  • 1. Data: 2010-02-17 07:39:38
    Temat: Jak to ugryźć?
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Witam,

    Przymierzam się do takiej oto "zabawki":
    Jest sobie piec CO z dmuchawą zasilaną ze sterownika. Dmuchawa posiada
    taką klapkę, która zamyka się, gdy dmuchawa nie pracuje, ograniczając
    dopływ "lewego" powietrza. Niestety często (szczególnie przy dużym
    wietrze) owa klapka jest podnoszona "cugiem", co skutkuje niepożądanym
    skokiem temperatury na piecu.
    Umyśliłem sobie, że tak tak dmuchawą, sterownik mógłby sterować też
    klapką ( z dmuchawy wystaje taki drut, który porusza klapką), jednak nie
    wiem co mogłoby być elementem wykonawczym takiej konstrukcji. I to
    właśnie jest moje pytanie.

    pozdrawiam
    raqs

  • 2. Data: 2010-02-17 08:31:34
    Temat: Re: Jak to ugryźć?
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    [...]
    ( z dmuchawy wystaje taki drut, który porusza klapką), jednak nie
    > wiem co mogłoby być elementem wykonawczym takiej konstrukcji. I to właśnie
    > jest moje pytanie.

    Serwo modelarskie ?
    http://allegro.pl/listing/search.php?string=serwo&fr
    om_showcat=1&category=1061

    pozdrawiam
    Witek

  • 3. Data: 2010-02-17 08:41:44
    Od: "Sylwester Łazar" <i...@a...pl>

    Może silniczek od wycieraczek samochodowych.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 4. Data: 2010-02-17 08:55:04
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Witek Kaszkin pisze:
    > [...]
    > ( z dmuchawy wystaje taki drut, który porusza klapką), jednak nie

> [...]
    To jest właśnie to!
    Dzięki za podpowiedź.

    pozdrawiam
    raqs

  • 5. Data: 2010-02-17 09:13:09
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Witek Kaszkin pisze:
    > [...]
    > ( z dmuchawy wystaje taki drut, który porusza klapką), jednak nie

> [...]
    Poczytałem o tym serwach, okazuje się, że potrzebne jest dość
    skomplikowane sterowanie. Najprościej byłoby tak: dmuchawa włączona -
    coś pociąga za wędzidło klapki otwierając ją, dmuchawa wyłączona - np
    sprężynka zamyka klapkę.

    pozdr
    raqs

  • 6. Data: 2010-02-17 09:15:16
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Chyba zastosuję siłownik zamka centralnego.

  • 7. Data: 2010-02-17 09:30:57
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Może silniczek od wycieraczek samochodowych.
    Ja bym pomyślał nad elektromagnesem z magnesem stałym,
    W przy braku zasilania magnes trzyma sie rdzenia elektromagnesu,
    podłączamy zasilanie i elektromagnes odpycha magnes stały - klapka sie
    otwiera.
    Ważna kwestia biedunowości elektromagnesu żeby odpychał a nie dodatkowo
    przyciągał.
    No i jeszcze sprawa wyważenia klapki po dodadniu magnesu stalego na tej
    dźwigience.

    Gejzero

  • 8. Data: 2010-02-17 11:04:13
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    raqs wrote:
    > Chyba zastosuję siłownik zamka centralnego.
    tylko on nie może pracować za długo chyba że zastosujesz jakiś zatrzask

    jeffrey

  • 9. Data: 2010-02-17 12:47:06
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Jeffrey pisze:
    > tylko on nie może pracować za długo chyba że zastosujesz jakiś zatrzask
    >
    > jeffrey
    Nie rozumiem, wydawało mi się, że siłownik taki pracuje: impuls -
    otwieram, impuls - zamykam?

    raqs

  • 10. Data: 2010-02-17 13:33:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    A może rozważ po prostu założenie miarkownika. Skoro opał pali się od
    naturalnego ciągu to znak, że sztuczny nie jest potrzebny.