    From: Borneq <b...@a...hidden.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Jak stwierdzić wielkość użytecznej wolnej pamięci?
    Date: Thu, 2 Feb 2017 19:51:46 +0100

    Mam program operujący na dużych plikach. Im więcej wczyta do pamięci na
    raz tym szybciej zadziała. Ale nie może więcej czytać bo albo pamięć się
    skończy albo zacznie się używania swapa.
    Odczyt ilości wolnej pamięci testowałem pod Linuksem i dawał śmiesznie
    małe wartości, bo pamięć była wykorzystana niemal w całości np. przez
    bufory plikowe. Niektóre rzeczy można wyrzucić, nawet niektóre programy.
    Choć nie wiem, gdy jest otwarty VirtualBox.
    Można też odczytać wielkość pamięci fizycznej i wykorzystać np. 70%?
    (choć może być otwarty wirtualny system zajmujący 50% pamięci)
    a może lepiej niech to użytkownik decyduje w Ini. Choć najlepiej było by
    to automatyczne, gdy zaczyna korzystać ze swapa, zmniejszyć.