  • 11. Data: 2018-09-13 18:52:41
    Temat: Re: Jak sprawdzić liczbę punktów karnych?
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    news:pr2lo1znu8vu$.116c6x0fy2plg$.dlg@40tude.net...

    > Panstwo idzie w kierunku elektronizacji i coraz czesciej bedzie
    > przydatny.
    >
    > Az skonczy sie na tym, ze bedziesz mial obowiazek co tydzien sie
    > logowac i sprawdzac, bo moze tam wazne urzedowe pismo czeka :-)

    To może być uciążliwe, ale z drugiej strony przydatne. Przed każdym
    dłuższym wyjazdem zagranicę zastanawiam się jaka odpowiedzialność
    może mi potencjalnie grozić gdybym np. w tym czasie dostał wezwanie
    do sądu w charakterze świadka lub tp. i takiego wezwanie nie odebrał.
    Zgodnie z prawem ponowne awizo jest traktowane jako dowód doręczenia.
    Przy rozwiązaniu z logowaniem i sprawdzaniem mógłbym dowiedzieć się
    i zareagować.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 12. Data: 2018-09-13 19:17:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 18:52:41 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > może mi potencjalnie grozić gdybym np. w tym czasie dostał wezwanie
    > do sądu w charakterze świadka lub tp. i takiego wezwanie nie odebrał.

    No jak to co - aresztowanie przy powrocie.

    Sad przywali grzywne, grzywne zamieni na areszt, az w koncu wystawi
    nakaz aresztowania :-)

    Ale to pewnie co najmniej pol roku bedzie trwalo.
    Ciut szybciej moze byc przy mandacie z fotoradaru.

    > Zgodnie z prawem ponowne awizo jest traktowane jako dowód doręczenia.
    > Przy rozwiązaniu z logowaniem i sprawdzaniem mógłbym dowiedzieć się
    > i zareagować.

    Ale przeciez wycieczki nie sa wystarczajacym usprawiedliwieniem :-)

    Tyle, ze mozna bedzie grzywne zdalnie zaplacic :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-09-13 19:35:56
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Ale przeciez wycieczki nie sa wystarczajacym usprawiedliwieniem :-)
    >
    > Tyle, ze mozna bedzie grzywne zdalnie zaplacic :-)

    A co właściwie chciałeś powiedzieć? Że nie należy wyjeżdzać nigdzie
    gdzie nie można dowiedzieć się, że nadeszło wezwanie? Zaznaczę
    ubiegajac inteligentną radę, że nie zawsze da się kogoś wcześniej
    upoważnić do odbioru wszystkiego, co może się pojawić.

    Tomasz

  • 14. Data: 2018-09-13 20:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 19:35:56 +0200, Tomasz napisał(a):

    > A co właściwie chciałeś powiedzieć? Że nie należy wyjeżdzać nigdzie
    > gdzie nie można dowiedzieć się, że nadeszło wezwanie? Zaznaczę

    Tak wychodzi. W takim panstwie zyjemy, ze cie za 100 zl zamkna.

    > ubiegajac inteligentną radę, że nie zawsze da się kogoś wcześniej
    > upoważnić do odbioru wszystkiego, co może się pojawić.

    No i co z tym zrobic, zeby obywatel byl zadowolony ?
    Wyniesc sie do Londynu poki jeszcze mozna ?

    J.

  • 15. Data: 2018-09-13 20:59:05
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    > Wyniesc sie do Londynu poki jeszcze mozna ?

    To i tak nie rozwiązuje problemu z wezwaniem np. do sądu.

    Tomasz

  • 16. Data: 2018-09-13 21:41:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 20:59:05 +0200, Tomasz napisał(a):

    > To i tak nie rozwiązuje problemu z wezwaniem np. do sądu.

    Wymeldowac sie z kraju, to nie beda mogli wyslac wezwania, wiec nie
    bedzie skutecznego powiadomienia i podstawy do ukarania :-)

    Choc zdaje sie sadom to nie przeszkadza ...

    J.

  • 17. Data: 2018-09-14 10:37:02
    Temat: [OT] Profil zaufany, było: Jak sprawdzić liczbę punktów karnych?
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 13.09.2018 o 17:31, Tomasz pisze:
    > Do czego jeszcze
    > może mi być potrzebny taki profil zaufany?

    Po prawej stronie niepełna lista: https://pz.gov.pl

    Ja sobie np. bez wychodzenia z domu złożyłem wniosek o nowy dowód
    osobisty, zdjęcie w pliku też zrobione na miejscu. Tylko po odbiór
    trzeba było się pofatygować.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 18. Data: 2018-09-15 18:25:11
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-13 o 18:52, Tomasz pisze:

> [...]
    > Zgodnie z prawem ponowne awizo jest traktowane jako dowód doręczenia.
    > Przy rozwiązaniu z logowaniem i sprawdzaniem mógłbym dowiedzieć się

    Jesteś już na tym upragnionym urlopie na drugim końcu świata i widzisz,
    że masz wezwanie na jutro. Jak reagujesz?

  • 19. Data: 2018-09-15 18:26:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-14 o 10:37, Grzegorz Tomczyk pisze:

> [...]
    >
    > Ja sobie np. bez wychodzenia z domu złożyłem wniosek o nowy dowód
    > osobisty, zdjęcie w pliku też zrobione na miejscu. Tylko po odbiór

    Po co dowód? Żeby Ci ktoś go ukradł?

  • 20. Data: 2018-09-16 07:26:29
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    > Wymeldowac sie z kraju, to nie beda mogli wyslac wezwania, wiec nie
    > bedzie skutecznego powiadomienia i podstawy do ukarania :-)
    W jakich warunkach i w jaki sposób można się na stałe wymeldować
    z Polski pozostawiając sobie obywatelstwo? Pytam z ciekawości
    skoro ten wątek już się tu pojawił.

    Pozdrawiam
    Tomasz