  • 11. Data: 2012-12-22 16:12:14
    Temat: Re: Jak uszkodzić aparat obiektywem
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-21 20:29, JD pisze:

    > Bez problemu zrobię Ci obiektyw, który uszkodzi Twoją ukochaną alfę.

    No dobrze, a teraz bez żartów. Czy faktycznie może mieć to miejsce? Do
    tej pory uważałem, że to marketingowy bełkot. Ale słowa pomocy
    technicznej i teraz Twoje zaczynają budzić moje obawy. A więc na co mam
    zwrócić uwagę kupując obiektyw aby w jakiś nieznany mi sposób mógł on
    uszkodzić Alfę? Nie wiem czy ukochaną, ale Alfę.

  • 12. Data: 2012-12-22 16:15:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Chyba nie załapałeś w czym leży sedno żartu :)
    > Przywracam cytat z Twojego posta:

    A tak :-) Zbyt wiele razy oglądałem ten obiektyw aby USD traktować jako
    walutę a nie rodzaj napędu AF więc dlatego nie załapałem :-) Ale
    faktycznie, przy pierwszym kontakcie z nim też maiłem takie same
    skojarzenia :-)

  • 13. Data: 2012-12-24 10:07:59
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 22 Gru, 16:12, Marek <p...@s...com> wrote:

> [...]
    > zwrócić uwagę kupując obiektyw aby w jakiś nieznany mi sposób mógł on
    > uszkodzić Alfę? Nie wiem czy ukochaną, ale Alfę.

    Nie wiem jak w alfach, ale słyszałem, że w canonie jakieś obiektywy
    mogły zahaczyć tylna soczewką o lustro w trakcie robienia zdjęcia
    (zdaje się, ze któreś szerokokątne, stare ruskie na m42 podpięte przez
    przejściówkę)
    Czy nie wiem, czy to powodowało uszkodzenie aparatu, ale na pewno
    utrudniało wykonanie zdjęcia :)
    pozdrawiam Krzysiek

  • 14. Data: 2012-12-24 14:06:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-24 10:07, krzysieksx pisze:

> [...]
    > przejściówkę)
    > Czy nie wiem, czy to powodowało uszkodzenie aparatu, ale na pewno

    Nie szerokokątne ruskie tylko chodzi o obiektywy EF-S wpinane do bagnetu
    EF, te dwa mocowania nie są identyczne i o ile kompatybilność szkieł EF
    na lustrzankach cropowych jest pełna, to w drugą stronę nie musi to
    działać i Canon nigdy tego nie ukrywał.

    --
    marcin

  • 15. Data: 2012-12-24 21:52:29
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]

    > mogły zahaczyć tylna soczewką o lustro w trakcie robienia zdjęcia
    > (zdaje się, ze któreś szerokokątne, stare ruskie na m42 podpięte przez

    Tego wariantu raczej JD nie miał na myśli. A77 nie ma ruchomego lustra.
    Podejrzewam, że chodzi o inny rodzaj uszkodzenia - elektroniczny. Jakieś
    PINy pozamieniane itp. A być może chodzi też o to, że opisywana przeze
    mnie funkcja może być niedopracowana programistycznie i jeśli logika
    aparatu nie dogada się z obiektywem, to zniszczy ustawienia
    (nieodwracalnie?) dla innych obiektywów.

  • 16. Data: 2013-01-03 14:15:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-12-22 16:12, Marek pisze:

    > No dobrze, a teraz bez żartów. Czy faktycznie może mieć to miejsce? Do tej pory
    uważałem, że to marketingowy bełkot.

    Przecież chyba nie spodziewasz się, że zagwarantują, że dowolny obiektyw dowolnej
    obcej firmy NIE uszkodzi aparatu? Więc piszą "nie gwarantujemy".

    A _jeśli_ taki obcy obiektyw uszkodzi aparat, to "przywrócenie do
    poprzedniego stanu _może_ nie być możliwe." No, bo może.
    Ba! Po jakiejkolwiek usterce, spowodowanej czymkolwiek, przywrócenie
    itd może nie być możliwe! Sama prawda ;)

    A szansa że tak się stanie... no cóż, drogi kliencie, musisz ją ocenić sam.

  • 17. Data: 2013-01-03 19:57:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    > A szansa że tak się stanie... no cóż, drogi kliencie, musisz ją ocenić sam.

    Bardziej mam tu na myśli możliwość "uszkodzenia" programowego a nie
    fizycznego np. zerwania gwintu. Tak jak napisałem na początku wątku.
    Jeśli wrzucę taki obiektyw do pamięci indywidualnych punktów ostrzenia,
    to spowoduję, że aparat przestanie dobrze współpracować z obiektywami
    Sony i będzie to nieodwracalne. Jak na mój gust jest to poważna
    niedoróba programistyczna. A jej świadome utrzymywanie jako
    "funkcjonalność", której poświęcono rozdział w instrukcji może być
    dobrym tematem dla UOKIKu.

  • 18. Data: 2013-01-04 08:06:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-03 19:57, Marek pisze:
> [...]
    której poświęcono rozdział w instrukcji może być dobrym tematem dla UOKIKu.

    Myślę, że to bzdura. Ale gwarancji nie dam. Oczywiście w interesie producenta jest
    zasiać w Tobie lęk...

    "Do tej pory uważałem, że to marketingowy bełkot."

    Ale, jak widać - skuteczny.

  • 19. Data: 2013-01-04 14:40:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Myślę, że to bzdura. Ale gwarancji nie dam. Oczywiście w interesie
    > producenta jest zasiać w Tobie lęk...
    >
    > "Do tej pory uważałem, że to marketingowy bełkot."
    >
    > Ale, jak widać - skuteczny.

    No dobrze, pójdę do sklepu i podłączę sobie ten obiektyw i zmienię i
    zapiszę ustawienia ostrzenia dla niego. Zobaczę co się stanie. Zapewne nic.

    A tak na marginesie: Tamron wykonuje bezpłatną usługę regulacji
    obiektywu dla danego body, z którym ma współpracować. Na czym może to
    polegać? Czy chodzi o regulację właśnie w/w płaszczyzny ostrzenia (którą
    sam sobie mogę wyregulować) czy czegoś jeszcze?