje CNG: http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1010957
    3

    W tej chwili mam samochód na CNG, w zimę nie mam żadnych problemów z
    uruchomieniem silnika.

    W przypadku zainteresowania tematem CNG zapraszam na portal http://www.cng.auto.pl

    Pozdrawiam
    Bartek Kamiński

  • 6. Data: 2010-10-21 15:45:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Oct 2010 06:40:51 -0700 osobnik zwany bartekk
    wystukał:

    > możesz też kupić "domową" stacje CNG:
    > http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1010957
    3

    38kzł za pompkę? chyba się komuś zero dopisało?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2010-10-21 16:05:02
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

> [...]
    > Czy uruchomie silnik zima, a moze bedzie konieczne ogrzewanie dodatkowe aby
    > rozgrzac silnik i caly wodny uklad przed odpaleniem w mrozne dni?

    Tak jak poprzednik napisał, sprawdź czy poczta u ciebie nie korzysta np.
    z rozwiązań CNG, czy komunikacja miejska, wtedy może Ci sie opłacać taki
    zakup, ale wyjazd w trasę to już trochę gorzej :)

  • 8. Data: 2010-10-21 19:38:27
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "bartekk" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
> [...]

    uruchomieniem silnika.

    W przypadku zainteresowania tematem CNG zapraszam na portal

    Mam jedno pytanko
    Sprowadzam auto (Wielka Bryt) zeby je zarejestrowac trzeba zrobic
    legalizacje zbiornika?
    Domyslam sie, ze kompletu dokomentow nie dostane, czyli juz problem , co
    wtedy?
    Co w sytuacji gdy bede chcial dolozyc zbiornik aby zwiekszyc zasieg
    samochodu, ze stacjami w Polce jest kiepsko.
    CNG mialo byc rozwiazaniem ekologicznym, ale biurokracja i koszty nie sa
    zachecajace.
    Pozdr

  • 9. Data: 2010-10-21 21:00:24
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "kan" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > CNG to nie LPG i w butli jest w stanie gazowym, więc nie ma problemu z
    > odparowywaniem i temperaturą.

    Dzwonilem, pytalem
    To auto chodzi wylko na LPG nie na CNG(ziemnym)
    Zapali zima?

  • 10. Data: 2010-10-21 21:10:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Oct 2010 21:00:24 +0200 osobnik zwany TIM wystukał:

    > Dzwonilem, pytalem
    > To auto chodzi wylko na LPG nie na CNG(ziemnym)

    to jest fizycznie niemozliwe, żeby Diesel chodził na czystym LPG