  • 1. Data: 2010-09-10 18:28:32
    Temat: Jak wyciagnac z podstrony tylko ten CSS, ktorego uzywa?
    Od: WRonX <w...@w...net>

    Witam.

    Dostalem od kodera/webdesignera/kogokolwiek HTML i CSS. Problem w tym,
    ze CSS jest w jednym ogromnym pliku dla wszystkich podstron, a nigdy
    nie jest uzywany caly. Chcialbym zrobic osobny CSS dla kazdej
    podstrony, zeby ladowal sie tylko jeden charakterystyczny plik,
    minimalnej wielkosci.

    Calosc projektu jest za duza, zeby oplacalo sie "recznie" wygrzebywac
    wszystkie selektory i kopiowac ich style - czy jest jakis ekstraktor,
    ktory wyciagnalby CSS ze strony, ale tylko ten, ktory rzeczywiscie
    jest na danej stronie uzywany?

    W ogole co myslicie o tym pomysle - mialem zamiar zrobic dwa
    pliki .CSS, jeden z "czescia wspolna", drugi indywidualny dla danej
    podstrony (modulu). Czy to ma sens? Lepiej, zeby zcache'owal sie jeden
    wielki plik (28kB bez kompresji, jakies 18kB po), czy wiecej
    mniejszych plikow? A moze nie rozdzielac, tylko kazdy modul powinien
    miec tylko jeden osobny plik, zeby bylo jedno odwolanie do sewera przy
    ladowaniu?

    Mialem nadzieje jeszcze wszystko pociagnac GZIPem i juz nie wiem,
    ktore rozwiazanie bedzie optymalne. Zakladam, ze modulow (podstron)
    byloby ok. 10-12, niektore z bardziej rozbudowanym stylem, inne z
    mniej.

    Pozdrawiam.
    --
    WRonX

  • 2. Data: 2010-09-11 09:14:52
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-09-10 20:28, WRonX pisze:
> [...]
    > wszystkie selektory i kopiowac ich style - czy jest jakis ekstraktor,
    > ktory wyciagnalby CSS ze strony, ale tylko ten, ktory rzeczywiscie

    28kb to niewiele. Plik masz gotowy, więc szkoda roboty. Za jakiś czas
    grafik dostarczy nową wersję i możesz się tak bawić bez końca.
    Ciekawe, czy browser umie sobie jakoś prekompilować pliki CSS. Jeśli
    tak, to tym bardziej nie ma sensu z tym walczyć.

> [...]
    > ktore rozwiazanie bedzie optymalne. Zakladam, ze modulow (podstron)
    > byloby ok. 10-12, niektore z bardziej rozbudowanym stylem, inne z

    Modułowość CSS to nie jest głupi pomysł, ale niebanalny. Wczytywanie
    kilku plików jest nieoptymalne, więc trzeba dynamicznie wyprodukować
    "składanki", umieścić zrzuty na dysku, a potem jeszcze zadbać o
    podawanie odpowiednich (cache) nagłówków przeglądarce. Architektura
    aplikacji też powinna być porządna, żeby dało się deklarować style np
    dla widoków, a potem je osadzić w main view (ostatnio miałem z czymś
    podobnym zagwozdkę - wystąpił problem jajka i kury przy zagnieżdżaniu
    widoków).

    artur

  • 3. Data: 2010-09-11 09:55:56
    Od: Peter May <p...@o...pl>

> [...]
    > nie jest uzywany caly. Chcialbym zrobic osobny CSS dla kazdej
    > podstrony, zeby ladowal sie tylko jeden charakterystyczny plik,

    Nie ma to sensu z kilku powodów. Zwłaszcza od strony organizacyjnej.
    Natomiast nic a nic to nie przyspieszy ładowania się danej strony.
    Lepiej mieć jeden plik arkuszy stylów i po jednym razie przeglądarka ma
    go w cache, niż robić n plików, które trzeba wczytać przy n stronie.

> [...]
    > mniejszych plikow? A moze nie rozdzielac, tylko kazdy modul powinien
    > miec tylko jeden osobny plik, zeby bylo jedno odwolanie do sewera przy

    Lepiej mieć jeden plik a w nim ułożyć sobie strukturę, jaką chcesz.
    Jeden plik = jedno żądanie http, a potem (jeśli taka możliwość będzie)
    plik będzie w cache przeglądarki.

    --
    Peter

  • 4. Data: 2010-09-11 12:47:06
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-09-10 20:28, WRonX wrote:
> [...]
    > ktore rozwiazanie bedzie optymalne. Zakladam, ze modulow (podstron)
    > byloby ok. 10-12, niektore z bardziej rozbudowanym stylem, inne z

    28kB? Pewnie nie jeden obrazek na stronie ma więcej. Szkoda fatygi,
    gzipnij go tylko i ustaw odpowiednio długi expires.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2010-09-13 07:56:53
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    WRonX <w...@w...net> napisał(a):

    > Chcialbym zrobic osobny CSS dla kazdej
    > podstrony, zeby ladowal sie tylko jeden charakterystyczny plik,
    > minimalnej wielkosci.

    A po co osobny plik/pliki
    Dajesz odpowiednie znaczniki <style> w <head> w każdej podstronie.

    Andrzej.