  • 11. Data: 2012-08-31 23:42:12
    Temat: Re: Jak uniknąć bycia oszukanym podczas sprzedaży samochodu?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 31 Aug 2012 15:57:51 +0200, PiteR napisał(a):
    > Jeżu jak na chamerykańkich filmach. Pasek postępu dochodzi do 100% i
    > auto sprzedane ;)

    Z drugiej strony, ludzie potrafią uwierzyć że przelew zlecony = koniec
    kropka. I to nawet przy takich sprawach jak sprzedaż nierochomości...

    > dorato teraz ludzie niegramotni internetowo ida do banku i wpłacają na
    > swoje konto. Biorą kwitek z kwotą. Wszystko spada na kasjerkę jeśli
    > łyknie fałsza.

    Ewentualnie jakiś wpłatomat. Tylko w przypadku mbanku to spore ryzyko :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2012-09-01 02:13:02
    Od: "Pa_blo" <j...@m...pl>

    Użytkownik "dorato" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak sprzedać samochód aby uniknąć oszustwa?

    Podstawowa sprawa, to umowic sie w miejscu publicznym - dobre sa galerie
    handlowe np w sobote i niedziele. Warto zabrac ze soba (glownie dla
    bezpieczenstwa oczywiscie) jakis ostry nóz, wazne aby nie byl to taki jak do
    smarowania tylko z czubkiem, aby w razie czego wbil sie latwo i gleboko w
    cialo potencjalnego oszusta.
    Kupujacemu pokazujesz tylko jednego wspolnika a reszte - ze 3 4, trzymasz w
    odwodzie. Moga byc poprzebierani, jednak gazety z wycietymi otworami do
    patrzenia moga ich zdradzic (u mnie tak bylo jak sprzedawalem niedawno golfa
    3 za 600 zl) wiec lepiej aby spogladali z boku gazety.

    W momencie kiedy bedziecie finalizowac transakcje uaktywniasz znajomych w
    odwodzie i trzymajac kurczowo oryginal i kopie umowy, sila doprowadzacie
    kupujacego do okienka kasowego w banku lub na poczcie. Po potwierdzeniu
    przez kasjerke oryginalnosci banknotow i wplaceniu ich na swoje konto
    puszczacie wolno kupujacego z oryginalem umowy, kluczykami i dokumentami od
    samochodu. Dobre wrazenie robi trzymanie caly czas przy gardle kupujacego
    wczesniej wymienionego ostrego noza.

    Scenariusz w razie proby oszustwa musisz sam sobie opracowac. Jednak mysle,
    ze w takim dzikim karaju jak Polska, zaszlachtowanie oszusta nie spotka sie
    z jakimis specjalnymi represjami...

    --
    Picasso

  • 13. Data: 2012-09-01 03:05:51
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Pa_blo"
> [...]
    > mysle, ze w takim dzikim karaju jak Polska, zaszlachtowanie oszusta nie
    > spotka sie z jakimis specjalnymi represjami...

    :) Ironizujesz. No może za bardzo sugeruję się filmem Sztos I. Ale na
    banknotach się nie znam. I jestem trochę jak emeryt wpuszczający
    nieznajomego do domu. Nie wiem czy uda mi się zapanować nad całością.

  • 14. Data: 2012-09-01 06:27:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** dorato pisze tak:

    > Nie wiem czy uda mi się zapanować nad całością.

    Wierzymy w Ciebie.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 15. Data: 2012-09-01 11:19:24
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Zapominasz o jednej rzeczy, Ty sprzedajesz, więc Ty dyktujesz warunki,
    jak komuś się nie spodobają to znajdziesz następnego klienta, a
    przynajmniej nie zostaniesz oszukany. Ja raz sprzedawałem na kredyt,
    PDK, oni tam wymagają zarejestrowania auta na druga osobę i dopiero
    wtedy uruchamiają środki (chyba, że coś się zmieniło). Ja poprosiłem, że
    jeżeli gość tak chce, to najpierw niech mi wyśle gotówkę, bo ja się po
    prostu boję i wsio, gotówka dotarła na konto, jak tylko kredyt przyszedł
    to odesłałem gościowi i po kłopocie.

  • 16. Data: 2012-09-01 11:41:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 11:19:24 +0200, Nex@pl napisał(a):
    > Zapominasz o jednej rzeczy, Ty sprzedajesz, więc Ty dyktujesz warunki,
    > jak komuś się nie spodobają to znajdziesz następnego klienta, a
    > przynajmniej nie zostaniesz oszukany.

    To dziala tez w druga strone - on ma pieniadze, on dyktuje warunki.
    Sprzedawce zawsze znajdzie :-)

> [...]
    > jeżeli gość tak chce, to najpierw niech mi wyśle gotówkę, bo ja się po
    > prostu boję i wsio, gotówka dotarła na konto, jak tylko kredyt przyszedł

    Szczesliwie dla siebie trafiles na takiego co pieniadze mial.
    Inny moglby sie bac, a nawet jesli nie, to i tak by nie wyslal, bo z
    pustego i bohater nie naleje :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-09-01 12:41:02
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-09-01 11:41, J.F. pisze:

    > To dziala tez w druga strone - on ma pieniadze, on dyktuje warunki.
    > Sprzedawce zawsze znajdzie :-)

    Wiesz, poniekąd miałem nóż na gardle i potrzebowałem gotówki ale jakoś
    dałem radę.

    > Szczesliwie dla siebie trafiles na takiego co pieniadze mial.
    > Inny moglby sie bac, a nawet jesli nie, to i tak by nie wyslal, bo z
    > pustego i bohater nie naleje :-)

    Tak, wiem ale to był mój warunek, już wystarczy mi historii związanych
    ze sprzedażą/kupnem aut na polskim rynku, raz nawet kupiłem auto od
    gościa, który nie żył już od roku... ;)

  • 18. Data: 2012-09-01 13:07:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Sep 2012 12:41:02 +0200, Nex@pl napisał(a):
> [...]

    > Tak, wiem ale to był mój warunek, już wystarczy mi historii związanych
    > ze sprzedażą/kupnem aut na polskim rynku, raz nawet kupiłem auto od

    Aha, czyli jak sie domyslam - gdyby po dwoch dniach delikwent wrocil, bo
    nie chca mu auta zarejestrowac, bo np diagnosta twierdzi ze numery
    przebite, albo urzad ze kupiles je od zmarlego - to bys pieniedzy nie
    zwrocil, bo sie juz rozeszly na ten noz na gardle ? :-P

    J.

  • 19. Data: 2012-09-04 10:43:33
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-09-01 11:19, Nex@pl pisze:
    > Zapominasz o jednej rzeczy, Ty sprzedajesz, więc Ty dyktujesz warunki,

    W normalnych warunkach rynkowych (*) warunki dyktuje ten, kto ma
    bardziej płynne środki, a gotówka w ręku ma największą płynność.

    (*)
    Warunki nienormalne, to np. niedobór na rynku, przewaga popytu nad
    podażą, jak kilka lat temu na rynku nieruchomości.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 20. Data: 2012-09-07 23:39:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 31 Aug 2012 10:33:43 +0200, Krzysztof Magosa napisał(a):

    > Możecie wpisać w umowie, że samochód do momentu uiszczenia opłaty
    > pozostaje własnością starego właściciela, a opłata powinna być
    > zrealizowana w postaci przelewu.

    Wpisać możesz, tylko ta klauzula, jako niezgodna z prawem jest tyle warta,
    co atrament użyty do jej napisania.

    --