  • 1. Data: 2010-08-13 21:45:19
    Temat: Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?
    Od: Uni <u...@w...pl>

    W sieci znalazłem ciekawą stronkę o archiwizacji danych :
    http://satanowski.net wpisując w jej wyszukiwarce na górze strony
    string : gaffitter + dvdisaster - dostajemy opis tej archiwizacji.
    Chcę robić backap'y swoich danych - mam płytki firmy Tevion na których
    napis głosi : 4,7 Gigabytes - autorowi tej strony wychodzi że jest to
    : 4707319808 B - ale mnie jakoś nie chce wyjść ta suma - czy możecie
    mi coś w tym pomóc ?.

  • 2. Data: 2010-08-13 23:12:21
    Temat: Re: Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Uni" <u...@w...pl> wrote in message news:4C65BCEF.CF6B66F8@wp.pl...
> [...]
    > napis głosi : 4,7 Gigabytes - autorowi tej strony wychodzi że jest to
    > : 4707319808 B - ale mnie jakoś nie chce wyjść ta suma - czy możecie

    jezeli uzywasz plusow to masz 7MB miejsca mniej

    DVD-R (SL) 2,048 x 2,298,496 = 4,707,319,808
    DVD+R (SL) 2,048 x 2,295,104 = 4,700,372,992

  • 3. Data: 2010-08-14 15:58:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    4,7 Gigabytes - autorowi tej strony wychodzi że jest to
    > : 4707319808 B - ale mnie jakoś nie chce wyjść ta suma - czy możecie
    > mi coś w tym pomóc ?.

    Płyty DVD są tak tanie że proponuję nagrywać 4GB choćby z tej przyczyny
    że zewnętrzne sektory płyty są najbardziej narażone na uszkodzenie i
    błędy zapisu.

  • 4. Data: 2010-08-14 16:33:10
    Od: Uni <u...@w...pl>

    m4rkiz napisał(a):

    > jezeli uzywasz plusow to masz 7MB miejsca mniej
    >
    > DVD-R (SL) 2,048 x 2,298,496 = 4,707,319,808
    > DVD+R (SL) 2,048 x 2,295,104 = 4,700,372,992

    Dziękuję za odpowiedź, używam płytek DVD marki Tevion typu +RW.

  • 5. Data: 2010-08-15 16:22:43
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Sat, 14 Aug 2010 17:58:04 +0200, Padre wrote:

    > Płyty DVD są tak tanie że proponuję nagrywać 4GB choćby z tej przyczyny
    > że zewnętrzne sektory płyty są najbardziej narażone na uszkodzenie i
    > błędy zapisu.

    Metoda w praktyce bezużyteczna. Nagrane 4GB też mogą ulec uszkodzeniu, i co
    wtedy ?
    Tylko dodakowe backupy, na innych nośnikach i w innych lokalizacjach
    zapewnią bezpieczeństwo danych.

    --
    Mar.

  • 6. Data: 2010-08-15 18:39:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 15 Aug 2010 18:22:43 +0200, MAR napisał(a):

    > Metoda w praktyce bezużyteczna. Nagrane 4GB też mogą ulec uszkodzeniu, i co
    > wtedy ?
    > Tylko dodakowe backupy, na innych nośnikach i w innych lokalizacjach
    > zapewnią bezpieczeństwo danych.

    Od jakiegoś czasu skłaniam się jednak do tworzenia kopii zapasowych na
    zewnętrznych dyskach 3,5" lub 2,5". Wychodzi pewnie jeszcze trochę drożej od
    płyt DVD-R/+R, ale wygoda aktualizacji kopii, ilość zajmowanego miejsca na
    półce i czas dostępu do danych moim zdaniem warte są tej ceny. Wydaje mi się
    też, że w chwili obecnej nośniki DVD mają już tak niską żywotność, że
    powierzanie im istotnych danych jest proszeniem się o kłopoty.

    [ Życie jest jak psi zaprzęg. Jeśli nie jesteś na przedzie, widok nigdy ]
    [ się nie zmienia. (Lewis Grizzard) ]

  • 7. Data: 2010-08-15 20:53:23
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
> [...]
    > też, że w chwili obecnej nośniki DVD mają już tak niską żywotność, że
    > powierzanie im istotnych danych jest proszeniem się o kłopoty.

    tez od dawna backupy robie na dyskach, tylko najwazniejsze rzeczy laduja
    dodatkowo na dvd-ram, takie ktorych byloby naprawde szkoda gdyby wszystkie
    dyski naraz padly

    wypalanie, weryfikowanie, organizowanie, sprawdzanie czy dane sa odczytywalne,
    aktualizowanie backupow, wszystko to mozna robic praktycznie bez udzialu
    uzytkownika, w przypadku nosnikow optycznych to masa straconego czasu

    tasma tez fajna rzecz, tylko raczej nie do domu

  • 8. Data: 2010-08-16 17:12:33
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Sie, 18:33, Uni <u...@w...pl> wrote:

    > Dziękuję za odpowiedź, używam płytek DVD marki Tevion typu +RW.

    oprocz tego jesli zapisujesz luzne pliki to jednostka alokacji na
    dysku i ta na DVD moze sie roznic i ilosc danych jaka w praktyce sie
    uda nagrac moze byc inna. Mechanizm nie jest identyczny z tym dyskowym
    ale tez troche upierdliwy.

    --
    Lukasz Sczygiel