  • 1. Data: 2009-07-19 20:36:27
    Temat: Jak podzielić dysk?
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    Witam. Zakupiłem dysk ST3320613AS. (Pracuje w trybie SATA1) i utworzyłem
    partycję pod system 30GB. Zaraz po instalacji XP spawdziłem zapis/odczyt
    sekwenncyjny i wyszło jak w opisie tego dysku ok. 140 MB/sec. Po utworzeniu
    partycji dysk się trochę "zmulił". Z reszty utworzyłem 3 dyski logiczne. pod
    pliki wideo, muzyczne i fotografię. Nie wiem czy taki układ jest dobry. Może
    należy utworzyć 3 partycje primary albo po prostu system i cała reszta, lub
    jak niektórzy dzielą dysk na 2 mniej więcej równe partycje. Czy możecie coś
    doradzić?

  • 2. Data: 2009-07-19 21:32:03
    Temat: Re: Jak podzielić dysk?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Taz" napisał:

    > Zakupiłem dysk ST3320613AS. (Pracuje w trybie SATA1) i utworzyłem partycję
    > pod system 30GB. Zaraz po instalacji XP

    Jak na XP, to z lekka przymało. Za jakiś czas zrobi Ci się ciasno i będziesz
    chciał ją powiększyć, a tu dumna zipa, bo...

    > Z reszty utworzyłem 3 dyski logiczne.

    ... i tu się zaczną kombinacje alpejskie, bo najpierw trzeba będzie
    poprzestawiać te 3 dyski zanim się w ogóle ruszy partycję rozszerzoną, na
    której są założone.

    > Może należy utworzyć 3 partycje primary

    Jeśli przewidywana liczba woluminów na dysku nie będzie większa niż 4, to
    nie ma absolutnie żadnego powodu, aby tworzyć partycję rozszerzoną a na niej
    dyski logiczne. Wręcz przeciwnie, jest to napraszanie się o kłopoty w
    przyszłości, zarówno przy zmianach układu bądź rozmiaru partycji, jak i przy
    ewentualnej awarii, o sadzaniu testowych systemów już nie wspominając.

    > albo po prostu system i cała reszta, lub jak niektórzy dzielą dysk na 2
    > mniej więcej równe partycje. Czy możecie coś doradzić?

    Doradzić można - partycja systemowa nie mniejsza niż 40 GB (NTFS lubi mieć
    trochę luzu) i nie większa niż 128 GiB (to taki mój wymysł), cała reszta wg
    uznania i w miarę możliwości z partycjami typu primary.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-07-19 21:45:34
    Od: "Jacek" <o...@f...cy>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    A jak to wszystko ma się do pl.comp.pecet?
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-07-19 21:45:47
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

> [...]

    > trochę luzu) i nie większa niż 128 GiB (to taki mój wymysł), cała reszta
    > wg uznania i w miarę możliwości z partycjami typu primary.

    Tak też sprubóję. Dzięki za podpowiedź. ja wiem jakie są problemecje przy
    zmianie rozmiarów, zwłaszcza z przenoszeniem danych. Dlatego zanim zacznę
    wywalam wszystkie dane na inny dysk fizyczny.

  • 5. Data: 2009-07-19 22:21:49
    Od: "Taz" <t...@p...pl>

    > A jak to wszystko ma się do pl.comp.pecet?
    > --
    > Jacek

    Co jak się ma... dyski twarde do komputera klasy PC?

  • 6. Data: 2009-07-19 22:31:50
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 19-07-2009 o 23:32 JoteR napisał na pl.comp.pecet:

    > Jak na XP, to z lekka przymało. Za jakiś czas zrobi Ci się ciasno i
    > będziesz chciał ją powiększyć, a tu dumna zipa, bo...

    Na swoim XP-ku przez 4 lata miałem partycję systemową 3GB i starczyło.
    Defragmentacja czy backup o niebo szybciej. Nie rozumiem dlaczego ludziska
    tak uwielbiają zaśmiecać system. Jak ktoś lubi wszystko ładować do partycji
    systemowej to po co mu więcej niż dwie?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 7. Data: 2009-07-19 22:34:39
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    >
    > Na swoim XP-ku przez 4 lata miałem partycję systemową 3GB i starczyło.
    > Defragmentacja czy backup o niebo szybciej. Nie rozumiem dlaczego ludziska

    U wielu osób sam folder "Pulpit" ma kilka GB :)

  • 8. Data: 2009-07-20 05:01:10
    Od: "Jacek" <o...@f...cy>

    Użytkownik "Taz" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Co jak się ma... dyski twarde do komputera klasy PC?

    Nie - pieprzenie o systemie XP, ilości utworzonych partycji, która ma być
    primary, itp. Od jakiegoś czasu na tej grupie robi sie po prostu jeden
    wielki syf...
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2009-07-20 05:38:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości grup
    > U wielu osób sam folder "Pulpit" ma kilka GB :)

    U mnie na pulpicie nie ma żadnej ikonki. :)

  • 10. Data: 2009-07-20 07:12:12
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 00:31:50 +0200, Wiesław napisał(a):

    > Na swoim XP-ku przez 4 lata miałem partycję systemową 3GB i starczyło.

    Masochizm lub glupota. Rozumiem, ze tak Ci pasowalo ale po co polecac glupie
    rozwiazania innym?

    > Nie rozumiem dlaczego ludziska tak uwielbiają zaśmiecać system.

    Windows update miales wylaczone? Bo laduja sie do %systemdir%
    Temp i Temporary internet przeniesione na inna partycje?
    Dane Aplikacji?
    Plik wymiany i hibernacji? Konto uzytkownika?
    A nawet jak to wszystko sobie poustawiasz na innej partycji, to zostaja
    programy ktore albo - pomimo wskazania innej partycji - i tak czesc rzeczy
    laduja na systemowa, badz tez takie w ktorych nie da sie wskazac docelowego
    katalogu.
    3 giga to czysta glupota moim zdaniem

    --
    Mark