    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Jak klawiatura? Pytanie pozornie głupie
    Date: Thu, 22 Mar 2012 19:14:57 +0100

    Pytanie pozornie głupie: jaką klawiaturę polecacie do pisania programów?

    Zepsuła "mi-się-sama" (tj. kabel wyrwałem z wtyczki, wtyczka została w
    gniazdku PS/2) moja ulubiona klawiatura BTC. Szukam teraz jakiegoś
    zamiennika. W...jące jest, że nie mogę nic znaleźć - łatwiej kupić
    przeciętnie dobrą płytę główną itp. - niż "zwykłą klawiaturę" nadającą się
    do pisania programów (bez gapienia na paluchy). Klawiaturę do PC-ta.

    Możecie coś doradzić? (Ok, jest jeszcze możliwość lutowania - ale nie wiem
    jak odgadnąć który z 6-ciu drucików ma trafić do którego pinu - a
    eksperymentować nie chcę.)

    Co powinna mieć:

    1. Biały/beżowy/itp. kolor obudowy - odpadają trumny w kolorze czarnym
    (czyli 99% tego co zalega w sklepach). Kolor srebrny też raczej nie.
    2. Przyciski, trzy, ACPI - po coś wymyślono te usypianie itd. - a jestem za
    leniwy aby macać wyłącznik na obudowie PC - jeżeli wystarczy nacisnąć
    "power-on" na klawiaturze.
    3. Wyraźny click, głęboki ruch klawiszy (odpadają klawiatury "slim").
    4. Standardowe rozmieszczenie prawie zgodne z ANSI. Ale z pionową kreska po
    prawej stronie prawego shift-a, a nie w górnym rzędzie i enter w kształcie
    odwróconego L.

    Na obrazku
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_United_States-N
    oAltGr.svg - pionowa
    kreska jest przed backspace .

    5. Blok klawiszy home-end-insert-delete-page jako 2 wiersze i 3 kolumny nad
    odwróconym T z kursorami. (Układ 3-wiersze 2-kolumny z "zapasowej"
    klawiatury MS Wired keyboard 500 daje efekt naciskania "delete" zamiast
    "end" - co chwila to robię i powoli przestaje mnie to bawić).

    6. Nieco wyżej "niepotrzebne" SysReq, Scroll, Pause (tzn. one mają być!).
    7. Normalny blok klawiszy numerycznych (grey).
    8. Normalne (pełnowymiarowe) klawisze funkcyjne, 12 sztuk. Oraz
    "windowsiane" - start i menu kontekstowego.
    9. Kabelek PS/2, ew. USB.

    10. Standardowa wielkość klawiszy - aby trafiać w nie bez gapienia się na
    ręce, tj. bezwzrokowo. Wypustki do macania obowiązkowe!

    Czego nie powinna mieć:

    11. Łączności bezprzewodowej - wireless nie jest zbyt dobrym pomysłem jeżeli
    "coś nie działa" - o czym przekonałem się przez lata pomagając znajomym i
    rodzinie w tych trudnych chwilach... gdy klawiaturki wymagały wymiany
    baterii, albo np. w system wlazł im wirus.
    12. Czarnej obudowy. Bo nie lubię. Po prostu.
    13. Podświetlenia nieodpornego na ścieranie (dużo piszę, zlezie i złuszczy
    się, będzie ohyda).
    14. Dziwnych patentów - romboidalne klawisze, klawiatura S-owato wygięta,
    bambusowa obudowa, ludzka skóra, gumowe klawisze, prawdziwa kość słoniowa
    itd.
    15. Olbrzymich podpórek pod nadgarstki.
    16. Klawiszy "multimedialnych" - nie wiem co za dureń je wymyślił, ale one
    zwyczajnie przeszkadzają - zwłaszcza że to ma być klawiatura do PISANIA
    PROGRAMÓW.
    17. Klawiszy ACPI w dziwnych miejscach (np. pomiędzy odwróconym T a blokiem
    PageUp-Page-Down) - przypadkowe naciśnięci "power-off" nie zawsze jest
    przyjemne.
    18. Dziwnych sterowników - tzn. ostatecznie MS Intelli-cośtam jest jeszcze
    do przełknięcia, ale nie po to jest klawiatura, aby przez jej użycie w tle
    musiały pracować zamulacze.
    19. Obrzydliwej ceny - tzn. nie więcej niż 10% ceny przeciętnego PC.
    20. Dziwnych odgłosów, dziwnych wrażeń itd. itp. w czasie pisania. Odpada
    uginanie się całej klawiatury, kolebanie, klawisze wibracyjne itd. itp.

    Co mogłaby mieć:

    21. Odporność na zalanie.
    22. Możliwość mycia - szczotka, mydło, bieżąca woda itd. (wafelki podczas
    debugowania...)
    23. Odporność na naciskanie wielu klawiszy na raz - MS nazywa to
    anti-ghosting (kotoodporność) - ale chyba i inni to potrafią robić.