  • 1. Data: 2009-09-22 17:34:47
    Temat: Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
    Od: amos <g...@g...com>

    Pytam tak na wszelki wypadek. Cholera wie, moze ten, ktory kupilem za
    12 zl jest jakis inny.
    Plyn DOT4 firmy Organika jest niemal przezroczysty, niewiele rzadszy
    od wody. Z pewnoscia nie przypomina ani kolorem ani konsystencja
    zimnego oleju po frytkach.

    A tak wlasnie wyglada ten, ktory mam w ukladzie hamulcowym. Ciemny i
    gesty jak przepracowany olej.

    Dobrze wymyslilem, ze warto byloby go zmienic na nowy?

    Na co zwracac uwage podczas wymiany poza odpowietrzeniem ukladu?
    Jakies wskazowki praktykow?

    zdrowka
    amos

  • 2. Data: 2009-09-22 17:49:50
    Temat: Re: Jak wyglada zestarzaly plyn hamulcowy?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 19:34, amos <g...@g...com> wrote:
> [...]
    > Plyn DOT4 firmy Organika jest niemal przezroczysty, niewiele rzadszy
    > od wody. Z pewnoscia nie przypomina ani kolorem ani konsystencja

    Też używam tego płynu ale on jest chyba jakiś dziwny bo po 4
    miesiącach wyglądał jak ten stary który był u mnie pewnie ze 3 lata.
    > A tak wlasnie wyglada ten, ktory mam w ukladzie hamulcowym. Ciemny i
    > gesty jak przepracowany olej.
    >
    > Dobrze wymyslilem, ze warto byloby go zmienic na nowy?

    Dobrze :-) Stary płyn ciemnieje i ma kolor herbaty.
    > Na co zwracac uwage podczas wymiany poza odpowietrzeniem ukladu?
    > Jakies wskazowki praktykow?

    Jakim odpowietrzeniem? Nic nie odpowietrzasz, przelewasz płyn przez
    układ aż wypłynie świeży. Odessij stary płyn ze zbiorniczka ale tak by
    nie zassał powietrza, mniej się namachasz.

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-09-22 18:08:46
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 19:49, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

    > Też używam tego płynu ale on jest chyba jakiś dziwny bo po 4
    > miesiącach wyglądał jak ten stary który był u mnie pewnie ze 3 lata.> A tak wlasnie
    wyglada ten, ktory mam w ukladzie hamulcowym. Ciemny i

    A jednak nie - ja sobie zalałem płynem K2. Następnym razem kupię coś
    markowego.

    --
    Artur

  • 4. Data: 2009-09-22 18:09:37
    Od: falco <m...@w...pl>

    amos pisze:
    > Pytam tak na wszelki wypadek. Cholera wie, moze ten, ktory kupilem za
    > 12 zl jest jakis inny.
    > Plyn DOT4 firmy Organika jest niemal przezroczysty

    Siema,

    nie używam produktów z Orlenu, wolę droższy, ale pewny produkt DOT-4 Ate
    Germany. To moja subiektywna opinia.
    Płyn ma właściwości higroskopijne (pochłania wodę), więc z czasem się
    rozrzedza. Bez względu na to czy kręcisz czy nie, należy go zmieniać co
    2 lata.
    Można kupić tanie testery, które w 5 sekund pokażą czy płyn nadal ma
    wysoką temperaturę wrzenia czy zrobiła się z niego woda i należy go
    wymienić.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 5. Data: 2009-09-22 18:11:39
    Od: falco <m...@w...pl>

    Artur Zabroński pisze:

    > Stary płyn ciemnieje i ma kolor herbaty.

    Kolor nie jest dobrtym wyznacznikiem, choć na pewno płyn powinien być
    klarowny, ale to czy jest jasny, ciemny, bardziej żółty, zielony czy
    jeszcze inny zależy od producenta... ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 6. Data: 2009-09-22 18:21:07
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:09, falco <m...@w...pl> wrote:

    > nie używam produktów z Orlenu, wolę droższy, ale pewny produkt DOT-4 Ate
    > Germany. To moja subiektywna opinia.
    Organika to Orlen? :-)
> [...]
    > Można kupić tanie testery, które w 5 sekund pokażą czy płyn nadal ma
    > wysoką temperaturę wrzenia czy zrobiła się z niego woda i należy go

    Tylko też nigdy nie sprawdzisz takim testerem tego płynu który
    znajduje się w zacisku czy przewodzie. Po prostu wymieniać bo to
    proste (no chyba że w Hondzie z C-ABS) i tanie - nie ma co oszczędzać.

    --
    Artur

  • 7. Data: 2009-09-22 18:21:59
    Od: amos <g...@g...com>

> [...]
    > układ aż wypłynie świeży. Odessij stary płyn ze zbiorniczka ale tak by
    > nie zassał powietrza, mniej się namachasz.

    Czyli kolejno: podstawiam pojemnik na zlewki, okrecam np zawor
    znajdujacy sie w zacisku (odpowietrzajacy?) po czym od gory zalewam
    nowy jednoczesnie zbierajac stary?

    Jak mozna odessac domowa metoda? Jedyny odpowietrzacz jaki w domu
    posiadam nazywa sie Frida i stosuje go do odsysania gluta mojej
    coreczce ;)

    amos

  • 8. Data: 2009-09-22 18:24:19
    Od: amos <g...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:09, falco <m...@w...pl> wrote:
    > nie używam produktów z Orlenu, wolę droższy, ale pewny produkt DOT-4 Ate
    > Germany. To moja subiektywna opinia.

    Organika to Orlen? Na etykiecie nie znalazlem zadnych powiazan a nic
    bardziej markowego (wlasciwie nic innego) w pobliskim hipermakecie nie
    znalazlem.

    Tez zwykle stawiam na markowe, jednak wyboru nie bylo...
    amos

  • 9. Data: 2009-09-22 18:24:36
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 22 Wrz, 20:11, falco <m...@w...pl> wrote:

    > Kolor nie jest dobrtym wyznacznikiem, choć na pewno płyn powinien być
    > klarowny, ale to czy jest jasny, ciemny, bardziej żółty, zielony czy
    > jeszcze inny zależy od producenta... ;)

    Nie widziałem jeszcze kolorowego DOT-4 :-) To fakt, że to nie
    wyznacznik ale jakiś znak, u mnie jak po 4 miesiącach wyglądał
    syfiasto jak po kupnie motocykla to też zmieniłem bo to 12zł i 20min
    roboty.

    --
    Artur

  • 10. Data: 2009-09-22 18:25:15
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    falco pisze:

    > Kolor nie jest dobrtym wyznacznikiem, choć na pewno płyn powinien być
    > klarowny, ale to czy jest jasny, ciemny, bardziej żółty, zielony czy
    > jeszcze inny zależy od producenta... ;)

    DOT 5 ktory mam ma kolor denaturatu.

    --
    Kuczu