  • 1. Data: 2010-05-07 22:29:23
    Temat: JS - dlaczego cookies znika?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Flash posiada włącznik muzyki. Chciałem aby jego stan był zapamiętany w
    cookies po to aby przy kolejnych wejściach powracał stan zapamiętany.
    Tymczasem okazuje się, że cookies jest pamiętane ... ale do czasu
    zamknięcia przeglądarki. Być może to ważne: strona jest w PHP.

    Kliknięcie na przycisku on/off we Flashu wywołuje funkcję JS jak niżej:

    function setMusicState(state)
    {
    writeCookie("music",state ? 1 : 0,365);
    document.location.reload();
    }

    Gdy Flash załaduje się (następuje to po załadowaniu całości dokumentu),
    sprawdza czy może odtwarzać muzykę.

    function getMusicState()
    {
    var cookies=readCookies();

    if (!cookies) return true;
    if (typeof(cookies["music"])=="undefined") return true;
    return cookies["music"]==1;
    }

    Funkcje zapisu i odczytu cookies wyglądają następująco:

    function readCookies()
    {
    var i,arr,tmp,ret=new Object;

    arr=document.cookie.split("; ");
    if (arr.length==0) return null;
    for (i=0;i<arr.length;i++)
    {
    tmp=arr[i].split("=");
    if (tmp.length!=2) continue;
    ret[tmp[0]]=unescape(tmp[1]);
    }
    return ret;
    }

    function writeCookie(name,value,expiryDays)
    {
    var tmp, expires=new Date();

    tmp=expires.getTime()+expiryDays*24*60*60*1000;
    expires.setTime(tmp);

    document.cookie=name+"="+escape(value)+";
    expiries="+expires.toGMTString();
    }

    Po zamknięciu browsera i otwarciu go na stronie WWW, cookies zawiera
    wyłącznie ID sesji PHP. Nie ma w cookies śladu po zmiennej "music" mimo, że
    czas wygaśnięcia był ustawiony na rok. Czy wie ktoś z Was w czym rzecz?

  • 2. Data: 2010-05-08 07:37:01
    Temat: Re: JS - dlaczego cookies znika?
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-08 00:29, Marek pisze:
    [...]

    > Po zamknięciu browsera i otwarciu go na stronie WWW, cookies zawiera
    > wyłącznie ID sesji PHP. Nie ma w cookies śladu po zmiennej "music" mimo, że
    > czas wygaśnięcia był ustawiony na rok. Czy wie ktoś z Was w czym rzecz?

    Jesteś pewien, że cookies dobrze ustawiasz? Nie chce mi się analizować
    funkcji ustawiających cookie, ale może spróbuj tego:

    var Cookie = {
    set : function(name, value, days) {
    var expires;
    if (days) {
    var date = new Date();
    date.setTime(date.getTime() + (days * 24 * 60 * 60 * 1000));
    expires = "; expires=" + date.toGMTString();
    } else {
    expires = "";
    }
    document.cookie = name + "=" + value + expires + "; path=/";
    },
    get : function(name) {
    name += "=";
    var s = document.cookie.split("; ");
    for ( var i = 0; i < s.length; i++) {
    var c = s[i];
    if (c.indexOf(name) === 0) {
    return unescape(c.substring(name.length, c.length));
    }
    }
    return null;
    },
    erase : function(name) {
    this.set(name, "", -1);
    },
    enabled : function() {
    this.set("cookietest", "cookietest");
    return this.get("cookietest") !== null;
    }
    };

    Przykład:

    Cookie.set("nazwa","wartosc", 365);

    --
    Peter

  • 3. Data: 2010-05-08 07:56:49
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 08.05.2010 00:29, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Flash posiada włącznik muzyki.

    flash posiada także swoje własne "cookie", ktore zwa sie sharedObject
    czy cos w tym stylu. Uzycie szybkie, proste i wygodne

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 4. Data: 2010-05-08 08:51:34
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 08 May 2010 09:37:01 +0200, Peter May napisał(a):

    > W dniu 2010-05-08 00:29, Marek pisze:
    >
    > Jesteś pewien, że cookies dobrze ustawiasz? Nie chce mi się analizować
    > funkcji ustawiających cookie, ale może spróbuj tego:

    Cookie jakoś dizała - tylko wygasa tak jakby czas ważności nie był
    ustawiany (sprawdzałem to 10x - i jest). Czyli cookie znika po zamknięciu
    browsera.

