  • 1. Data: 2014-08-11 11:55:27
    Temat: Jak panoramować małe wnętrza?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy da się to jakoś zrobić (APSC)? Chodzi o panoramę w poziomie jedynie.
    Aby było cokolwiek widać, to potrzebny jest szeroki kąt. Ten z kolei
    wprowadza zniekształcenia beczkowate po obu stronach kadru wygięte w
    przeciwne strony. Nie da się więc spsować 2 sąsiednich klatek - trzeba
    je prostować najpierw, ale to też dość kiepski efekt da (spore
    niedokładności) - jak się spodziewam.

    Marek

  • 2. Data: 2014-08-11 12:13:50
    Temat: Re: Jak panoramować małe wnętrza?
    Od: Hans Kloß <d...@i...pl>

    "Marek" <p...@s...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > przeciwne strony. Nie da się więc spsować 2 sąsiednich klatek - trzeba je
    > prostować najpierw, ale to też dość kiepski efekt da (spore

    Myślę, że odpowiedzią będzie gigapan. Na ich stronie co prawda specjalne
    gadgety, ale da się zrobić ze zwyklego statywu, a na upartego nawet z ręki.

  • 3. Data: 2014-08-11 13:03:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 11. August 2014 12:13:50 UTC+2 schrieb Hans Kloß:
    > "Marek" <p...@s...com> schrieb im Newsbeitrag

    kluczem do sukcesu jest obrot wokol punktu nodalnego ( przedniego) a nie wokol sruby
    statywowej.
    punkt nodalny znajduje sie wewntrz obiektywu najczesciej w poblizu przedniej
    soczewki.
    konieczna / przydatna jest wiec szyna dystansowa , pozwalajac na odpowiednie
    umieszczenie aparatu , ktorej dlugosc zalezy od optyki.

    do zlozenia takich zdjec sluzy np bezplatny hugin.

    przyklad ciasnego wnetrza:

    http://spherapan.vot.pl/132/132.html

  • 4. Data: 2014-08-11 18:16:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-08-11 12:13, Hans Kloß pisze:

    > Myślę, że odpowiedzią będzie gigapan. Na ich stronie co prawda specjalne
    > gadgety, ale da się zrobić ze zwyklego statywu, a na upartego nawet z ręki.

    Czyli nawet fish eye nie jest dla tego softu straszne? Nie należy
    sugerować się rodzajem obiektywu mając ten soft?

    Marek

  • 5. Data: 2014-08-12 12:09:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 11. August 2014 18:16:05 UTC+2 schrieb Marek:

    > Czyli nawet fish eye nie jest dla tego softu straszne? Nie należy
    >
    > sugerować się rodzajem obiektywu mając ten soft?

> [...]

    to nie jest kwestia wylacznie softu.
    dla softu rodzej obiektywu jest wszystko jedno jaki. liczby nie sa krzywe ani proste.
    soft nie wie co jest beczka , dystorsja a co nie. dobiera automatem z exif rodzaj
    obiektywu , albo zapodaje sie recznie i dokonuje odpowiedniego przeliczenia
    perspektywy zdjeciowej.

    przede wszystkim zdjecia nie moga byc obarczone paralaxa. uzyskasz to dla malych
    wnetrz obracajac aparat wokol punktu nodalnego z dokladnoscia do pojednyczych
    milimetrow.
    dla odleglosci powyzej paru metrow - blad moze byc wiekszy - rzedu centymetrow.

    jesli wystapi paralaxa to nie da sie bezblednie zlozyc automatem , trzeba retuszowac.

  • 6. Data: 2014-08-12 21:28:50
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-08-11 13:03, XX YY pisze:

    > do zlozenia takich zdjec sluzy np bezplatny hugin.

    Moim zdaniem, znacznie lepszym rozwiązaniem jest microsoftowy ICE.
    Lepiej mi składa zdjęcia, jest szybszy i zdecydowanie prostszy.

    marcin