  • 41. Data: 2010-07-28 07:04:53
    Temat: Re: Jak korzystać z punktów AF?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 28.07.2010 Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał/a:
    > przekadrowania jest zbyt wygórowanym żądaniem. I nie argumentuj, ze
    > lustzranki kupują bardziej świadomi użytkownicy - lustzranki zwędrowały pod
    > strzechy i producenci amatorskich modeli staraja się dostosować ich obsługę
    > tak, aby nawet najbardziej prymitywny użytkownik potrafił nimi zrobić
    > zdjhęcie - bo nie chcą sobie zawężać rynku potencjalnych klientów.

    I bardzo dobrze, jak np zrobić akcję 'zrób mi pamiątkowe zdjęcie' i wręczyć
    komuś body w trybie M?, daję wtedy na zielone i dawaj, na pewno lepiej to
    wyjdzie niż tłumaczenie co i jak.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 42. Data: 2010-07-28 07:49:58
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-28 08:58, b...@n...pl pisze:
    > Na razie nikt jeszcze nie zrobił na szczęście kółka z trybami
    > tematycznymi o wielkości kamienia młyńskiego, ale niestety wygląda na
    > to, że ewolucja aparatów zmierza do tego. Np tryb zebra bardziej w białe
    > paski, tryb zebra bardziej w czarne paski, tryb blondynka z zielonymi
    > oczami, blondynka z niebieskimi oczami (dwa ostatnie akurat można łatwo
    > zredukować do jednego przypadku, walimy lampą i mamy blondynka z
    > czerwonymi oczami).

    i bylbym obiema rekami a nawet nogami za...

    ...gdyby te tryby byly dowolnie definiowalne

    Czyli jest sobie tryb "plaża" z jakimis domyslnymi ustawieniami ISO itp,
    a ja sobie ten tryb moge dowolnie pozmieniac
    Marx

  • 43. Data: 2010-07-28 08:35:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 09:49:58 +0200, Marx napisał(a):

    > ...gdyby te tryby byly dowolnie definiowalne
    >
    > Czyli jest sobie tryb "plaża" z jakimis domyslnymi ustawieniami ISO itp,
    > a ja sobie ten tryb moge dowolnie pozmieniac Marx

    Ale po co zatem, skoro dowolnie sobie wszystko możesz ustawić np. w
    trybie Av?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 44. Data: 2010-07-28 08:36:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 07:04:53 +0000, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > I bardzo dobrze, jak np zrobić akcję 'zrób mi pamiątkowe zdjęcie' i
    > wręczyć komuś body w trybie M?,

    Wyrychtować najsamprzód.
    Bo jak ludzie to robili na ten przykład 30 lat temu?

  • 45. Data: 2010-07-28 09:18:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-28 10:35, Olgierd pisze:

    > Ale po co zatem, skoro dowolnie sobie wszystko możesz ustawić np. w
    > trybie Av?

    jednym...

    Marx

  • 46. Data: 2010-07-28 09:19:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-07-28 10:36, Olgierd pisze:

    > Wyrychtować najsamprzód.
    > Bo jak ludzie to robili na ten przykład 30 lat temu?

    a no tak, ze potem tych zdjec nie dalo sie ogladac bo np poruszone
    Marx

  • 47. Data: 2010-07-28 09:48:45
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

    > Wiesz, chyba łatwiej się nauczyć obsługi trybu Av czy Ts niż spamiętać
    > te wszystkie tryby tematyczne. A używanie ich przez wchodzenie w menu i
    > podmenu i wybranie to męka.
    >[...]

    Tyle, że założenie, że posiadacz aparatu będzie się chciał czegokolwiek
    uczyć bywa błędne. Jemu sprzedawca pokaxzał jak się aparat włącza, gdzie się
    patrzy żeby zobaczyć co będzie na zdjęciu (to nie żart - znam z autopsji
    przypadek koleżanki - zresztą po doktoracie nauk technicznych - która
    usiłowała robic zdjecia analogowym kompaktem patrząc w celownik od
    niewłasciwej strony - tzn. trzymajac aparat obiektywem do siebie - i dziwiła
    się, ze w wizjerze jakoś dziwnie to wygląda) i gdzie nacisnąć, żeby zdjęcie
    się zrobiło i jak potem podłączyć kabelek żeby zdjęcia się przegrały do
    komputera (najlepiej automatycznie, zeby nic nie trzeba było klikać).
    Koniec-kropka - niczego więcej szczęśliwy posiadacz nie zamierza się uczyć -
    on ma robić zdjecia bo przecież kupił taki mądry aparat! Jak ma zrobić
    portret - będzie szukał ikonki z wizerunkiem twarzy ludzkiej, jak zdjęcie
    zachodu słońca - ikonki ze słoneczkiem - i całe nieszczęście jeśli zabłądzi
    w menu ustawiania balansu bieli i nie będzie wiedział co z tym zrobić
    (dlatego właśnie w programach tematycznych balans bieli jest często
    zafiksowany na stałe przez program bez możliwosci jego zmiany).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2010-07-28 09:53:02
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

> [...]
    >
    > Czyli jest sobie tryb "plaża" z jakimis domyslnymi ustawieniami ISO itp, a
    > ja sobie ten tryb moge dowolnie pozmieniac

    Ty tak, a nieczczęsliwy użytkownik trybów tematycznych wejdzie sobie np. w
    programie sportowym w ustawianie balansu bieli i będzie przekonany, ze
    wybierajac słoneczko przełączy sie w program fotografowania zachodów
    słońca...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 49. Data: 2010-07-28 10:36:41
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 28.07.2010 11:53, Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > w programie sportowym w ustawianie balansu bieli i będzie przekonany, ze
    > wybierajac słoneczko przełączy sie w program fotografowania zachodów

    Jak ktoś je głupi niech kupi sobie blok rysunkowy i ołówek. Korzystanie
    z trybów tematycznych też wymaga odrobiny wiedzy, Poza tym może być
    ustawianie trybów tematycznych w menu, jak się wybierze tryb to jest
    automat, ale można edytować tryby.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 50. Data: 2010-07-28 11:05:22
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

> [...]
    > z trybów tematycznych też wymaga odrobiny wiedzy, Poza tym może być
    > ustawianie trybów tematycznych w menu, jak się wybierze tryb to jest

    Sęk w tym, że tym głupim producenci też chcą swoje aparaty sprzedawać - i
    dostosowują je do ich umiejętności... Dla producenta nieważne czy klient
    mądry czy głupi - ważne, żeby miał kasę i wydał ją na wyrob właśnie jego
    firmy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)