    Przeanalizowałem kod jaki proponujesz i jest bliźniaczo podobny do mojego:
    różni się tylko dodawaniem path do cookie. Dodałem i też nic :-(
    Przypuszczam, że ma z tym związek PHP. Wróżę trochę teraz...

  • 5. Data: 2010-05-08 08:54:17
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 08 May 2010 09:56:49 +0200, olo napisał(a):

    > flash posiada także swoje własne "cookie", ktore zwa sie sharedObject
    > czy cos w tym stylu. Uzycie szybkie, proste i wygodne

    Tak, wiem. Standardowo ustawione do 100kB. W tym konkretnym rozwiązaniu
    mógłbym to ostatecznie zastosować. Generalnie jednak wolałbym użytkownikom
    pozwolić na pełną kontrolę nad aplikacją. Każdy może usunąć cookies
    natomiast z tego bufora to nie takie proste - no i trzeba wiedzieć, że coś
    takiego w ogóle istnieje.

  • 6. Data: 2010-05-08 09:17:41
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-08 10:51, Marek pisze:

    > Cookie jakoś dizała - tylko wygasa tak jakby czas ważności nie był
    > ustawiany (sprawdzałem to 10x - i jest). Czyli cookie znika po zamknięciu
    > browsera.

    A sprawdź jeszcze zachowanie na innym komputerze. Chodzi o to, aby
    wyeliminować podejrzenia co do ustawień bezpieczeństwa na danym komputerze.

    --
    Peter

  • 7. Data: 2010-05-08 15:22:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 8 May 2010 10:51:34 +0200, Marek napisał(a):

    > Cookie jakoś dizała - tylko wygasa tak jakby czas ważności nie był
    > ustawiany (sprawdzałem to 10x - i jest). Czyli cookie znika po zamknięciu
    > browsera.

    Testowane webdeveloperem? Zajrzyj do plików cookies danej przeglądarki,
    przekonasz sie co tam naprawdę ląduje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2010-05-08 21:38:59
    Od: "Gabriel" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozwolić na pełną kontrolę nad aplikacją. Każdy może usunąć cookies
    > natomiast z tego bufora to nie takie proste - no i trzeba wiedzieć, że coś

    Ja moze tak z innej beczki i troche OT.
    A nie mozesz dac standardowo muzyke OFF?
    Bo przyznam szczerze, ze cokolwiek, co ma defaultowo wlaczona muzyke
    powoduje u mnie alt+f4. Chodzi oczywiscie o strony.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.monitoringkomputera.pl - Monitoring Komputera

  • 9. Data: 2010-05-10 09:17:38
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 8 May 2010 23:38:59 +0200, Gabriel napisał(a):

    > Ja moze tak z innej beczki i troche OT.
    > A nie mozesz dac standardowo muzyke OFF?
    > Bo przyznam szczerze, ze cokolwiek, co ma defaultowo wlaczona muzyke
    > powoduje u mnie alt+f4. Chodzi oczywiscie o strony.

    U mnie też podobne wrażenia to wywołuje - lecz nie mogę...

  • 10. Data: 2010-05-10 11:16:09
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Sat, 8 May 2010 17:22:52 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Testowane webdeveloperem? Zajrzyj do plików cookies danej przeglądarki,
    > przekonasz sie co tam naprawdę ląduje.

    Cenna sugestia. Wygląda na to, że ten cookie z jednej strony wcale się nie
    zapisuje mimo że chodząc po poszczególnych stronach serwisu - jest
    odczytywany prawidłowo. Wygląda to tak jakby cookie został ukryty: nie
    widać go lecz można odczytać go lecz tylko w obrębie sesji przeglądania. Po
    jej zerwaniu cookie przestaje być odczytywany. O co moze chodzić?