  • 11. Data: 2010-07-20 14:09:06
    Temat: Re: Jak jeździć oszczędnie
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 20 Jul 2010 12:39:58 +0100, na pl.misc.samochody, hants
    napisał(a):

    > Nie sądzę - jest o wiele drożej.

    udowodnij. Przedstaw wyliczenia.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 12. Data: 2010-07-20 14:12:32
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    PB napisać:

    > udowodnij. Przedstaw wyliczenia.

    Jesteś w stanie przedstawić ile kosztuje czas,
    znoszenie przykrego zapachu, znoszenie tłoku, etc?

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 13. Data: 2010-07-20 14:29:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Tue, 20 Jul 2010 12:39:58 +0100, na pl.misc.samochody, hants
    > udowodnij. Przedstaw wyliczenia.

    A prosze cie bardzo - dojazd 3 km. Auto wielkie i nieoszczedne,
    pali 10 na setke.
    co daje nam 0.3 litra paliwa, czyli jakies 1.35. A bilet 2.40 :-P

    Miesieczny ? Owszem, bedzie taniej, ale wtedy dolicz akumulator do
    rachunku :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-07-20 14:32:28
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > udowodnij. Przedstaw wyliczenia.

    proszę bardzo:
    mieszkam pod Krakowem, do pracy mam 13 km
    bilet strefowy normalny - 2,50
    bilet normalny po przesiadce - 1,80

    4,30 w jedną stronę x 2 (żona) = 8,60
    potem trzeba wrócić, więc znowu 8,60

    tam i nazad kosztuje mnie i żonę 17,20 zł. I to czy jest upał, czy śnieg, czy
    leje czy wieje. Do tego capek potu w upalne dni w komunikacji miejskiej.

    Samochód 2.0 hdi, pali po mieście 10 litrów ON/100km. Czyli przejechanie 26km
    (do pracy i z powrotem) to 2,6 litra ON. Co daje kwotę 2,60 x 4,30 = 11,18 zł.
    Majc w d...e warunki atmosferyczne, nie pocąc się z klimą, i słuchając radyjka.
    I w każdej chwili mogę łatwo skoczyć w bok i coś załatwić, nie bawiąc się w
    czekanie na przesiadki. Komunikacja miejska jest dobra pod warunkiem, że
    mieszkasz przy stacji A, pracujesz przy stacji B, i jedziesz jednym
    autobusem/tramwajem.

    --
    mirek

  • 15. Data: 2010-07-20 14:40:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Tue, 20 Jul 2010 13:16:03 +0200, na pl.misc.samochody, DeDe
    >Oprócz magnetyzera nalezy jeszcze założyć LPG i podwójny dyfuzor -
    >wtedy będzie najoszczędniej;-)

    No coz, rozdzialy w pierwszej ksiazce

    26 Modyfikacje samochodu / 87
    27 Montaż instalacji LPG / 88-94
    28 Montaż instalacji na gaz CNG / 95-104
    29 Aktywatory paliwa (magnetyzery) / 105-108
    30 Spoilery / 109-112

    Mysle ze autor jest konsekwentny i na 3 stronach napisal "zamontuj
    magnetyzery".

    Bo ze instalacja LPG powoduje oszczedniejsza [dla portfela] jazde
    to nie mam watpliwosci :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-07-20 14:41:55
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    J.F. napisać:

    > Miesieczny ? Owszem, bedzie taniej, ale wtedy
    > dolicz akumulator do rachunku :-)

    Zapomniałeś doliczyć koszt zakupu auta,
    ubezpieczenia, serwisowania, etc. :P

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 17. Data: 2010-07-20 14:47:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-07-20 14:32, mirek pisze:

    > Samochód 2.0 hdi, pali po mieście 10 litrów ON/100km.

    To miłe, że dostałeś go w prezencie, a przeglądy, wymiany materiałów eksploatacyjnych
    i naprawy robią ci za darmo. Niestety, nie każdy ma tyle szczęścia :/

  • 18. Data: 2010-07-20 14:50:59
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    mirek napisać:

    > Co daje kwotę 2,60 x 4,30 = 11,18 zł.

    Też zapomniałeś o zakupie auta i amortyzacji.

    U mnie wychodzi 2.30 zł za km. Auto kupiłem nowe,
    przejechałem do tej pory 52 tkm. Do pracy mam
    30 km w jedną stronę, czyli dziennie wychodzi
    140 zł -- więcej bilet miesięczny...

    Stwierdzenie więc, że autem jest taniej niż KM,
    jest delikatnie mówiąc, błędne...

    Aczkolwiek gdyby wziąć pod uwagę, że nie muszę
    wąchać smrodu ludzi w porannym tłoku, nie muszę
    marznąć na przystanku, albo pocić się w autobusie,
    oszczędzam dziennie prawie 2-3h które mogę w zamian
    za to poświecić rodzinie, albo mogę w tym czasie
    zarobić tyle ile muszę zapłacić za podróż, to
    mam w nosie jazdę KM.

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 19. Data: 2010-07-20 15:09:05
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 20 Jul 2010 12:50:59 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Myjk
    napisał(a):

> [...]
    > 30 km w jedną stronę, czyli dziennie wychodzi
    > 140 zł -- więcej bilet miesięczny...
    >
    > Stwierdzenie więc, że autem jest taniej niż KM,

    Otóż to. Auto jest droższe. Ale godzimy się na nie ze względu na
    wygodę, oraz specyficzny nieraz układ (typu zawiezienie po drodze
    jednego dziecka do żłobka a drugiego do szkoły a potem odebranie ich
    po drodze). Komunikacja miejska jest tańsza i dla niektorych
    wygodniejsza. Wielu jednak nadal woli samochodem, mimo że ma idealną
    sytuację dla KM. Tak też bywa. Nie będe analizował z czego to wynika
    bo nie o to chodzi. Ja chcę tylko powiedzieć że nie należy się
    zaślepiać. Sam korzystam z komunikacji miejskiej/skutera/roweru i
    dwóch samochodów - w ten sposób optymalizuję używanie auta (dobieram
    je do sytuacji) i staram się w ten sposób oszczędzać a nie dusić auto
    na niskich obrotach i wysokim biegu albo montując mu magnetyzery. Do
    kiosku mogę pójść pieszo - nie muszę jechać autem;-)

    Aha - w autobusach przestanie smierdziec potem - wystarczy ze
    gromadnie zaczniemy sie myć;-) Wszyscy bez wyjątku...
    Wzrost użytkowania KM powoduje też przyrost nowoczesnego taboru. Nikt
    nie będzie go kupował skoro autobusy jeżdżą puste;-)

  • 20. Data: 2010-07-20 15:21:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > J.F. napisać:
    > Zapomniałeś doliczyć koszt zakupu auta,
    > ubezpieczenia, serwisowania, etc. :P

    A Ty kosztu taksowki zeby pojechac 100km nad jezioro :-)

    J.