  • 1. Data: 2015-10-31 01:57:21
    Temat: Jak to działa?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=gpxrngdSTZk

    Trochę po pierwszej minucie filmu widać operację cofania wskazówek.
    Wiedziałem, że proste zegary elektromechaniczne mogą być sterowane z MCU
    - wystarczy podpiąć się do cewki i co sekundę zmieniać kierunek
    płynącego przez nią prądu. Sam z tym nie eksperymentowałem, ale zawsze
    wydawało mi się, że można w ten sposób jedynie poruszać wskazówki do
    przodu, co najwyżej z różną prędkością.
    Czyżby została zastosowana jakaś bardziej skomplikowana mechanika (np.
    taka, jak w zegarach DCF77)?

    Generalnie po ostatniej zmianie czasu przyszła mi do głowy myśl, że
    można by spróbować sklecić elektromechaniczny zegar, który
    synchronizowałby się przez NTP i uwzględniał zmianę czasu.
    Czy proste zegary elektromechaniczne posiadają możliwość elektrycznego
    cofania wskazówek, a także wysłania jakiegoś sygnału zwrotnego, np. gdy
    wszystkie wskazówki wskażą 12?

  • 2. Data: 2015-10-31 03:47:05
    Temat: Re: Jak to działa?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Atlantis pisze tak:

> [...]
    > eksperymentowałem, ale zawsze wydawało mi się, że można w ten
    > sposób jedynie poruszać wskazówki do przodu, co najwyżej z różną

    Wskazówka odbija się od palca. Może to jest sekret triku.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-10-31 16:18:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-31 o 03:47, PiteR pisze:

    > Wskazówka odbija się od palca. Może to jest sekret triku.

    Czyli analogicznie do silnika dwusuwowego, którego można było odpalić
    "do tyłu".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam