  • 1. Data: 2010-08-13 04:30:55
    Temat: Laptop Hasee Q540S i nowy dysk twardy
    Od: joahim <w...@g...com>

    Drodzy Forumowicze,

    Jestem od 1,5 roku dumnym właścicielem laptopa Hasee Q540S (tak, tak -
    ten z biedronki/selgrosa), który niejedno już przeszedł i ostro
    pracował :)

    Jako że fabrycznie zamontowany Hitachi zaczął się buntować (programy
    do SMART zaczęły wskazywać dużą liczbę niestabilnych sektorów), a
    zgodnie z prawami Murphy'ego okazało się, że 80GB to za mało,
    postanowiłem kupić dysk twardy. Wybór padł na Samsunga HM251HI (250
    GB)

    BIOS go rozpoznał ładnie, ale potem zaczęły się schody:

    1. Paragon Hard Disk Manager rozpoznał dysk w całości, nawet go ładnie
    podzielił na partycje;
    2. Windows XP rozpoznał 128 GB i wywalał się na którymś tam etapie
    instalacji zaliczał blue screena;
    3. Fedora 13 nie widziała dysku w ogóle;
    4. Ubuntu 10.04 widział dysk w pełnej krasie, dał go nawet
    spartycjonować, ale potem też się wywalał;
    5. Po drodze było jakieś gubienie tablicy partycji (co jeden system
    utworzył, drugi olewał i takie tam).

    Aha, po wielu bojach zaktualizowałem bios, ale poza nowym logo
    uzupełnionym o chiński napis nic się nie zmieniło :O

    Macie jakieś pomysły, poza wyrzuceniem komputera i kupnem nowego
    oczywiście?

    joahim

  • 2. Data: 2010-08-13 05:08:15
    Temat: Re: Laptop Hasee Q540S i nowy dysk twardy
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 21:30:55 -0700 (PDT), joahim napisał(a):

> [...]
    > uzupełnionym o chiński napis nic się nie zmieniło :O
    >
    > Macie jakieś pomysły, poza wyrzuceniem komputera i kupnem nowego

    Załóż partycję < 128 GB i zainstaluj na niej posiadany system XP. Po
    instalacji SPx będziesz mógł korzystać z pozostałej części dysku.

    303013 - Jak włączyć obsługę 48-bitowego adresowania bloków logicznych
    dla dysków ATAPI w systemie Windows XP
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl
    ;303013
    --