  • 1. Data: 2016-12-10 14:59:31
    Temat: Jak otworzyć ukrytą aplikację? (Android 7)
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chodzi mi o Google Cloud Print i zarządzanie drukarkami. Mam
    zainstalowaną tą aplikację na smartfonie lecz nie ma jej na liście
    aplikacji. Gdy wchodzę przez sklep Play, to mogę ją jedynie
    odinstalować. Brak jest guzika "otwórz".

    Ta aplikacja daje się otworzyć jedynie podczas dodawania drukarki
    poprzez zeskanowanie QR kodu. Po dodaniu drukarki staje się możliwe
    zarządzanie drukarkami, uprawnieniami, podgląd oczekujących zadań w
    kolejce itp. Ale gdy zamkniemy GCP, to już się tam nie dostaniemy ponownie.

  • 2. Data: 2016-12-11 11:14:15
    Temat: Re: Jak otworzyć ukrytą aplikację? (Android 7)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 10 Dec 2016 14:59:31 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
    > Gdy wchodzę przez sklep Play, to mogę ją jedynie
    > odinstalować. Brak jest guzika "otwórz".

    Bo to nie jest aplikacja tylko usługa, którą może uruchomić tylko
    inna aplikacja.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-12-12 00:28:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-11 o 11:14, Marek pisze:

    > Bo to nie jest aplikacja tylko usługa, którą może uruchomić tylko inna
    > aplikacja.

    To chyba coś tu jest nieprzemyślane. Z poziomu tejże usługi można
    zarządzać udziałami, drukarkami itp. Zatem aby np. dodać jakiegoś
    użytkownika, to muszę uruchomić drukowanie spod jakiejkolwiek aplikacji?
    Takie podejście wydaje mi się nieco absurdalne. Czy tak właśnie jest?

  • 4. Data: 2016-12-12 18:22:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

> [...]

    użytkownika, to muszę uruchomić drukowanie spod jakiejkolwiek aplikacji?
    Takie podejście wydaje mi się nieco absurdalne. Czy tak właśnie jest?
    ---
    Reklamuj, co się będziesz

  • 5. Data: 2016-12-12 18:53:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Dec 2016 00:28:50 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
> [...]
    aplikacji?
    > Takie podejście wydaje mi się nieco absurdalne. Czy tak właśnie

    Dlaczego absurdalne? Jeśli nie masz zainstalowanej żadanej aplikacji,
    która może drukować to po co udostępniać parametry drukowania? Jeśli
    aplikacja może drukować to może też ustawiać preferencje drukowania,
    po to ta usługa. Nie ma sensu konfigurować drukowania bez aplikacji
    , która może/chce drukować. To nie windows.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-12-12 20:49:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-12 o 18:53, Marek pisze:

> [...]
    > to ta usługa. Nie ma sensu konfigurować drukowania bez aplikacji ,
    > która może/chce drukować. To nie windows.

    Ale ja nie napisałem niczego o parametrach drukowania! Po drugie ja
    wcale nie chcę drukować!

    Konkretna sytuacja: dzwoni do mnie Xiński i prosi o udostępnienie jednej
    z drukarek. No i żeby coś zrobić to ja mam coś zacząć drukować mimo, że
    nie mam niczego do drukowania? To jest logiczne?

    To było po pierwsze. A po drugie: czy próbowałeś kiedykolwiek skorzystać
    z usługi Google Cloud Print? W niej nie ma możliwości zarządzania
    udziałami.

    Oto screenshot usługi gdy próbujemy drukować:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7NWxGRkt
    WZTJuZEU/view?usp=sharing

    A to screenshot również tej usługi - jak ją nazwałeś, ujawnionej w
    trybie zarządzania drukarkami:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7YWxkQkN
    WbFdKTnM/view?usp=sharing

    O wywołanie "usługi" w tym "drugim trybie" mi chodzi.

    To drugie było kiedyś normalną aplikacją a teraz ujawnia się ona tylko
    podczas dodawania do cloud print drukarki wyłącznie OKI. Żadnej innej.
    Jeśli nie mam drukarki OKI do dodania, to nie wejdę w panel zarządzania
    usługą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2016-12-13 00:24:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 12 Dec 2016 20:49:36 +0100, Marek <p...@s...com> wrote:
> [...]

    mimo, że
    > nie mam niczego do drukowania? To jest logiczne?

    Obawiam się, że próbujesz użyć nieodpowiedniego narzędzia/sysyemu do
    realizacji założonego zadania.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-12-13 01:22:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-13 o 00:24, Marek pisze:

    > Obawiam się, że próbujesz użyć nieodpowiedniego narzędzia/sysyemu do
    > realizacji założonego zadania.

    Nie jeden raz robiłem to na starym Androidzie. Zadanie nie jest
    skomplikowane wcale i ... jest dostępne jak się okazało.

    W międzyczasie rozkminiłem temat. Opcja zarządzania drukarkami oraz
    przyznawania praw użytkownikom została przeniesiona do Ustawienia /
    Drukowanie / Cloud Print. A w niej znów Ustawienia / Zarządzaj
    drukarkami / Wybierasz konkretną i tam regulujesz dostępy użytkowników.
    Możliwe jest też ingerowanie w kolejkę wydruków. Wszystko działa jak należy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek